Poetik der Marke :: Konsumkultur und literarische Verfahren 1900-2000.

This study shows how the works of E. Edel, T. Mann, I. Keun, W. Koeppen, and C. Kracht reflected the material, semiological, and cultural theory aspects of consumer culture and transformed them into literary devices. The volume considers a range of issues, from product catalogs to fetishization, inc...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Weyand, Björn
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Berlin : De Gruyter, 2013.
Schriftenreihe:Studien und Texte zur Sozialgeschichte der Literatur.
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Zusammenfassung:This study shows how the works of E. Edel, T. Mann, I. Keun, W. Koeppen, and C. Kracht reflected the material, semiological, and cultural theory aspects of consumer culture and transformed them into literary devices. The volume considers a range of issues, from product catalogs to fetishization, including capitalist circulation processes and the fascination with surface.
Beschreibung:1 online resource (418 pages).
Bibliographie:Includes bibliographical references and index.
ISBN:9783110301373
3110301377
9783110301366
3110301369

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Volltext öffnen