The past as a digital playground: archaeology, virtual reality and video games

This book collects the contributions to a two-day conference which illustrate a digital project developed at the Archaeological and Technological Park of Poggibonsi (Siena, Tuscany), where Virtual Reality and an educational video game are being used to enhance the archaeological content deriving fro...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Weitere Verfasser: Bertoldi, Stefano (HerausgeberIn), Mariotti, Samanta (HerausgeberIn)
Format: Tagungsbericht Buch
Sprache:English
Italian
Veröffentlicht: Oxford Archaeopress Publishing Ltd [2022]
Schriftenreihe:Access archaeology
Schlagworte:
Online-Zugang:Inhaltsverzeichnis
Zusammenfassung:This book collects the contributions to a two-day conference which illustrate a digital project developed at the Archaeological and Technological Park of Poggibonsi (Siena, Tuscany), where Virtual Reality and an educational video game are being used to enhance the archaeological content deriving from the excavation of the medieval site
Beschreibung:Conference proceedings
Includes bibliographical references
Beschreibung:119 Seiten Illustrationen, Diagramme (teilweise farbig)
ISBN:9781803272665

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

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