Industrie 4.0: Technologiebasierte Lern- und Assistenzsysteme für die Instandhaltung:

The dissertation is a design-based research cycle, which constitutes a skills diagnostics model for vocational schools. The paper serves as a tool to determine educational levels and competencies and is used in class within the framework of the subject technical product design. The author concludes...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Haase, Tina (Author)
Other Authors: Jenewein, Klaus (Editor), Friese, Marianne (Editor), Spöttl, Georg (Editor)
Format: Electronic eBook
Language:German
Published: Bielefeld wbv Publikation 2017
Edition:1st ed
Series:Berufsbildung, Arbeit und Innovation - Dissertationen und Habilitationen
Subjects:
Online Access:DE-B1533
DE-860
DE-859
Volltext
Summary:The dissertation is a design-based research cycle, which constitutes a skills diagnostics model for vocational schools. The paper serves as a tool to determine educational levels and competencies and is used in class within the framework of the subject technical product design. The author concludes the dissertation with a comparison of the measurement procedure and the actual competencies of the lecturers. The paper uses theory and empiricism to establish a link between scientific evidence and usability within the classroom. In ihrer Dissertation bearbeitet die Autorin die Konzeption technologiebasierter Lern- und Assistenzsysteme für die Instandhaltung und konkretisiert diese am Beispiel eines Hochspannungsleistungsschalters. Vorgelegt wird eine theoretische Fundierung für aktuelle und zukünftige Anforderungen im Bereich hochtechnologischer Produktions- und Instandhaltungsprozesse. Neue technologiebasierte Lern- und Assistenzsysteme bilden komplexe Prozessanforderungen ab und stellen Erfahrungswissen bereit. In neuen Lern- und Assistenzformen bestehen umfangreiche Potentiale für die Aus- und Weiterbildung, da sie die Anforderungen an Fachkräfte mit den Rahmenbedingungen von Industrie 4.0 und der demografischen Entwicklung verbinden. Preisgekrönt: Dr.in Tina Haase wurde für ihre Dissertation mit dem gtw-Wissenschaftspreis 2018 ausgezeichnet. Mehr Informationen unter wbv.de/bai
Physical Description:1 Online-Ressource (294 Seiten) 6.72 MB
ISBN:9783763958771

There is no print copy available.

Interlibrary loan Place Request Caution: Not in THWS collection! Get full text