Perspectives on Transitions in Refugee Education: Ruptures, Passages, and Re-Orientations
Flüchtlinge sind in ihrem Leben mit Übergängen konfrontiert: auf individueller, sozialer und kultureller Ebene. Dieses Buch behandelt verschiedene Aspekte dieser Übergänge und ihre Überschneidungen mit Bildungserfahrungen. Studien aus unterschiedlichen Länderkontexten zeigen die komplexen Beziehunge...
Gespeichert in:
Format: | Elektronisch E-Book |
---|---|
Sprache: | English |
Ausgabe: | 1st ed |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | DE-B1533 DE-860 DE-859 URL des Erstveroeffentlichers |
Zusammenfassung: | Flüchtlinge sind in ihrem Leben mit Übergängen konfrontiert: auf individueller, sozialer und kultureller Ebene. Dieses Buch behandelt verschiedene Aspekte dieser Übergänge und ihre Überschneidungen mit Bildungserfahrungen. Studien aus unterschiedlichen Länderkontexten zeigen die komplexen Beziehungen zwischen Individuum, Kultur, Gesellschaft und Institutionen. Die Untersuchung dieser Beziehungen und Erfahrungen während der Übergangsprozesse soll zu einem tieferen Verständnis der verschiedenen Arten von Übergängen im Zusammenhang mit Bildung beitragen, was in der Zukunft zur Verbesserung von Unterstützungsstrukturen genutzt werden kann. Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future |
Beschreibung: | Online resource; title from title screen (viewed November 28, 2022) |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource (261 p.) |
ISBN: | 9783847417866 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nam a2200000zc 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV048666111 | ||
003 | DE-604 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 230120s2022 xx o|||| 00||| eng d | ||
020 | |a 9783847417866 |9 978-3-8474-1786-6 | ||
035 | |a (ZDB-41-SEL)083027009 | ||
035 | |a (OCoLC)1369548019 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV048666111 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e aacr | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-B1533 |a DE-859 |a DE-860 | ||
245 | 1 | 0 | |a Perspectives on Transitions in Refugee Education |b Ruptures, Passages, and Re-Orientations |c Seyda Subasi Singh, Olja Jovanovic Milanovic, Michelle Proyer, Lisa Rosen, Anil Kandemir, Anna-Maria S. Marekovic, Anna Liisa Närvänen, Sandra Cadiou, Patricia Mothes, Karin Louise, Robyn Henderson, Özge Karakus Özdemirci, Lisa-Katharina Möhlen, Elvira Seitinger, Fenna tom Dieck, Sharon Wagner, Loshini Naidoo, Dimitris Zachos, Aikaterina Pavlidou, Hanna Ragnarsdottir, Susan Refik Hama, Seun Adebayo, Manuela Heinz, Anh-Dao K. Tran, Mariya Riekkinen, Natallia B Hanssen, Marketa Bacakova, Hanife Akar |
250 | |a 1st ed | ||
300 | |a 1 Online-Ressource (261 p.) | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
500 | |a Online resource; title from title screen (viewed November 28, 2022) | ||
520 | |a Flüchtlinge sind in ihrem Leben mit Übergängen konfrontiert: auf individueller, sozialer und kultureller Ebene. Dieses Buch behandelt verschiedene Aspekte dieser Übergänge und ihre Überschneidungen mit Bildungserfahrungen. Studien aus unterschiedlichen Länderkontexten zeigen die komplexen Beziehungen zwischen Individuum, Kultur, Gesellschaft und Institutionen. Die Untersuchung dieser Beziehungen und Erfahrungen während der Übergangsprozesse soll zu einem tieferen Verständnis der verschiedenen Arten von Übergängen im Zusammenhang mit Bildung beitragen, was in der Zukunft zur Verbesserung von Unterstützungsstrukturen genutzt werden kann. Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future | ||
650 | 4 | |a Flüchtlinge | |
650 | 4 | |a refugees | |
650 | 4 | |a forced migration | |
650 | 4 | |a Zwangsmigration | |
650 | 4 | |a Bildung für Geflüchtete | |
650 | 4 | |a refugee education | |
650 | 4 | |a transitions | |
650 | 4 | |a Übergänge | |
650 | 4 | |a social inclusion | |
650 | 4 | |a soziale Inklusion | |
650 | 4 | |a Bildungsintegration | |
650 | 4 | |a educational inclusion | |
856 | 4 | 0 | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866 |x Verlag |z URL des Erstveroeffentlichers |3 Volltext |
912 | |a ZDB-41-SEL | ||
943 | 1 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-034040722 | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866 |l DE-B1533 |p ZDB-41-SEL |q ASH_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866 |l DE-860 |p ZDB-41-SEL |q FLA_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866 |l DE-859 |p ZDB-41-SEL |q FKE_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1821426307988193280 |
---|---|
adam_text | |
adam_txt | |
any_adam_object | |
any_adam_object_boolean | |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV048666111 |
collection | ZDB-41-SEL |
ctrlnum | (ZDB-41-SEL)083027009 (OCoLC)1369548019 (DE-599)BVBBV048666111 |
edition | 1st ed |
format | Electronic eBook |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>00000nam a2200000zc 4500</leader><controlfield tag="001">BV048666111</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">230120s2022 xx o|||| 00||| eng d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783847417866</subfield><subfield code="9">978-3-8474-1786-6</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(ZDB-41-SEL)083027009</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1369548019</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV048666111</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">aacr</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1533</subfield><subfield code="a">DE-859</subfield><subfield code="a">DE-860</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Perspectives on Transitions in Refugee Education</subfield><subfield code="b">Ruptures, Passages, and Re-Orientations</subfield><subfield code="c">Seyda Subasi Singh, Olja Jovanovic Milanovic, Michelle Proyer, Lisa Rosen, Anil Kandemir, Anna-Maria S. Marekovic, Anna Liisa Närvänen, Sandra Cadiou, Patricia Mothes, Karin Louise, Robyn Henderson, Özge Karakus Özdemirci, Lisa-Katharina Möhlen, Elvira Seitinger, Fenna tom Dieck, Sharon Wagner, Loshini Naidoo, Dimitris Zachos, Aikaterina Pavlidou, Hanna Ragnarsdottir, Susan Refik Hama, Seun Adebayo, Manuela Heinz, Anh-Dao K. Tran, Mariya Riekkinen, Natallia B Hanssen, Marketa Bacakova, Hanife Akar</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1st ed</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource (261 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Online resource; title from title screen (viewed November 28, 2022)</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Flüchtlinge sind in ihrem Leben mit Übergängen konfrontiert: auf individueller, sozialer und kultureller Ebene. Dieses Buch behandelt verschiedene Aspekte dieser Übergänge und ihre Überschneidungen mit Bildungserfahrungen. Studien aus unterschiedlichen Länderkontexten zeigen die komplexen Beziehungen zwischen Individuum, Kultur, Gesellschaft und Institutionen. Die Untersuchung dieser Beziehungen und Erfahrungen während der Übergangsprozesse soll zu einem tieferen Verständnis der verschiedenen Arten von Übergängen im Zusammenhang mit Bildung beitragen, was in der Zukunft zur Verbesserung von Unterstützungsstrukturen genutzt werden kann. Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Flüchtlinge</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">refugees</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">forced migration</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Zwangsmigration</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildung für Geflüchtete</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">refugee education</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">transitions</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Übergänge</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">social inclusion</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">soziale Inklusion</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildungsintegration</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">educational inclusion</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="z">URL des Erstveroeffentlichers</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-41-SEL</subfield></datafield><datafield tag="943" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-034040722</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866</subfield><subfield code="l">DE-B1533</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">ASH_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866</subfield><subfield code="l">DE-860</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">FLA_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866</subfield><subfield code="l">DE-859</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">FKE_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield></record></collection> |
id | DE-604.BV048666111 |
illustrated | Not Illustrated |
index_date | 2024-07-03T21:22:09Z |
indexdate | 2025-01-16T17:11:29Z |
institution | BVB |
isbn | 9783847417866 |
language | English |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-034040722 |
oclc_num | 1369548019 |
open_access_boolean | |
owner | DE-B1533 DE-859 DE-860 |
owner_facet | DE-B1533 DE-859 DE-860 |
physical | 1 Online-Ressource (261 p.) |
psigel | ZDB-41-SEL ZDB-41-SEL ASH_PDA_SEL ZDB-41-SEL FLA_PDA_SEL ZDB-41-SEL FKE_PDA_SEL |
publishDateSearch | 2022 |
publishDateSort | 2022 |
record_format | marc |
spelling | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations Seyda Subasi Singh, Olja Jovanovic Milanovic, Michelle Proyer, Lisa Rosen, Anil Kandemir, Anna-Maria S. Marekovic, Anna Liisa Närvänen, Sandra Cadiou, Patricia Mothes, Karin Louise, Robyn Henderson, Özge Karakus Özdemirci, Lisa-Katharina Möhlen, Elvira Seitinger, Fenna tom Dieck, Sharon Wagner, Loshini Naidoo, Dimitris Zachos, Aikaterina Pavlidou, Hanna Ragnarsdottir, Susan Refik Hama, Seun Adebayo, Manuela Heinz, Anh-Dao K. Tran, Mariya Riekkinen, Natallia B Hanssen, Marketa Bacakova, Hanife Akar 1st ed 1 Online-Ressource (261 p.) txt rdacontent c rdamedia cr rdacarrier Online resource; title from title screen (viewed November 28, 2022) Flüchtlinge sind in ihrem Leben mit Übergängen konfrontiert: auf individueller, sozialer und kultureller Ebene. Dieses Buch behandelt verschiedene Aspekte dieser Übergänge und ihre Überschneidungen mit Bildungserfahrungen. Studien aus unterschiedlichen Länderkontexten zeigen die komplexen Beziehungen zwischen Individuum, Kultur, Gesellschaft und Institutionen. Die Untersuchung dieser Beziehungen und Erfahrungen während der Übergangsprozesse soll zu einem tieferen Verständnis der verschiedenen Arten von Übergängen im Zusammenhang mit Bildung beitragen, was in der Zukunft zur Verbesserung von Unterstützungsstrukturen genutzt werden kann. Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future Flüchtlinge refugees forced migration Zwangsmigration Bildung für Geflüchtete refugee education transitions Übergänge social inclusion soziale Inklusion Bildungsintegration educational inclusion https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866 Verlag URL des Erstveroeffentlichers Volltext |
spellingShingle | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations Flüchtlinge refugees forced migration Zwangsmigration Bildung für Geflüchtete refugee education transitions Übergänge social inclusion soziale Inklusion Bildungsintegration educational inclusion |
title | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations |
title_auth | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations |
title_exact_search | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations |
title_exact_search_txtP | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations |
title_full | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations Seyda Subasi Singh, Olja Jovanovic Milanovic, Michelle Proyer, Lisa Rosen, Anil Kandemir, Anna-Maria S. Marekovic, Anna Liisa Närvänen, Sandra Cadiou, Patricia Mothes, Karin Louise, Robyn Henderson, Özge Karakus Özdemirci, Lisa-Katharina Möhlen, Elvira Seitinger, Fenna tom Dieck, Sharon Wagner, Loshini Naidoo, Dimitris Zachos, Aikaterina Pavlidou, Hanna Ragnarsdottir, Susan Refik Hama, Seun Adebayo, Manuela Heinz, Anh-Dao K. Tran, Mariya Riekkinen, Natallia B Hanssen, Marketa Bacakova, Hanife Akar |
title_fullStr | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations Seyda Subasi Singh, Olja Jovanovic Milanovic, Michelle Proyer, Lisa Rosen, Anil Kandemir, Anna-Maria S. Marekovic, Anna Liisa Närvänen, Sandra Cadiou, Patricia Mothes, Karin Louise, Robyn Henderson, Özge Karakus Özdemirci, Lisa-Katharina Möhlen, Elvira Seitinger, Fenna tom Dieck, Sharon Wagner, Loshini Naidoo, Dimitris Zachos, Aikaterina Pavlidou, Hanna Ragnarsdottir, Susan Refik Hama, Seun Adebayo, Manuela Heinz, Anh-Dao K. Tran, Mariya Riekkinen, Natallia B Hanssen, Marketa Bacakova, Hanife Akar |
title_full_unstemmed | Perspectives on Transitions in Refugee Education Ruptures, Passages, and Re-Orientations Seyda Subasi Singh, Olja Jovanovic Milanovic, Michelle Proyer, Lisa Rosen, Anil Kandemir, Anna-Maria S. Marekovic, Anna Liisa Närvänen, Sandra Cadiou, Patricia Mothes, Karin Louise, Robyn Henderson, Özge Karakus Özdemirci, Lisa-Katharina Möhlen, Elvira Seitinger, Fenna tom Dieck, Sharon Wagner, Loshini Naidoo, Dimitris Zachos, Aikaterina Pavlidou, Hanna Ragnarsdottir, Susan Refik Hama, Seun Adebayo, Manuela Heinz, Anh-Dao K. Tran, Mariya Riekkinen, Natallia B Hanssen, Marketa Bacakova, Hanife Akar |
title_short | Perspectives on Transitions in Refugee Education |
title_sort | perspectives on transitions in refugee education ruptures passages and re orientations |
title_sub | Ruptures, Passages, and Re-Orientations |
topic | Flüchtlinge refugees forced migration Zwangsmigration Bildung für Geflüchtete refugee education transitions Übergänge social inclusion soziale Inklusion Bildungsintegration educational inclusion |
topic_facet | Flüchtlinge refugees forced migration Zwangsmigration Bildung für Geflüchtete refugee education transitions Übergänge social inclusion soziale Inklusion Bildungsintegration educational inclusion |
url | https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3224/9783847417866 |