History in games: contingencies of an authentic past

Where do we end up when we enter the time machine that is the digital game? One axiomatic truth of historical research is that the past is the time-space that eludes human intervention. Every account made of the past is therefore only an approximation. But how is it that strolling through ancient Al...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Körperschaft: Clash of Realities (Veranstaltung) Köln (VerfasserIn)
Weitere Verfasser: Lorber, Martin 1967- (HerausgeberIn), Zimmermann, Felix 1993- (HerausgeberIn)
Format: Elektronisch Tagungsbericht E-Book
Sprache:English
Veröffentlicht: Bielefeld transcript [2020]
Schriftenreihe:Studies of digital media culturer volume 12
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-B1533
DE-859
DE-860
DE-824
URL des Erstveröffentlichers
Zusammenfassung:Where do we end up when we enter the time machine that is the digital game? One axiomatic truth of historical research is that the past is the time-space that eludes human intervention. Every account made of the past is therefore only an approximation. But how is it that strolling through ancient Alexandria can feel so real in the virtual world? Claims of authenticity are prominent in discussions surrounding the digital games of our time. What is historical authenticity and does it even matter? When does authenticity or the lack thereof become political? By answering these questions, the book illuminates the ubiquitous category of authenticity from the perspective of historical game studies
»Der Band [ist] Leser:innen zu empfehlen, die auf der Suche nach neuen Zugängen (z. B. Nolden) und exemplarischen Fallstudien (z.B. Brandenburg) zum großen Themenbereich von Authentizität und Geschichte sind. Lobenswert ist im Weiteren zudem, dass der Band aufzeigt, dass eine zukünftige historische Beschäftigung mit digitalen Spielen mehr nach der Erzeugung von Authentizitätsmomenten fragen muss (z.B. Brandis, Schwarz, Elliot & Horswell) als sich mit der Bewertung von historischer Korrektheit zu beschäftigen.« Lukas Boch/ Nicolas Huss, www.paidia.de, 18.12.2020 O-Ton: »Drei Fragen an ...« - Felix Zimmermann im Interview bei www.nahaufnahmen.ch am 26.10.2020
Beschreibung:"In 2019, the international conference on the art, technology, and theory of digital games, Clash of Realities - International Conference on the Art, Technology, and Theory of Digital Games, provided for the tenth time the opportunity for interdis-ciplinary exchange and dialogue related to digital games." (Preface and Acknowledgments)
Beschreibung:1 Online-Ressource (280 Seiten) Illustrationen
ISBN:9783839454206

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