Genre und Gemeinsinn: Hollywood zwischen Krieg und Demokratie
"Based on the premise that a society's sense of commonality depends upon media practices of political communitarization, this study examines how Hollywood was deployed during the Second World War. It shows that Hollywood responded to the crisis of democracy in the war by creating a new gen...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Elektronisch E-Book |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
Berlin ; Boston
De Gruyter
2016
|
Schriftenreihe: | Cinepoetics
v. 1 |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Zusammenfassung: | "Based on the premise that a society's sense of commonality depends upon media practices of political communitarization, this study examines how Hollywood was deployed during the Second World War. It shows that Hollywood responded to the crisis of democracy in the war by creating a new genre. Using an affective theory of genre cinema, it offers a new characterization of the relationship between politics and poetics in forming commonality."-- |
Beschreibung: | 1610 |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource |
ISBN: | 3110466961 3110467143 9783110466966 9783110467147 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nmm a22000008c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV048278645 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 00000000000000.0 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 220610s2016 |||| o||u| ||||||eng d | ||
020 | |a 3110466961 |q (PDF) |9 3110466961 | ||
020 | |a 3110467143 |q (Epub) |9 3110467143 | ||
020 | |a 9783110466966 |q (electronic bk.) |9 9783110466966 | ||
020 | |a 9783110467147 |q (Epub) |9 9783110467147 | ||
020 | |z 9783110465228 |q (hardcover. alk. paper) |9 9783110465228 | ||
035 | |a (OCoLC)959151098 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV048278645 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-355 | ||
084 | |a AP 52700 |0 (DE-625)7718: |2 rvk | ||
100 | 1 | |a Kappelhoff, Hermann |e Verfasser |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Genre und Gemeinsinn |b Hollywood zwischen Krieg und Demokratie |c Hermann Kappelhoff |
264 | 1 | |a Berlin ; Boston |b De Gruyter |c 2016 | |
300 | |a 1 Online-Ressource | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b n |2 rdamedia | ||
338 | |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Cinepoetics |v v. 1 | |
500 | |a 1610 | ||
505 | 8 | |a Danksagung ; Inhaltsverzeichnis ; A shell-shocked face: Ein Prolog ; A shell-shocked face ; Die Pathosformel des Kriegsfilmgenres ; 1 Reparaturarbeiten am Gemeinsinn ; 1.1 Eine historische Momentaufnahme -- Drei Kriegsfilme zur Jahrtausendwende | |
505 | 8 | |a Apocalypse now: Eine neue Architektur kinematografischer Räume Platoon: Die Melodie psychischen Gleichklangs ; Das Genrekino als kulturelle Praxis ; 1.4 Propaganda, Avantgarde und Genrekino ; Eine vergleichende Fallstudie ; Tag der freiheit: Medientechnik der Verschmelzung | |
505 | 8 | |a Ein Gefühl für das Gemeinschaftliche: Sense of Commonality Poetisches Machen, politisches Handeln ; Beschreiben und Neubeschreiben: Die Pluralität medialer Erfahrungsmodi ; 1.3 Poetisches Kalkül und politische Kritik -- Ein filmanalytischer Vergleich | |
505 | 8 | |a Prelude to war: "What put us in the uniform?" Genrekino und Demokratie ; Der konstitutive Widerstreit ; Filmanalyse als Poetologie des Films ; 2 Poetologie des Genrekinos ; 2.1 Die Genretheorie Stanley Cavells ; Typen und Individualitäten ; Genres als Medien geteilter Weltwahrnehmung | |
505 | 8 | |a Saving private Ryan: Die sentimentale Szene des Kriegergedenkens Windtalkers: Der erste Amerikaner -- Im Plural gedacht ; The thin red line: Das singuläre Gesicht ; 1.2 Richard Rorty und der Pursuit of Happiness ; Den Faden wiederaufnehmen | |
520 | 3 | |a "Based on the premise that a society's sense of commonality depends upon media practices of political communitarization, this study examines how Hollywood was deployed during the Second World War. It shows that Hollywood responded to the crisis of democracy in the war by creating a new genre. Using an affective theory of genre cinema, it offers a new characterization of the relationship between politics and poetics in forming commonality."-- | |
650 | 7 | |a Cinéma |2 Histoire | |
650 | 7 | |a Films de guerre |2 Histoire et critique | |
650 | 7 | |a Guerre mondiale, 1939-1945 |2 Cinéma et guerre | |
650 | 4 | |a Motion pictures | |
650 | 4 | |a PERFORMING ARTS / Film & Video / General | |
650 | 4 | |a War and motion pictures | |
650 | 4 | |a War films | |
650 | 4 | |a Motion pictures |z United States |x History |y 20th century | |
650 | 4 | |a War films |z United States |x History and criticism | |
650 | 4 | |a World War, 1939-1945 |x Motion pictures and the war | |
653 | 4 | |a 1900-1999 | |
653 | 2 | |a United States | |
653 | 6 | |a Electronic books | |
653 | 6 | |a Criticism, interpretation, etc | |
653 | 6 | |a History | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe |a Kappelhoff, Hermann |t Genre und Gemeinsinn |d Berlin ; Boston : De Gruyter, 2016 |z 9783110465228 |
856 | 4 | 0 | |u https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&AN=1805199 |x Verlag |z kostenfrei |3 Volltext |
912 | |a ZDB-4-EOAC | ||
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033658811 |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1804184101915197440 |
---|---|
adam_txt | |
any_adam_object | |
any_adam_object_boolean | |
author | Kappelhoff, Hermann |
author_facet | Kappelhoff, Hermann |
author_role | aut |
author_sort | Kappelhoff, Hermann |
author_variant | h k hk |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV048278645 |
classification_rvk | AP 52700 |
collection | ZDB-4-EOAC |
contents | Danksagung ; Inhaltsverzeichnis ; A shell-shocked face: Ein Prolog ; A shell-shocked face ; Die Pathosformel des Kriegsfilmgenres ; 1 Reparaturarbeiten am Gemeinsinn ; 1.1 Eine historische Momentaufnahme -- Drei Kriegsfilme zur Jahrtausendwende Apocalypse now: Eine neue Architektur kinematografischer Räume Platoon: Die Melodie psychischen Gleichklangs ; Das Genrekino als kulturelle Praxis ; 1.4 Propaganda, Avantgarde und Genrekino ; Eine vergleichende Fallstudie ; Tag der freiheit: Medientechnik der Verschmelzung Ein Gefühl für das Gemeinschaftliche: Sense of Commonality Poetisches Machen, politisches Handeln ; Beschreiben und Neubeschreiben: Die Pluralität medialer Erfahrungsmodi ; 1.3 Poetisches Kalkül und politische Kritik -- Ein filmanalytischer Vergleich Prelude to war: "What put us in the uniform?" Genrekino und Demokratie ; Der konstitutive Widerstreit ; Filmanalyse als Poetologie des Films ; 2 Poetologie des Genrekinos ; 2.1 Die Genretheorie Stanley Cavells ; Typen und Individualitäten ; Genres als Medien geteilter Weltwahrnehmung Saving private Ryan: Die sentimentale Szene des Kriegergedenkens Windtalkers: Der erste Amerikaner -- Im Plural gedacht ; The thin red line: Das singuläre Gesicht ; 1.2 Richard Rorty und der Pursuit of Happiness ; Den Faden wiederaufnehmen |
ctrlnum | (OCoLC)959151098 (DE-599)BVBBV048278645 |
discipline | Allgemeines |
discipline_str_mv | Allgemeines |
format | Electronic eBook |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03894nmm a22006258c 4500</leader><controlfield tag="001">BV048278645</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">00000000000000.0</controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">220610s2016 |||| o||u| ||||||eng d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3110466961</subfield><subfield code="q">(PDF)</subfield><subfield code="9">3110466961</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3110467143</subfield><subfield code="q">(Epub)</subfield><subfield code="9">3110467143</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110466966</subfield><subfield code="q">(electronic bk.)</subfield><subfield code="9">9783110466966</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110467147</subfield><subfield code="q">(Epub)</subfield><subfield code="9">9783110467147</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">9783110465228</subfield><subfield code="q">(hardcover. alk. paper)</subfield><subfield code="9">9783110465228</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)959151098</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV048278645</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-355</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">AP 52700</subfield><subfield code="0">(DE-625)7718:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kappelhoff, Hermann</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Genre und Gemeinsinn</subfield><subfield code="b">Hollywood zwischen Krieg und Demokratie</subfield><subfield code="c">Hermann Kappelhoff</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ; Boston</subfield><subfield code="b">De Gruyter</subfield><subfield code="c">2016</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">n</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">nc</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Cinepoetics</subfield><subfield code="v">v. 1</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1610</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="8" ind2=" "><subfield code="a">Danksagung ; Inhaltsverzeichnis ; A shell-shocked face: Ein Prolog ; A shell-shocked face ; Die Pathosformel des Kriegsfilmgenres ; 1 Reparaturarbeiten am Gemeinsinn ; 1.1 Eine historische Momentaufnahme -- Drei Kriegsfilme zur Jahrtausendwende</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="8" ind2=" "><subfield code="a">Apocalypse now: Eine neue Architektur kinematografischer Räume Platoon: Die Melodie psychischen Gleichklangs ; Das Genrekino als kulturelle Praxis ; 1.4 Propaganda, Avantgarde und Genrekino ; Eine vergleichende Fallstudie ; Tag der freiheit: Medientechnik der Verschmelzung</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="8" ind2=" "><subfield code="a">Ein Gefühl für das Gemeinschaftliche: Sense of Commonality Poetisches Machen, politisches Handeln ; Beschreiben und Neubeschreiben: Die Pluralität medialer Erfahrungsmodi ; 1.3 Poetisches Kalkül und politische Kritik -- Ein filmanalytischer Vergleich</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="8" ind2=" "><subfield code="a">Prelude to war: "What put us in the uniform?" Genrekino und Demokratie ; Der konstitutive Widerstreit ; Filmanalyse als Poetologie des Films ; 2 Poetologie des Genrekinos ; 2.1 Die Genretheorie Stanley Cavells ; Typen und Individualitäten ; Genres als Medien geteilter Weltwahrnehmung</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="8" ind2=" "><subfield code="a">Saving private Ryan: Die sentimentale Szene des Kriegergedenkens Windtalkers: Der erste Amerikaner -- Im Plural gedacht ; The thin red line: Das singuläre Gesicht ; 1.2 Richard Rorty und der Pursuit of Happiness ; Den Faden wiederaufnehmen</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1="3" ind2=" "><subfield code="a">"Based on the premise that a society's sense of commonality depends upon media practices of political communitarization, this study examines how Hollywood was deployed during the Second World War. It shows that Hollywood responded to the crisis of democracy in the war by creating a new genre. Using an affective theory of genre cinema, it offers a new characterization of the relationship between politics and poetics in forming commonality."--</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Cinéma</subfield><subfield code="2">Histoire</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Films de guerre</subfield><subfield code="2">Histoire et critique</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Guerre mondiale, 1939-1945</subfield><subfield code="2">Cinéma et guerre</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Motion pictures</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">PERFORMING ARTS / Film & Video / General</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">War and motion pictures</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">War films</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Motion pictures</subfield><subfield code="z">United States</subfield><subfield code="x">History</subfield><subfield code="y">20th century</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">War films</subfield><subfield code="z">United States</subfield><subfield code="x">History and criticism</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">World War, 1939-1945</subfield><subfield code="x">Motion pictures and the war</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">1900-1999</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="2"><subfield code="a">United States</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="6"><subfield code="a">Electronic books</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="6"><subfield code="a">Criticism, interpretation, etc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="6"><subfield code="a">History</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druck-Ausgabe</subfield><subfield code="a">Kappelhoff, Hermann</subfield><subfield code="t">Genre und Gemeinsinn</subfield><subfield code="d">Berlin ; Boston : De Gruyter, 2016</subfield><subfield code="z">9783110465228</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&AN=1805199</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-4-EOAC</subfield></datafield><datafield tag="999" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033658811</subfield></datafield></record></collection> |
id | DE-604.BV048278645 |
illustrated | Not Illustrated |
index_date | 2024-07-03T20:00:48Z |
indexdate | 2024-07-10T09:34:00Z |
institution | BVB |
isbn | 3110466961 3110467143 9783110466966 9783110467147 |
language | English |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033658811 |
oclc_num | 959151098 |
open_access_boolean | 1 |
owner | DE-355 DE-BY-UBR |
owner_facet | DE-355 DE-BY-UBR |
physical | 1 Online-Ressource |
psigel | ZDB-4-EOAC |
publishDate | 2016 |
publishDateSearch | 2016 |
publishDateSort | 2016 |
publisher | De Gruyter |
record_format | marc |
series2 | Cinepoetics |
spelling | Kappelhoff, Hermann Verfasser aut Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie Hermann Kappelhoff Berlin ; Boston De Gruyter 2016 1 Online-Ressource txt rdacontent n rdamedia nc rdacarrier Cinepoetics v. 1 1610 Danksagung ; Inhaltsverzeichnis ; A shell-shocked face: Ein Prolog ; A shell-shocked face ; Die Pathosformel des Kriegsfilmgenres ; 1 Reparaturarbeiten am Gemeinsinn ; 1.1 Eine historische Momentaufnahme -- Drei Kriegsfilme zur Jahrtausendwende Apocalypse now: Eine neue Architektur kinematografischer Räume Platoon: Die Melodie psychischen Gleichklangs ; Das Genrekino als kulturelle Praxis ; 1.4 Propaganda, Avantgarde und Genrekino ; Eine vergleichende Fallstudie ; Tag der freiheit: Medientechnik der Verschmelzung Ein Gefühl für das Gemeinschaftliche: Sense of Commonality Poetisches Machen, politisches Handeln ; Beschreiben und Neubeschreiben: Die Pluralität medialer Erfahrungsmodi ; 1.3 Poetisches Kalkül und politische Kritik -- Ein filmanalytischer Vergleich Prelude to war: "What put us in the uniform?" Genrekino und Demokratie ; Der konstitutive Widerstreit ; Filmanalyse als Poetologie des Films ; 2 Poetologie des Genrekinos ; 2.1 Die Genretheorie Stanley Cavells ; Typen und Individualitäten ; Genres als Medien geteilter Weltwahrnehmung Saving private Ryan: Die sentimentale Szene des Kriegergedenkens Windtalkers: Der erste Amerikaner -- Im Plural gedacht ; The thin red line: Das singuläre Gesicht ; 1.2 Richard Rorty und der Pursuit of Happiness ; Den Faden wiederaufnehmen "Based on the premise that a society's sense of commonality depends upon media practices of political communitarization, this study examines how Hollywood was deployed during the Second World War. It shows that Hollywood responded to the crisis of democracy in the war by creating a new genre. Using an affective theory of genre cinema, it offers a new characterization of the relationship between politics and poetics in forming commonality."-- Cinéma Histoire Films de guerre Histoire et critique Guerre mondiale, 1939-1945 Cinéma et guerre Motion pictures PERFORMING ARTS / Film & Video / General War and motion pictures War films Motion pictures United States History 20th century War films United States History and criticism World War, 1939-1945 Motion pictures and the war 1900-1999 United States Electronic books Criticism, interpretation, etc History Erscheint auch als Druck-Ausgabe Kappelhoff, Hermann Genre und Gemeinsinn Berlin ; Boston : De Gruyter, 2016 9783110465228 https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&AN=1805199 Verlag kostenfrei Volltext |
spellingShingle | Kappelhoff, Hermann Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie Danksagung ; Inhaltsverzeichnis ; A shell-shocked face: Ein Prolog ; A shell-shocked face ; Die Pathosformel des Kriegsfilmgenres ; 1 Reparaturarbeiten am Gemeinsinn ; 1.1 Eine historische Momentaufnahme -- Drei Kriegsfilme zur Jahrtausendwende Apocalypse now: Eine neue Architektur kinematografischer Räume Platoon: Die Melodie psychischen Gleichklangs ; Das Genrekino als kulturelle Praxis ; 1.4 Propaganda, Avantgarde und Genrekino ; Eine vergleichende Fallstudie ; Tag der freiheit: Medientechnik der Verschmelzung Ein Gefühl für das Gemeinschaftliche: Sense of Commonality Poetisches Machen, politisches Handeln ; Beschreiben und Neubeschreiben: Die Pluralität medialer Erfahrungsmodi ; 1.3 Poetisches Kalkül und politische Kritik -- Ein filmanalytischer Vergleich Prelude to war: "What put us in the uniform?" Genrekino und Demokratie ; Der konstitutive Widerstreit ; Filmanalyse als Poetologie des Films ; 2 Poetologie des Genrekinos ; 2.1 Die Genretheorie Stanley Cavells ; Typen und Individualitäten ; Genres als Medien geteilter Weltwahrnehmung Saving private Ryan: Die sentimentale Szene des Kriegergedenkens Windtalkers: Der erste Amerikaner -- Im Plural gedacht ; The thin red line: Das singuläre Gesicht ; 1.2 Richard Rorty und der Pursuit of Happiness ; Den Faden wiederaufnehmen Cinéma Histoire Films de guerre Histoire et critique Guerre mondiale, 1939-1945 Cinéma et guerre Motion pictures PERFORMING ARTS / Film & Video / General War and motion pictures War films Motion pictures United States History 20th century War films United States History and criticism World War, 1939-1945 Motion pictures and the war |
title | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie |
title_auth | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie |
title_exact_search | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie |
title_exact_search_txtP | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie |
title_full | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie Hermann Kappelhoff |
title_fullStr | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie Hermann Kappelhoff |
title_full_unstemmed | Genre und Gemeinsinn Hollywood zwischen Krieg und Demokratie Hermann Kappelhoff |
title_short | Genre und Gemeinsinn |
title_sort | genre und gemeinsinn hollywood zwischen krieg und demokratie |
title_sub | Hollywood zwischen Krieg und Demokratie |
topic | Cinéma Histoire Films de guerre Histoire et critique Guerre mondiale, 1939-1945 Cinéma et guerre Motion pictures PERFORMING ARTS / Film & Video / General War and motion pictures War films Motion pictures United States History 20th century War films United States History and criticism World War, 1939-1945 Motion pictures and the war |
topic_facet | Cinéma Films de guerre Guerre mondiale, 1939-1945 Motion pictures PERFORMING ARTS / Film & Video / General War and motion pictures War films Motion pictures United States History 20th century War films United States History and criticism World War, 1939-1945 Motion pictures and the war |
url | https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&AN=1805199 |
work_keys_str_mv | AT kappelhoffhermann genreundgemeinsinnhollywoodzwischenkriegunddemokratie |