Employer Branding: Die Arbeitgebermarke gestalten und im Personalmarketing umsetzen

A strong employer brand is the basis for successful Recruitment Marketing and an important success criterion in times of skill labour shortages. With the help of specific company examples the authors illustrate how the strategic Employer Branding may be designed and realised operationally. Further t...

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Bibliographic Details
Corporate Author: DGFP e.V (Author)
Format: Electronic eBook
Language:German
Published: Bielefeld wbv Publikation 2012
Edition:1st ed
Series:DGFP PraxisEdition
Subjects:
Online Access:DE-B1533
DE-1102
DE-859
DE-860
DE-861
Volltext
Summary:A strong employer brand is the basis for successful Recruitment Marketing and an important success criterion in times of skill labour shortages. With the help of specific company examples the authors illustrate how the strategic Employer Branding may be designed and realised operationally. Further topics cover the use of social media, the internationalisation of employer brands and the controlling of any measures taken. Eine starke Arbeitgebermarke ist die Grundlage für ein erfolgreiches Personalmarketing und ein wichtiger Erfolgsfaktor in Zeiten des Fachkräftemangels. Die Autoren veranschaulichen mit Hilfe konkreter Unternehmensbeispiele, wie ein strategisches Employer Branding gestaltet und operativ umgesetzt werden kann. Weitere Themen sind der Einsatz von Social Media, die Internationalisierung von Arbeitgebermarken und das Controlling der durchgeführten Maßnahmen
Physical Description:1 Online-Ressource (201 Seiten) 8.57 MB
ISBN:9783763938704

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