Survival through Bildung: On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education
The central reference point of the volume is Heinz-Joachim Heydorn's essay "Survival Through Bildung - Outline of a prospect" (1974), which was translated into English and subsequently made available to a broad public for the first time. Despite the time gap of almost 50 years, Heydor...
Gespeichert in:
Weitere Verfasser: | |
---|---|
Format: | Elektronisch E-Book |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
©2024
|
Ausgabe: | 1. Auflage |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | DE-B1533 DE-860 DE-859 DE-1052 Volltext |
Zusammenfassung: | The central reference point of the volume is Heinz-Joachim Heydorn's essay "Survival Through Bildung - Outline of a prospect" (1974), which was translated into English and subsequently made available to a broad public for the first time. Despite the time gap of almost 50 years, Heydorn's text is fascinating, because the survival of humanity - at least a qualitatively substantial survival of humanity - seems extremely questionable today. Researchers with different theoretical perspectives question the text on its contemporary content and put their interpretations up for discussion Ausgangspunkt des Sammelbands ist der letzte von Heinz-Joachim Heydorn veröffentlichte Text "Überleben durch Bildung. Umriß einer Aussicht" (1974), der erstmals ins Englische übersetzt wurde. Trotz des zeitlichen Abstands von fast 50 Jahren ist Heydorns Text faszinierend, denn das Überleben der Menschheit - zumindest ein qualitativ substanzielles Überleben der Menschheit - scheint heute äußerst fraglich. Forscher*innen mit unterschiedlichen theoretischen Perspektiven befragen den Text auf seinen Gehalt für die Gegenwart und stellen ihre Lesart zur Diskussion |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource, 1 Online-Ressource (162 Seiten) |
ISBN: | 9783847416241 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nmm a2200000zc 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV049844493 | ||
003 | DE-604 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 240902s2024 |||| o||u| ||||||eng d | ||
020 | |a 9783847416241 |9 978-3-8474-1624-1 | ||
024 | 7 | |a 10.3224/9783847416241 |2 doi | |
035 | |a (ZDB-41-SEL)103391002 | ||
035 | |a (OCoLC)1437842247 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV049844493 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e aacr | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-B1533 |a DE-860 |a DE-859 |a DE-1052 | ||
245 | 1 | 0 | |a Survival through Bildung |b On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education |c Helge Kminek, Norm Friesen, Fernando Murillo, Ana Inés Heras, Julia Bello-Bravo, Anne N Lutomia |
250 | |a 1. Auflage | ||
264 | 4 | |c ©2024 | |
300 | |a 1 Online-Ressource, 1 Online-Ressource (162 Seiten) | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | |a The central reference point of the volume is Heinz-Joachim Heydorn's essay "Survival Through Bildung - Outline of a prospect" (1974), which was translated into English and subsequently made available to a broad public for the first time. Despite the time gap of almost 50 years, Heydorn's text is fascinating, because the survival of humanity - at least a qualitatively substantial survival of humanity - seems extremely questionable today. Researchers with different theoretical perspectives question the text on its contemporary content and put their interpretations up for discussion | ||
520 | |a Ausgangspunkt des Sammelbands ist der letzte von Heinz-Joachim Heydorn veröffentlichte Text "Überleben durch Bildung. Umriß einer Aussicht" (1974), der erstmals ins Englische übersetzt wurde. Trotz des zeitlichen Abstands von fast 50 Jahren ist Heydorns Text faszinierend, denn das Überleben der Menschheit - zumindest ein qualitativ substanzielles Überleben der Menschheit - scheint heute äußerst fraglich. Forscher*innen mit unterschiedlichen theoretischen Perspektiven befragen den Text auf seinen Gehalt für die Gegenwart und stellen ihre Lesart zur Diskussion | ||
650 | 4 | |a critical theory of pedagogy | |
650 | 4 | |a Kritische Bildungstheorie | |
650 | 4 | |a materialistic pedagogy | |
650 | 4 | |a materialistische Pädagogik | |
650 | 4 | |a politics | |
650 | 4 | |a Politik | |
650 | 4 | |a Aufklärung | |
650 | 4 | |a enlightenment | |
650 | 4 | |a gesellschaftliche Entwicklung | |
650 | 4 | |a social development | |
650 | 4 | |a Heinz-Joachim Heydorn | |
650 | 4 | |a theory of education | |
650 | 4 | |a Bildung | |
650 | 4 | |a Erziehung | |
650 | 4 | |a Bildungstheorie | |
700 | 1 | |a Kminek, Helge |4 edt | |
700 | 1 | |a Friesen, Norm |4 wst | |
700 | 1 | |a Murillo, Fernando |4 wst | |
700 | 1 | |a Heras, Ana Inés |4 wst | |
856 | 4 | 0 | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext |
912 | |a ZDB-41-SEL | ||
943 | 1 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-035184375 | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 |l DE-B1533 |p ZDB-41-SEL |q ASH_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 |l DE-860 |p ZDB-41-SEL |q FLA_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 |l DE-859 |p ZDB-41-SEL |q FKE_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 |l DE-1052 |p ZDB-41-SEL |q EFN_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1809768068046389248 |
---|---|
adam_text | |
any_adam_object | |
author2 | Kminek, Helge |
author2_role | edt |
author2_variant | h k hk |
author_facet | Kminek, Helge |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV049844493 |
collection | ZDB-41-SEL |
ctrlnum | (ZDB-41-SEL)103391002 (OCoLC)1437842247 (DE-599)BVBBV049844493 |
edition | 1. Auflage |
format | Electronic eBook |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>00000nmm a2200000zc 4500</leader><controlfield tag="001">BV049844493</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">240902s2024 |||| o||u| ||||||eng d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783847416241</subfield><subfield code="9">978-3-8474-1624-1</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.3224/9783847416241</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(ZDB-41-SEL)103391002</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1437842247</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV049844493</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">aacr</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1533</subfield><subfield code="a">DE-860</subfield><subfield code="a">DE-859</subfield><subfield code="a">DE-1052</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Survival through Bildung</subfield><subfield code="b">On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education</subfield><subfield code="c">Helge Kminek, Norm Friesen, Fernando Murillo, Ana Inés Heras, Julia Bello-Bravo, Anne N Lutomia</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Auflage</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2024</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource, 1 Online-Ressource (162 Seiten)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The central reference point of the volume is Heinz-Joachim Heydorn's essay "Survival Through Bildung - Outline of a prospect" (1974), which was translated into English and subsequently made available to a broad public for the first time. Despite the time gap of almost 50 years, Heydorn's text is fascinating, because the survival of humanity - at least a qualitatively substantial survival of humanity - seems extremely questionable today. Researchers with different theoretical perspectives question the text on its contemporary content and put their interpretations up for discussion</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Ausgangspunkt des Sammelbands ist der letzte von Heinz-Joachim Heydorn veröffentlichte Text "Überleben durch Bildung. Umriß einer Aussicht" (1974), der erstmals ins Englische übersetzt wurde. Trotz des zeitlichen Abstands von fast 50 Jahren ist Heydorns Text faszinierend, denn das Überleben der Menschheit - zumindest ein qualitativ substanzielles Überleben der Menschheit - scheint heute äußerst fraglich. Forscher*innen mit unterschiedlichen theoretischen Perspektiven befragen den Text auf seinen Gehalt für die Gegenwart und stellen ihre Lesart zur Diskussion</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">critical theory of pedagogy</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kritische Bildungstheorie</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">materialistic pedagogy</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">materialistische Pädagogik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">politics</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Politik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Aufklärung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">enlightenment</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">gesellschaftliche Entwicklung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">social development</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Heinz-Joachim Heydorn</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">theory of education</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Erziehung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildungstheorie</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kminek, Helge</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Friesen, Norm</subfield><subfield code="4">wst</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Murillo, Fernando</subfield><subfield code="4">wst</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Heras, Ana Inés</subfield><subfield code="4">wst</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="z">URL des Erstveröffentlichers</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-41-SEL</subfield></datafield><datafield tag="943" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-035184375</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241</subfield><subfield code="l">DE-B1533</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">ASH_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241</subfield><subfield code="l">DE-860</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">FLA_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241</subfield><subfield code="l">DE-859</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">FKE_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241</subfield><subfield code="l">DE-1052</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">EFN_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield></record></collection> |
id | DE-604.BV049844493 |
illustrated | Not Illustrated |
indexdate | 2024-09-10T00:48:45Z |
institution | BVB |
isbn | 9783847416241 |
language | English |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-035184375 |
oclc_num | 1437842247 |
open_access_boolean | |
owner | DE-B1533 DE-860 DE-859 DE-1052 |
owner_facet | DE-B1533 DE-860 DE-859 DE-1052 |
physical | 1 Online-Ressource, 1 Online-Ressource (162 Seiten) |
psigel | ZDB-41-SEL ZDB-41-SEL ASH_PDA_SEL ZDB-41-SEL FLA_PDA_SEL ZDB-41-SEL FKE_PDA_SEL ZDB-41-SEL EFN_PDA_SEL |
publishDate | 2024 |
publishDateSearch | 2024 |
publishDateSort | 2024 |
record_format | marc |
spelling | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education Helge Kminek, Norm Friesen, Fernando Murillo, Ana Inés Heras, Julia Bello-Bravo, Anne N Lutomia 1. Auflage ©2024 1 Online-Ressource, 1 Online-Ressource (162 Seiten) txt rdacontent c rdamedia cr rdacarrier The central reference point of the volume is Heinz-Joachim Heydorn's essay "Survival Through Bildung - Outline of a prospect" (1974), which was translated into English and subsequently made available to a broad public for the first time. Despite the time gap of almost 50 years, Heydorn's text is fascinating, because the survival of humanity - at least a qualitatively substantial survival of humanity - seems extremely questionable today. Researchers with different theoretical perspectives question the text on its contemporary content and put their interpretations up for discussion Ausgangspunkt des Sammelbands ist der letzte von Heinz-Joachim Heydorn veröffentlichte Text "Überleben durch Bildung. Umriß einer Aussicht" (1974), der erstmals ins Englische übersetzt wurde. Trotz des zeitlichen Abstands von fast 50 Jahren ist Heydorns Text faszinierend, denn das Überleben der Menschheit - zumindest ein qualitativ substanzielles Überleben der Menschheit - scheint heute äußerst fraglich. Forscher*innen mit unterschiedlichen theoretischen Perspektiven befragen den Text auf seinen Gehalt für die Gegenwart und stellen ihre Lesart zur Diskussion critical theory of pedagogy Kritische Bildungstheorie materialistic pedagogy materialistische Pädagogik politics Politik Aufklärung enlightenment gesellschaftliche Entwicklung social development Heinz-Joachim Heydorn theory of education Bildung Erziehung Bildungstheorie Kminek, Helge edt Friesen, Norm wst Murillo, Fernando wst Heras, Ana Inés wst https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 Verlag URL des Erstveröffentlichers Volltext |
spellingShingle | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education critical theory of pedagogy Kritische Bildungstheorie materialistic pedagogy materialistische Pädagogik politics Politik Aufklärung enlightenment gesellschaftliche Entwicklung social development Heinz-Joachim Heydorn theory of education Bildung Erziehung Bildungstheorie |
title | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education |
title_auth | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education |
title_exact_search | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education |
title_full | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education Helge Kminek, Norm Friesen, Fernando Murillo, Ana Inés Heras, Julia Bello-Bravo, Anne N Lutomia |
title_fullStr | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education Helge Kminek, Norm Friesen, Fernando Murillo, Ana Inés Heras, Julia Bello-Bravo, Anne N Lutomia |
title_full_unstemmed | Survival through Bildung On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education Helge Kminek, Norm Friesen, Fernando Murillo, Ana Inés Heras, Julia Bello-Bravo, Anne N Lutomia |
title_short | Survival through Bildung |
title_sort | survival through bildung on the topicality of heinz joachim heydorn s philosophy of education |
title_sub | On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn's Philosophy of Education |
topic | critical theory of pedagogy Kritische Bildungstheorie materialistic pedagogy materialistische Pädagogik politics Politik Aufklärung enlightenment gesellschaftliche Entwicklung social development Heinz-Joachim Heydorn theory of education Bildung Erziehung Bildungstheorie |
topic_facet | critical theory of pedagogy Kritische Bildungstheorie materialistic pedagogy materialistische Pädagogik politics Politik Aufklärung enlightenment gesellschaftliche Entwicklung social development Heinz-Joachim Heydorn theory of education Bildung Erziehung Bildungstheorie |
url | https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847416241 |
work_keys_str_mv | AT kminekhelge survivalthroughbildungonthetopicalityofheinzjoachimheydornsphilosophyofeducation AT friesennorm survivalthroughbildungonthetopicalityofheinzjoachimheydornsphilosophyofeducation AT murillofernando survivalthroughbildungonthetopicalityofheinzjoachimheydornsphilosophyofeducation AT herasanaines survivalthroughbildungonthetopicalityofheinzjoachimheydornsphilosophyofeducation |