Social and Economic Conditions of Student Life in Europe: Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators
The project EUROSTUDENT has been delivering data on the social and economic conditions of student life in Europe for the past 20 years. The current edition presents the data and results from the period 2018 to 2021, and is based on information provided by students from 25 countries in the European H...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , |
---|---|
Format: | Elektronisch E-Book |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
Bielefeld
wbv Publikation
2021
|
Ausgabe: | 1st ed |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | DE-B1533 DE-859 DE-860 Volltext |
Zusammenfassung: | The project EUROSTUDENT has been delivering data on the social and economic conditions of student life in Europe for the past 20 years. The current edition presents the data and results from the period 2018 to 2021, and is based on information provided by students from 25 countries in the European Higher Education Area (EHEA). The project also examines the social dimensions of studying at a higher education institute, as well as, in part, the impact of COVID-19. The EHEA emphasised this social dimension in its 2020 Rome Communiqué; it was therefore one of the key topics the project group focused on with the aim of inspiring education policy debates and establishing the basis for future research work. The latest report therefore includes data on access to higher education and the respective conditions experienced by the students, their willingness to relocate internationally to pursue their studies, the quality of higher education courses and the planned courses of study. The report is the EUROSTUDENT project's most important publication, and is developed by a network of researchers and national ministry representatives as well as other stakeholders from all over Europe. Seit 20 Jahren liefert das Projekt EUROSTUDENT Daten zu den sozialen und wirtschaftlichen Bedingungen für Studierende in Europa. Der aktuelle Band präsentiert die Daten und Ergebnisse aus dem Zeitraum 2018-2021, die bei Studierenden in 25 Ländern des Europäischen Hochschulraums (EHEA) erhoben wurden. Untersucht wurden dabei auch die gesellschaftlichen Dimensionen des Studiums sowie teilweise soziale Auswirkungen von COVID-19. Die soziale Dimension des Studiums, die im Rom Communiqué der EHEA 2020 betont wurde, ist ein zentrales Thema der Untersuchungen, mit denen die Projektgruppe bildungspolitische Debatten anregen und die Basis für künftige Forschungsarbeit legen will. Daher werden Daten zum Zugang zu höherer Bildung, zu Studienbedingungen, zur internationalen Mobilität der Studierenden, zur Qualität von Studiengängen und zu geplanten Studienprogrammen aufbereitet. Der Bericht ist die wichtigste Publikation des Projektes EUROSTUDENT, das von einem Netzwerk aus Forscher:innen und Vertreter:innen nationaler Ministerien sowie weiterer Stakeholder aus ganz Europa erarbeitet wird |
Beschreibung: | Online resource; title from title screen (viewed February 28, 2022) |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource (326 Seiten) PDF |
ISBN: | 9783763971350 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nam a22000001c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV048359129 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20230209 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 220714s2021 xx |||| o|||| 00||| eng d | ||
020 | |a 9783763971350 |9 978-3-7639-7135-0 | ||
035 | |a (OCoLC)1337141791 | ||
035 | |a (DE-599)KEP076800288 | ||
040 | |a DE-604 |b ger | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-B1533 |a DE-860 |a DE-859 |a DE-20 | ||
100 | 1 | |a Gwosc, Christoph |e Verfasser |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Social and Economic Conditions of Student Life in Europe |b Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators |c Christoph Gwosc, Kristina Hauschildt, Froukje Wartenbergh-Cras, Hendrik Schirmer |
250 | |a 1st ed | ||
264 | 1 | |a Bielefeld |b wbv Publikation |c 2021 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (326 Seiten) |b PDF | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
500 | |a Online resource; title from title screen (viewed February 28, 2022) | ||
520 | 3 | |a The project EUROSTUDENT has been delivering data on the social and economic conditions of student life in Europe for the past 20 years. The current edition presents the data and results from the period 2018 to 2021, and is based on information provided by students from 25 countries in the European Higher Education Area (EHEA). The project also examines the social dimensions of studying at a higher education institute, as well as, in part, the impact of COVID-19. The EHEA emphasised this social dimension in its 2020 Rome Communiqué; it was therefore one of the key topics the project group focused on with the aim of inspiring education policy debates and establishing the basis for future research work. The latest report therefore includes data on access to higher education and the respective conditions experienced by the students, their willingness to relocate internationally to pursue their studies, the quality of higher education courses and the planned courses of study. | |
520 | 3 | |a The report is the EUROSTUDENT project's most important publication, and is developed by a network of researchers and national ministry representatives as well as other stakeholders from all over Europe. Seit 20 Jahren liefert das Projekt EUROSTUDENT Daten zu den sozialen und wirtschaftlichen Bedingungen für Studierende in Europa. Der aktuelle Band präsentiert die Daten und Ergebnisse aus dem Zeitraum 2018-2021, die bei Studierenden in 25 Ländern des Europäischen Hochschulraums (EHEA) erhoben wurden. Untersucht wurden dabei auch die gesellschaftlichen Dimensionen des Studiums sowie teilweise soziale Auswirkungen von COVID-19. Die soziale Dimension des Studiums, die im Rom Communiqué der EHEA 2020 betont wurde, ist ein zentrales Thema der Untersuchungen, mit denen die Projektgruppe bildungspolitische Debatten anregen und die Basis für künftige Forschungsarbeit legen will. | |
520 | 3 | |a Daher werden Daten zum Zugang zu höherer Bildung, zu Studienbedingungen, zur internationalen Mobilität der Studierenden, zur Qualität von Studiengängen und zu geplanten Studienprogrammen aufbereitet. Der Bericht ist die wichtigste Publikation des Projektes EUROSTUDENT, das von einem Netzwerk aus Forscher:innen und Vertreter:innen nationaler Ministerien sowie weiterer Stakeholder aus ganz Europa erarbeitet wird | |
650 | 4 | |a Europäische Union; EU; Bologna-Prozess; Studienbedingungen; Europäische Union (EU); Bildungsstudie; Hochschulstudium; Europäische Bildung; European Union; Bologna process; higher education; studentische Mobilität; higher education research; student life; student mobility; study conditions; data collection | |
700 | 1 | |a Hauschildt, Kristina |e Verfasser |4 aut | |
700 | 1 | |a Wartenbergh-Cras, Froukje |e Verfasser |4 aut | |
700 | 1 | |a Schirmer, Hendrik |e Verfasser |4 aut | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |z 9783763967094 |
856 | 4 | 0 | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350 |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext |
912 | |a ZDB-41-SEL | ||
943 | 1 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033738353 | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350 |l DE-B1533 |p ZDB-41-SEL |q ASH_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350 |l DE-859 |p ZDB-41-SEL |q FKE_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350 |l DE-860 |p ZDB-41-SEL |q FLA_PDA_SEL |x Verlag |3 Volltext |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1821426287660498944 |
---|---|
adam_text | |
adam_txt | |
any_adam_object | |
any_adam_object_boolean | |
author | Gwosc, Christoph Hauschildt, Kristina Wartenbergh-Cras, Froukje Schirmer, Hendrik |
author_facet | Gwosc, Christoph Hauschildt, Kristina Wartenbergh-Cras, Froukje Schirmer, Hendrik |
author_role | aut aut aut aut |
author_sort | Gwosc, Christoph |
author_variant | c g cg k h kh f w c fwc h s hs |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV048359129 |
collection | ZDB-41-SEL |
ctrlnum | (OCoLC)1337141791 (DE-599)KEP076800288 |
edition | 1st ed |
format | Electronic eBook |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>00000nam a22000001c 4500</leader><controlfield tag="001">BV048359129</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20230209</controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">220714s2021 xx |||| o|||| 00||| eng d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783763971350</subfield><subfield code="9">978-3-7639-7135-0</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1337141791</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)KEP076800288</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1533</subfield><subfield code="a">DE-860</subfield><subfield code="a">DE-859</subfield><subfield code="a">DE-20</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gwosc, Christoph</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Social and Economic Conditions of Student Life in Europe</subfield><subfield code="b">Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators</subfield><subfield code="c">Christoph Gwosc, Kristina Hauschildt, Froukje Wartenbergh-Cras, Hendrik Schirmer</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1st ed</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld</subfield><subfield code="b">wbv Publikation</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource (326 Seiten)</subfield><subfield code="b">PDF</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Online resource; title from title screen (viewed February 28, 2022)</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1="3" ind2=" "><subfield code="a">The project EUROSTUDENT has been delivering data on the social and economic conditions of student life in Europe for the past 20 years. The current edition presents the data and results from the period 2018 to 2021, and is based on information provided by students from 25 countries in the European Higher Education Area (EHEA). The project also examines the social dimensions of studying at a higher education institute, as well as, in part, the impact of COVID-19. The EHEA emphasised this social dimension in its 2020 Rome Communiqué; it was therefore one of the key topics the project group focused on with the aim of inspiring education policy debates and establishing the basis for future research work. The latest report therefore includes data on access to higher education and the respective conditions experienced by the students, their willingness to relocate internationally to pursue their studies, the quality of higher education courses and the planned courses of study.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1="3" ind2=" "><subfield code="a">The report is the EUROSTUDENT project's most important publication, and is developed by a network of researchers and national ministry representatives as well as other stakeholders from all over Europe. Seit 20 Jahren liefert das Projekt EUROSTUDENT Daten zu den sozialen und wirtschaftlichen Bedingungen für Studierende in Europa. Der aktuelle Band präsentiert die Daten und Ergebnisse aus dem Zeitraum 2018-2021, die bei Studierenden in 25 Ländern des Europäischen Hochschulraums (EHEA) erhoben wurden. Untersucht wurden dabei auch die gesellschaftlichen Dimensionen des Studiums sowie teilweise soziale Auswirkungen von COVID-19. Die soziale Dimension des Studiums, die im Rom Communiqué der EHEA 2020 betont wurde, ist ein zentrales Thema der Untersuchungen, mit denen die Projektgruppe bildungspolitische Debatten anregen und die Basis für künftige Forschungsarbeit legen will.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1="3" ind2=" "><subfield code="a">Daher werden Daten zum Zugang zu höherer Bildung, zu Studienbedingungen, zur internationalen Mobilität der Studierenden, zur Qualität von Studiengängen und zu geplanten Studienprogrammen aufbereitet. Der Bericht ist die wichtigste Publikation des Projektes EUROSTUDENT, das von einem Netzwerk aus Forscher:innen und Vertreter:innen nationaler Ministerien sowie weiterer Stakeholder aus ganz Europa erarbeitet wird</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Europäische Union; EU; Bologna-Prozess; Studienbedingungen; Europäische Union (EU); Bildungsstudie; Hochschulstudium; Europäische Bildung; European Union; Bologna process; higher education; studentische Mobilität; higher education research; student life; student mobility; study conditions; data collection</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hauschildt, Kristina</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wartenbergh-Cras, Froukje</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schirmer, Hendrik</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druck-Ausgabe</subfield><subfield code="z">9783763967094</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-41-SEL</subfield></datafield><datafield tag="943" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033738353</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350</subfield><subfield code="l">DE-B1533</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">ASH_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350</subfield><subfield code="l">DE-859</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">FKE_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350</subfield><subfield code="l">DE-860</subfield><subfield code="p">ZDB-41-SEL</subfield><subfield code="q">FLA_PDA_SEL</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield></record></collection> |
id | DE-604.BV048359129 |
illustrated | Not Illustrated |
index_date | 2024-07-03T20:14:13Z |
indexdate | 2025-01-16T17:11:09Z |
institution | BVB |
isbn | 9783763971350 |
language | English |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033738353 |
oclc_num | 1337141791 |
open_access_boolean | 1 |
owner | DE-B1533 DE-860 DE-859 DE-20 |
owner_facet | DE-B1533 DE-860 DE-859 DE-20 |
physical | 1 Online-Ressource (326 Seiten) PDF |
psigel | ZDB-41-SEL ZDB-41-SEL ASH_PDA_SEL ZDB-41-SEL FKE_PDA_SEL ZDB-41-SEL FLA_PDA_SEL |
publishDate | 2021 |
publishDateSearch | 2021 |
publishDateSort | 2021 |
publisher | wbv Publikation |
record_format | marc |
spelling | Gwosc, Christoph Verfasser aut Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators Christoph Gwosc, Kristina Hauschildt, Froukje Wartenbergh-Cras, Hendrik Schirmer 1st ed Bielefeld wbv Publikation 2021 1 Online-Ressource (326 Seiten) PDF txt rdacontent c rdamedia cr rdacarrier Online resource; title from title screen (viewed February 28, 2022) The project EUROSTUDENT has been delivering data on the social and economic conditions of student life in Europe for the past 20 years. The current edition presents the data and results from the period 2018 to 2021, and is based on information provided by students from 25 countries in the European Higher Education Area (EHEA). The project also examines the social dimensions of studying at a higher education institute, as well as, in part, the impact of COVID-19. The EHEA emphasised this social dimension in its 2020 Rome Communiqué; it was therefore one of the key topics the project group focused on with the aim of inspiring education policy debates and establishing the basis for future research work. The latest report therefore includes data on access to higher education and the respective conditions experienced by the students, their willingness to relocate internationally to pursue their studies, the quality of higher education courses and the planned courses of study. The report is the EUROSTUDENT project's most important publication, and is developed by a network of researchers and national ministry representatives as well as other stakeholders from all over Europe. Seit 20 Jahren liefert das Projekt EUROSTUDENT Daten zu den sozialen und wirtschaftlichen Bedingungen für Studierende in Europa. Der aktuelle Band präsentiert die Daten und Ergebnisse aus dem Zeitraum 2018-2021, die bei Studierenden in 25 Ländern des Europäischen Hochschulraums (EHEA) erhoben wurden. Untersucht wurden dabei auch die gesellschaftlichen Dimensionen des Studiums sowie teilweise soziale Auswirkungen von COVID-19. Die soziale Dimension des Studiums, die im Rom Communiqué der EHEA 2020 betont wurde, ist ein zentrales Thema der Untersuchungen, mit denen die Projektgruppe bildungspolitische Debatten anregen und die Basis für künftige Forschungsarbeit legen will. Daher werden Daten zum Zugang zu höherer Bildung, zu Studienbedingungen, zur internationalen Mobilität der Studierenden, zur Qualität von Studiengängen und zu geplanten Studienprogrammen aufbereitet. Der Bericht ist die wichtigste Publikation des Projektes EUROSTUDENT, das von einem Netzwerk aus Forscher:innen und Vertreter:innen nationaler Ministerien sowie weiterer Stakeholder aus ganz Europa erarbeitet wird Europäische Union; EU; Bologna-Prozess; Studienbedingungen; Europäische Union (EU); Bildungsstudie; Hochschulstudium; Europäische Bildung; European Union; Bologna process; higher education; studentische Mobilität; higher education research; student life; student mobility; study conditions; data collection Hauschildt, Kristina Verfasser aut Wartenbergh-Cras, Froukje Verfasser aut Schirmer, Hendrik Verfasser aut Erscheint auch als Druck-Ausgabe 9783763967094 https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350 Verlag kostenfrei Volltext |
spellingShingle | Gwosc, Christoph Hauschildt, Kristina Wartenbergh-Cras, Froukje Schirmer, Hendrik Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators Europäische Union; EU; Bologna-Prozess; Studienbedingungen; Europäische Union (EU); Bildungsstudie; Hochschulstudium; Europäische Bildung; European Union; Bologna process; higher education; studentische Mobilität; higher education research; student life; student mobility; study conditions; data collection |
title | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators |
title_auth | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators |
title_exact_search | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators |
title_exact_search_txtP | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators |
title_full | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators Christoph Gwosc, Kristina Hauschildt, Froukje Wartenbergh-Cras, Hendrik Schirmer |
title_fullStr | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators Christoph Gwosc, Kristina Hauschildt, Froukje Wartenbergh-Cras, Hendrik Schirmer |
title_full_unstemmed | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators Christoph Gwosc, Kristina Hauschildt, Froukje Wartenbergh-Cras, Hendrik Schirmer |
title_short | Social and Economic Conditions of Student Life in Europe |
title_sort | social and economic conditions of student life in europe eurostudent vii 2018 2021 synopsis of indicators |
title_sub | Eurostudent VII 2018-2021 | Synopsis of Indicators |
topic | Europäische Union; EU; Bologna-Prozess; Studienbedingungen; Europäische Union (EU); Bildungsstudie; Hochschulstudium; Europäische Bildung; European Union; Bologna process; higher education; studentische Mobilität; higher education research; student life; student mobility; study conditions; data collection |
topic_facet | Europäische Union; EU; Bologna-Prozess; Studienbedingungen; Europäische Union (EU); Bildungsstudie; Hochschulstudium; Europäische Bildung; European Union; Bologna process; higher education; studentische Mobilität; higher education research; student life; student mobility; study conditions; data collection |
url | https://elibrary.utb.de/doi/book/10.3278/9783763971350 |
work_keys_str_mv | AT gwoscchristoph socialandeconomicconditionsofstudentlifeineuropeeurostudentvii20182021synopsisofindicators AT hauschildtkristina socialandeconomicconditionsofstudentlifeineuropeeurostudentvii20182021synopsisofindicators AT wartenberghcrasfroukje socialandeconomicconditionsofstudentlifeineuropeeurostudentvii20182021synopsisofindicators AT schirmerhendrik socialandeconomicconditionsofstudentlifeineuropeeurostudentvii20182021synopsisofindicators |