BlogLife: Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs
Why are secrets shared in the virtual space? What motivates talking about personal experiences online - and how media-competent are the digital natives really? Nearly all youths and young adults use laptops and smartphones 24/7. Media scholars, media pedagogues, but also psychologists, parents, and...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Elektronisch E-Book |
Sprache: | German |
Veröffentlicht: |
Bielefeld
transcript Verlag
[2015]
|
Ausgabe: | 1. Aufl |
Schriftenreihe: | Digitale Gesellschaft
6 |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | FAW01 FAB01 FCO01 FHA01 FKE01 FLA01 UPA01 UBG01 Volltext |
Zusammenfassung: | Why are secrets shared in the virtual space? What motivates talking about personal experiences online - and how media-competent are the digital natives really? Nearly all youths and young adults use laptops and smartphones 24/7. Media scholars, media pedagogues, but also psychologists, parents, and teachers have to ponder how communication, identity, and education processes are changing through the increasing internet use. Elisabeth Augustin's empirical study retraces how weblogs are used as coping strategies for life events, and it highlights chances and challenges of mediation Wieso werden Geheimnisse im virtuellen Raum geteilt? Welche Motive führen zum Erzählen persönlicher Erlebnisse online - und wie medienkompetent sind die Digital Natives wirklich?Nahezu alle Jugendlichen und jungen Erwachsenen nutzen Laptops und Smartphones rund um die Uhr. Medienwissenschaftler_innen, Medienpädagog_innen, aber auch Psycholog_innen, Eltern und Lehrer_innen müssen sich die Frage stellen, wie sich durch die zunehmende Internetnutzung Kommunikation, Identität und Bildungsprozesse verändern. Elisabeth Augustins empirische Studie zeichnet nach, wie Weblogs als Copingstrategie bei Lebensereignissen genutzt werden, und beleuchtet Chancen und Herausforderungen der Mediatisierung |
Beschreibung: | Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource (212 Seiten) |
ISBN: | 9783839430279 |
DOI: | 10.1515/9783839430279 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nmm a2200000zcb4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV048806757 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 00000000000000.0 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 230208s2015 |||| o||u| ||||||ger d | ||
020 | |a 9783839430279 |9 978-3-8394-3027-9 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783839430279 |2 doi | |
035 | |a (ZDB-23-DGG)9783839430279 | ||
035 | |a (OCoLC)909895068 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV048806757 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a ger | |
049 | |a DE-1043 |a DE-1046 |a DE-858 |a DE-Aug4 |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-739 | ||
084 | |a AP 15978 |0 (DE-625)6970: |2 rvk | ||
084 | |a CV 3600 |0 (DE-625)19156: |2 rvk | ||
084 | |a DW 4400 |0 (DE-625)20291:761 |2 rvk | ||
084 | |a LC 13000 |0 (DE-625)90622:772 |2 rvk | ||
084 | |a LC 79000 |0 (DE-625)90690:772 |2 rvk | ||
084 | |a LC 95000 |0 (DE-625)90707:772 |2 rvk | ||
084 | |a MS 7965 |0 (DE-625)123801: |2 rvk | ||
100 | 1 | |a Augustin, Elisabeth |e Verfasser |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a BlogLife |b Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs |c Elisabeth Augustin |
250 | |a 1. Aufl | ||
264 | 1 | |a Bielefeld |b transcript Verlag |c [2015] | |
264 | 4 | |c © 2015 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (212 Seiten) | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Digitale Gesellschaft |v 6 | |
500 | |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) | ||
520 | |a Why are secrets shared in the virtual space? What motivates talking about personal experiences online - and how media-competent are the digital natives really? Nearly all youths and young adults use laptops and smartphones 24/7. Media scholars, media pedagogues, but also psychologists, parents, and teachers have to ponder how communication, identity, and education processes are changing through the increasing internet use. Elisabeth Augustin's empirical study retraces how weblogs are used as coping strategies for life events, and it highlights chances and challenges of mediation | ||
520 | |a Wieso werden Geheimnisse im virtuellen Raum geteilt? Welche Motive führen zum Erzählen persönlicher Erlebnisse online - und wie medienkompetent sind die Digital Natives wirklich?Nahezu alle Jugendlichen und jungen Erwachsenen nutzen Laptops und Smartphones rund um die Uhr. Medienwissenschaftler_innen, Medienpädagog_innen, aber auch Psycholog_innen, Eltern und Lehrer_innen müssen sich die Frage stellen, wie sich durch die zunehmende Internetnutzung Kommunikation, Identität und Bildungsprozesse verändern. Elisabeth Augustins empirische Studie zeichnet nach, wie Weblogs als Copingstrategie bei Lebensereignissen genutzt werden, und beleuchtet Chancen und Herausforderungen der Mediatisierung | ||
546 | |a In German | ||
650 | 4 | |a Blogs | |
650 | 4 | |a Digital Natives | |
650 | 4 | |a Digitale Medien | |
650 | 4 | |a Identität | |
650 | 4 | |a Internet | |
650 | 4 | |a Lebensereignisse | |
650 | 4 | |a Mediatisierung | |
650 | 4 | |a Medienkompetenz | |
650 | 4 | |a Mediensoziologie | |
650 | 4 | |a Medienwissenschaft | |
650 | 4 | |a Social Media | |
650 | 7 | |a SOCIAL SCIENCE / Media Studies |2 bisacsh | |
650 | 4 | |a Blogs |x Social aspects | |
650 | 4 | |a Digital media |x Social aspects | |
650 | 4 | |a Internet |x Social aspects | |
650 | 0 | 7 | |a Bewältigung |0 (DE-588)4195461-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Medienkonsum |0 (DE-588)4120719-1 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Identitätsentwicklung |0 (DE-588)4138616-4 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Life-event-Forschung |0 (DE-588)4134987-8 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Weblog |0 (DE-588)4678688-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Social Media |0 (DE-588)4639271-3 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Heranwachsender |0 (DE-588)4072431-1 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Lebenskrise |0 (DE-588)4122258-1 |2 gnd |9 rswk-swf |
689 | 0 | 0 | |a Weblog |0 (DE-588)4678688-0 |D s |
689 | 0 | 1 | |a Social Media |0 (DE-588)4639271-3 |D s |
689 | 0 | 2 | |a Heranwachsender |0 (DE-588)4072431-1 |D s |
689 | 0 | 3 | |a Medienkonsum |0 (DE-588)4120719-1 |D s |
689 | 0 | 4 | |a Life-event-Forschung |0 (DE-588)4134987-8 |D s |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
689 | 1 | 0 | |a Weblog |0 (DE-588)4678688-0 |D s |
689 | 1 | 1 | |a Lebenskrise |0 (DE-588)4122258-1 |D s |
689 | 1 | 2 | |a Bewältigung |0 (DE-588)4195461-0 |D s |
689 | 1 | 3 | |a Identitätsentwicklung |0 (DE-588)4138616-4 |D s |
689 | 1 | |5 DE-604 | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |z 9783837630275 |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |x Verlag |z URL des Erstveröffentlichers |3 Volltext |
912 | |a ZDB-23-DGG | ||
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-034072787 | ||
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l FAW01 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l FAB01 |p ZDB-23-DGG |q FAB_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l FCO01 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l FHA01 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l FKE01 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l FLA01 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l UPA01 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |l UBG01 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1804184887444373504 |
---|---|
adam_txt | |
any_adam_object | |
any_adam_object_boolean | |
author | Augustin, Elisabeth |
author_facet | Augustin, Elisabeth |
author_role | aut |
author_sort | Augustin, Elisabeth |
author_variant | e a ea |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV048806757 |
classification_rvk | AP 15978 CV 3600 DW 4400 LC 13000 LC 79000 LC 95000 MS 7965 |
collection | ZDB-23-DGG |
ctrlnum | (ZDB-23-DGG)9783839430279 (OCoLC)909895068 (DE-599)BVBBV048806757 |
discipline | Allgemeines Pädagogik Soziologie Psychologie Sozial-/Kulturanthropologie / Empirische Kulturwissenschaft |
discipline_str_mv | Allgemeines Pädagogik Soziologie Psychologie Sozial-/Kulturanthropologie / Empirische Kulturwissenschaft |
doi_str_mv | 10.1515/9783839430279 |
edition | 1. Aufl |
format | Electronic eBook |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>05545nmm a2200985zcb4500</leader><controlfield tag="001">BV048806757</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">00000000000000.0</controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">230208s2015 |||| o||u| ||||||ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839430279</subfield><subfield code="9">978-3-8394-3027-9</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783839430279</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(ZDB-23-DGG)9783839430279</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)909895068</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV048806757</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-1043</subfield><subfield code="a">DE-1046</subfield><subfield code="a">DE-858</subfield><subfield code="a">DE-Aug4</subfield><subfield code="a">DE-859</subfield><subfield code="a">DE-860</subfield><subfield code="a">DE-473</subfield><subfield code="a">DE-739</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">AP 15978</subfield><subfield code="0">(DE-625)6970:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">CV 3600</subfield><subfield code="0">(DE-625)19156:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DW 4400</subfield><subfield code="0">(DE-625)20291:761</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LC 13000</subfield><subfield code="0">(DE-625)90622:772</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LC 79000</subfield><subfield code="0">(DE-625)90690:772</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LC 95000</subfield><subfield code="0">(DE-625)90707:772</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MS 7965</subfield><subfield code="0">(DE-625)123801:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Augustin, Elisabeth</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">BlogLife</subfield><subfield code="b">Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs</subfield><subfield code="c">Elisabeth Augustin</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Aufl</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld</subfield><subfield code="b">transcript Verlag</subfield><subfield code="c">[2015]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">© 2015</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource (212 Seiten)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Digitale Gesellschaft</subfield><subfield code="v">6</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Why are secrets shared in the virtual space? What motivates talking about personal experiences online - and how media-competent are the digital natives really? Nearly all youths and young adults use laptops and smartphones 24/7. Media scholars, media pedagogues, but also psychologists, parents, and teachers have to ponder how communication, identity, and education processes are changing through the increasing internet use. Elisabeth Augustin's empirical study retraces how weblogs are used as coping strategies for life events, and it highlights chances and challenges of mediation</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wieso werden Geheimnisse im virtuellen Raum geteilt? Welche Motive führen zum Erzählen persönlicher Erlebnisse online - und wie medienkompetent sind die Digital Natives wirklich?Nahezu alle Jugendlichen und jungen Erwachsenen nutzen Laptops und Smartphones rund um die Uhr. Medienwissenschaftler_innen, Medienpädagog_innen, aber auch Psycholog_innen, Eltern und Lehrer_innen müssen sich die Frage stellen, wie sich durch die zunehmende Internetnutzung Kommunikation, Identität und Bildungsprozesse verändern. Elisabeth Augustins empirische Studie zeichnet nach, wie Weblogs als Copingstrategie bei Lebensereignissen genutzt werden, und beleuchtet Chancen und Herausforderungen der Mediatisierung</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Blogs</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Digital Natives</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Digitale Medien</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Identität</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Internet</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Lebensereignisse</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Mediatisierung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Medienkompetenz</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Mediensoziologie</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Medienwissenschaft</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Social Media</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOCIAL SCIENCE / Media Studies</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Blogs</subfield><subfield code="x">Social aspects</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Digital media</subfield><subfield code="x">Social aspects</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Internet</subfield><subfield code="x">Social aspects</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Bewältigung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4195461-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Medienkonsum</subfield><subfield code="0">(DE-588)4120719-1</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Identitätsentwicklung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4138616-4</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Life-event-Forschung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4134987-8</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Weblog</subfield><subfield code="0">(DE-588)4678688-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Social Media</subfield><subfield code="0">(DE-588)4639271-3</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Heranwachsender</subfield><subfield code="0">(DE-588)4072431-1</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Lebenskrise</subfield><subfield code="0">(DE-588)4122258-1</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Weblog</subfield><subfield code="0">(DE-588)4678688-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="1"><subfield code="a">Social Media</subfield><subfield code="0">(DE-588)4639271-3</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="2"><subfield code="a">Heranwachsender</subfield><subfield code="0">(DE-588)4072431-1</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="3"><subfield code="a">Medienkonsum</subfield><subfield code="0">(DE-588)4120719-1</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">Life-event-Forschung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4134987-8</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Weblog</subfield><subfield code="0">(DE-588)4678688-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="1"><subfield code="a">Lebenskrise</subfield><subfield code="0">(DE-588)4122258-1</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="2"><subfield code="a">Bewältigung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4195461-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="3"><subfield code="a">Identitätsentwicklung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4138616-4</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druck-Ausgabe</subfield><subfield code="z">9783837630275</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="z">URL des Erstveröffentlichers</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="999" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-034072787</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">FAW01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FAW_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">FAB01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FAB_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">FCO01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FCO_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">FHA01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FHA_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">FKE01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FKE_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">FLA01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FLA_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">UPA01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">UPA_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy</subfield><subfield code="l">UBG01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">UBG_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield></record></collection> |
id | DE-604.BV048806757 |
illustrated | Not Illustrated |
index_date | 2024-07-03T21:29:12Z |
indexdate | 2024-07-10T09:46:29Z |
institution | BVB |
isbn | 9783839430279 |
language | German |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-034072787 |
oclc_num | 909895068 |
open_access_boolean | |
owner | DE-1043 DE-1046 DE-858 DE-Aug4 DE-859 DE-860 DE-473 DE-BY-UBG DE-739 |
owner_facet | DE-1043 DE-1046 DE-858 DE-Aug4 DE-859 DE-860 DE-473 DE-BY-UBG DE-739 |
physical | 1 Online-Ressource (212 Seiten) |
psigel | ZDB-23-DGG ZDB-23-DGG FAW_PDA_DGG ZDB-23-DGG FAB_PDA_DGG ZDB-23-DGG FCO_PDA_DGG ZDB-23-DGG FHA_PDA_DGG ZDB-23-DGG FKE_PDA_DGG ZDB-23-DGG FLA_PDA_DGG ZDB-23-DGG UPA_PDA_DGG ZDB-23-DGG UBG_PDA_DGG |
publishDate | 2015 |
publishDateSearch | 2015 |
publishDateSort | 2015 |
publisher | transcript Verlag |
record_format | marc |
series2 | Digitale Gesellschaft |
spelling | Augustin, Elisabeth Verfasser aut BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs Elisabeth Augustin 1. Aufl Bielefeld transcript Verlag [2015] © 2015 1 Online-Ressource (212 Seiten) txt rdacontent c rdamedia cr rdacarrier Digitale Gesellschaft 6 Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) Why are secrets shared in the virtual space? What motivates talking about personal experiences online - and how media-competent are the digital natives really? Nearly all youths and young adults use laptops and smartphones 24/7. Media scholars, media pedagogues, but also psychologists, parents, and teachers have to ponder how communication, identity, and education processes are changing through the increasing internet use. Elisabeth Augustin's empirical study retraces how weblogs are used as coping strategies for life events, and it highlights chances and challenges of mediation Wieso werden Geheimnisse im virtuellen Raum geteilt? Welche Motive führen zum Erzählen persönlicher Erlebnisse online - und wie medienkompetent sind die Digital Natives wirklich?Nahezu alle Jugendlichen und jungen Erwachsenen nutzen Laptops und Smartphones rund um die Uhr. Medienwissenschaftler_innen, Medienpädagog_innen, aber auch Psycholog_innen, Eltern und Lehrer_innen müssen sich die Frage stellen, wie sich durch die zunehmende Internetnutzung Kommunikation, Identität und Bildungsprozesse verändern. Elisabeth Augustins empirische Studie zeichnet nach, wie Weblogs als Copingstrategie bei Lebensereignissen genutzt werden, und beleuchtet Chancen und Herausforderungen der Mediatisierung In German Blogs Digital Natives Digitale Medien Identität Internet Lebensereignisse Mediatisierung Medienkompetenz Mediensoziologie Medienwissenschaft Social Media SOCIAL SCIENCE / Media Studies bisacsh Blogs Social aspects Digital media Social aspects Internet Social aspects Bewältigung (DE-588)4195461-0 gnd rswk-swf Medienkonsum (DE-588)4120719-1 gnd rswk-swf Identitätsentwicklung (DE-588)4138616-4 gnd rswk-swf Life-event-Forschung (DE-588)4134987-8 gnd rswk-swf Weblog (DE-588)4678688-0 gnd rswk-swf Social Media (DE-588)4639271-3 gnd rswk-swf Heranwachsender (DE-588)4072431-1 gnd rswk-swf Lebenskrise (DE-588)4122258-1 gnd rswk-swf Weblog (DE-588)4678688-0 s Social Media (DE-588)4639271-3 s Heranwachsender (DE-588)4072431-1 s Medienkonsum (DE-588)4120719-1 s Life-event-Forschung (DE-588)4134987-8 s DE-604 Lebenskrise (DE-588)4122258-1 s Bewältigung (DE-588)4195461-0 s Identitätsentwicklung (DE-588)4138616-4 s Erscheint auch als Druck-Ausgabe 9783837630275 https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy Verlag URL des Erstveröffentlichers Volltext |
spellingShingle | Augustin, Elisabeth BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs Blogs Digital Natives Digitale Medien Identität Internet Lebensereignisse Mediatisierung Medienkompetenz Mediensoziologie Medienwissenschaft Social Media SOCIAL SCIENCE / Media Studies bisacsh Blogs Social aspects Digital media Social aspects Internet Social aspects Bewältigung (DE-588)4195461-0 gnd Medienkonsum (DE-588)4120719-1 gnd Identitätsentwicklung (DE-588)4138616-4 gnd Life-event-Forschung (DE-588)4134987-8 gnd Weblog (DE-588)4678688-0 gnd Social Media (DE-588)4639271-3 gnd Heranwachsender (DE-588)4072431-1 gnd Lebenskrise (DE-588)4122258-1 gnd |
subject_GND | (DE-588)4195461-0 (DE-588)4120719-1 (DE-588)4138616-4 (DE-588)4134987-8 (DE-588)4678688-0 (DE-588)4639271-3 (DE-588)4072431-1 (DE-588)4122258-1 |
title | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs |
title_auth | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs |
title_exact_search | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs |
title_exact_search_txtP | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs |
title_full | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs Elisabeth Augustin |
title_fullStr | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs Elisabeth Augustin |
title_full_unstemmed | BlogLife Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs Elisabeth Augustin |
title_short | BlogLife |
title_sort | bloglife zur bewaltigung von lebensereignissen in weblogs |
title_sub | Zur Bewältigung von Lebensereignissen in Weblogs |
topic | Blogs Digital Natives Digitale Medien Identität Internet Lebensereignisse Mediatisierung Medienkompetenz Mediensoziologie Medienwissenschaft Social Media SOCIAL SCIENCE / Media Studies bisacsh Blogs Social aspects Digital media Social aspects Internet Social aspects Bewältigung (DE-588)4195461-0 gnd Medienkonsum (DE-588)4120719-1 gnd Identitätsentwicklung (DE-588)4138616-4 gnd Life-event-Forschung (DE-588)4134987-8 gnd Weblog (DE-588)4678688-0 gnd Social Media (DE-588)4639271-3 gnd Heranwachsender (DE-588)4072431-1 gnd Lebenskrise (DE-588)4122258-1 gnd |
topic_facet | Blogs Digital Natives Digitale Medien Identität Internet Lebensereignisse Mediatisierung Medienkompetenz Mediensoziologie Medienwissenschaft Social Media SOCIAL SCIENCE / Media Studies Blogs Social aspects Digital media Social aspects Internet Social aspects Bewältigung Medienkonsum Identitätsentwicklung Life-event-Forschung Weblog Heranwachsender Lebenskrise |
url | https://doi.org/10.1515/9783839430279?locatt=mode:legacy |
work_keys_str_mv | AT augustinelisabeth bloglifezurbewaltigungvonlebensereignisseninweblogs |