Konsumgut Nachhaltigkeit: Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation

Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainabi...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Gekeler, Moritz (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Bielefeld transcript Verlag [2014]
Ausgabe:1. Aufl
Schriftenreihe:Kultur- und Medientheorie
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-1046
DE-1043
DE-858
DE-859
DE-860
DE-739
DE-473
URL des Erstveröffentlichers
Zusammenfassung:Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainability. It investigates the various protagonists from the perspective of narratology and media theory, and describes their respective roles in communicative processes. Beyond this, the opportunities and risks of these burgeoning sustainability communications are also illustrated, as well as the increasing pressure for radical innovation
Produkte sind die Medien der Konsumkultur - sie erzählen uns Geschichten. Seit einigen Jahren ist hierbei »Nachhaltigkeit« ein dominantes Erzählthema. Dieser Band geht den Inszenierungsstrategien von Unternehmen nach, die mithilfe von Produktdesign, Werbung und Marketing von der Nachhaltigkeit erzählen. Er untersucht aus narratologischer und medientheoretischer Sicht die verschiedenen Akteure und beschreibt ihre jeweilige Rolle im Kommunikationsgeschehen. Darüber hinaus werden die Chancen und Risiken der zunehmenden Nachhaltigkeitskommunikation ebenso veranschaulicht wie der steigende Druck zur radikalen Innovation
Beschreibung:Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022)
Beschreibung:1 Online-Ressource (294 Seiten)
ISBN:9783839419502
DOI:10.1515/transcript.9783839419502

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