Drug delivery systems:
"With the alarming increase in cancer diagnoses and genetic illnesses, traditional drug agents and their delivery media need to be re-evaluated to address a quickly evolving field. With newer smart materials for the controlled release of macromolecules, peptides, genetic material, etc. further...
Gespeichert in:
Format: | Elektronisch E-Book |
---|---|
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
Singapore
World Scientific Publishing Co. Pte Ltd.
© 2018
|
Schriftenreihe: | World Scientific series in From biomaterials towards medical devices
vol. 1 |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext Inhaltsverzeichnis |
Zusammenfassung: | "With the alarming increase in cancer diagnoses and genetic illnesses, traditional drug agents and their delivery media need to be re-evaluated to address a quickly evolving field. With newer smart materials for the controlled release of macromolecules, peptides, genetic material, etc. further complications arise, such as material performance, synthesis, functionalization and targeting, biological identity, and biocompatibility. The book provides a comprehensive overview of the recent developments on "smart" targeting and drug delivery systems with a variety of carriers like nanoparticles, membranes, and hydrogels. It contains detailed descriptions on the recent trends in this field in the ongoing battle with catastrophic diseases like cancer. This field of research has been in its infancy and continues to face growth, and with it, further challenges and difficulties along the way toward maturity, which are accurately introduced in this book."-- |
Beschreibung: | Description based on online resource; title from PDF title page (viewed November 28, 2017) |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource (391 Seiten) Illustrationen. (some col.) |
ISBN: | 9789813201057 |
Internformat
MARC
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520 | |a "With the alarming increase in cancer diagnoses and genetic illnesses, traditional drug agents and their delivery media need to be re-evaluated to address a quickly evolving field. With newer smart materials for the controlled release of macromolecules, peptides, genetic material, etc. further complications arise, such as material performance, synthesis, functionalization and targeting, biological identity, and biocompatibility. The book provides a comprehensive overview of the recent developments on "smart" targeting and drug delivery systems with a variety of carriers like nanoparticles, membranes, and hydrogels. It contains detailed descriptions on the recent trends in this field in the ongoing battle with catastrophic diseases like cancer. This field of research has been in its infancy and continues to face growth, and with it, further challenges and difficulties along the way toward maturity, which are accurately introduced in this book."-- | ||
650 | 4 | |a Drug delivery systems | |
650 | 4 | |a Nanoparticles / Therapeutic use | |
650 | 4 | |a Electronic books | |
700 | 1 | |a Stroeve, Pieter |d 1945- |e Sonstige |4 oth | |
700 | 1 | |a Mahmoudi, Morteza |d 1979- |e Sonstige |4 oth | |
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---|---|
adam_text | INHALTSVERZEICHNIS
ABKUERZUNGSVERZEICHNIS
....................................................................................
IX
EXECUTIVE
SUMMARY
..........................................................................................
XIII
EINFUEHRUNG
......................................................................................................
1
A.
PROBLEMSTELLUNG
..........................................................................................
3
B.
FORSCHUNGSFRAGE,
METHODIK
UND
AUFBAU
DER
STUDIE
..............................
4
TEIL
1
DIE
ELEKTRONISCHEN
PATIENTENAKTEN
IN
DEN
RECHTSORDNUNGEN
AUSGEWAEHLTER
MITGLIEDSTAATEN
DER
EUROPAEISCHEN
UNION
........
7
A.
DEUTSCHLAND:
DIE
ELEKTRONISCHE
PATIENTENAKTE
(EPA)
NACH
§§
341
FF.
SGBV
..........................................................................................................
9
I.
UEBERBLICK
............................................................................................
9
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
VON
DER
ELEKTRONISCHEN
GESUNDHEITS
KARTE
(EGK)
ZUR
EPA
.......................................................................
10
III.
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DER
EPA:
GRUNDSATZ
DER
YYPATIENTEN
SOUVERAENITAET
..............................................................................
12
IV.
INHALT
DER
EPA
....................................................................................
14
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
................................
17
1.
ORGANISATION
..................................................................................
17
2.
TECHNIK
..........................................................................................
18
VI.
ZUGRIFF
AUF
DIE
EPA
............................................................................
19
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE
UND
AUTHENTIFIZIERUNG
..
20
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
........................................
23
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
....................................................................
24
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
......................
25
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
............
27
B.
OESTERREICH:
DIE
ELEKTRONISCHE
GESUNDHEITSAKTE
(ELGA)
NACH
§§
13
FF.
GTELG2012
................................................................................................
29
I.
UEBERBLICK
............................................................................................
29
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
VON
DER
E-CARD
ZUR
ELGA
.....................
30
III.
AUTOMATISCHE
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DER
ELGA:
OPT-OUT
SYSTEM
..................................................................................................
31
IV.
INHALT
DER
ELGA
................................................................................
33
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
................................
35
1.
ORGANISATION
..................................................................................
35
2.
TECHNIK
..........................................................................................
36
VI.
ZUGRIFF
AUF
DIE
ELGA
..........................................................................
40
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE,
AUTHENTIFIZIERUNG
UND
BEHANDLUNGSZUSAMMENHANG
......................................................
40
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
........................................
44
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
....................................................................
44
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
......................
45
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
............
48
C.
ESTLAND:
DAS
HEALTH
INFORMATION
SYSTEM
(HIS)
NACH
§§
59
FF.
TTKS
..
49
I.
UEBERBLICK
............................................................................................
49
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
VON
BESATZUNGEN
UND
REFORMWELLEN
ZUR
WELTSPITZE
....................................................................................
51
III.
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DES
HIS:
OPT-OUT-KONZEPT
....................
52
IV.
INHALT
DES
HIS
....................................................................................
52
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
................................
55
1.
ORGANISATION
..................................................................................
55
2.
TECHNIK
..........................................................................................
56
VI.
ZUGRIFF
AUF
DAS
HIS
............................................................................
59
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE
UND
AUTHENTIFIZIERUNG
..
59
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
........................................
60
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
....................................................................
60
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
......................
61
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
............
62
D.
SPANIEN:
DIE
HISTORIA
CLINICA
(HC)
NACH
ART.
14
FF.
DES
LEY
41/2002
...
63
I.
UEBERBLICK
............................................................................................
63
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
DEZENTRAL-KOORDINIERTES
GESUNDHEITS
DATENSYSTEM
................................................................................
65
III.
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DER
HC:
BESCHRAENKTES
OPT-OUT-SYSTEM
65
IV.
INHALT
DER
HC
......................................................................................
67
VI
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
................................
70
1.
ORGANISATION
..................................................................................
70
2.
TECHNIK
..........................................................................................
71
VI.
ZUGRIFF
AUF
DIE
HC
..............................................................................
72
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE
UND
AUTHENTIFIZIERUNG
..
72
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
........................................
76
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
....................................................................
76
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
......................
77
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
............
78
UEBERSICHT
..........................................................................................................
79
TEIL
2
GESTALTUNGSSPIELRAEUME
FUER
DIE
EINFUEHRUNG
ELEKTRONISCHER
PATIENTENAKTEN
IN
DER
DATENSCHUTZGRUNDVERORDNUNG
(DSGVO)
....................................................................................
81
A.
VORUEBERLEGUNGEN
........................................................................................
83
B.
EINRICHTUNG
ELEKTRONISCHER
PATIENTENAKTEN
..............................................
87
I.
DATENSCHUTZRECHTLICHE
VORGABEN
......................................................
87
1.
VERARBEITUNGSTATBESTAENDE:
VORGABEN
FUER
DAS
YYOB
DER
VERARBEITUNG
..........................................................................
87
2.
VERARBEITUNGSMODALITAETEN:
VORGABEN
FUER
DAS
YYWIE
DER
VERARBEITUNG
..........................................................................
88
II.
EINORDNUNG,
VERGLEICH
UND
BEWERTUNG
DER
MITGLIEDSTAATLICHEN
REGELUNGEN
..........................................................................................
90
1.
STRIKTER
OPT-IN:
PURISTISCHE
EINWILLIGUNGSLOESUNG
FUER
DIE
DEUT
SCHE
EPA
........................................................................................
90
2.
WIRKSAMKEITSORIENTIERTER
OPT-OUT
IN
OESTERREICH,
ESTLAND
UND
SPANIEN
..........................................................................................
91
3.
WERTENDER
VERGLEICH:
YYPATIENTENSOUVERAENITAET
VS.
WIRKSAMKEIT?
..........................................................................
95
C.
TECHNIK
UND
ORGANISATION
........................................................................
97
I.
DATENSCHUTZRECHTLICHE
VORGABEN
......................................................
97
II.
EINORDNUNG,
VERGLEICH
UND
BEWERTUNG
DER
MITGLIEDSTAATLICHEN
REGELUNGEN
..........................................................................................
98
1.
ZENTRALE
LOESUNGEN
IN
DEUTSCHLAND
UND
ESTLAND
........................
99
2.
(GESTUFT-)DEZENTRALE
VERWEISSYSTEME
IN
OESTERREICH
UND
SPANIEN
.................................................................................
100
3.
WERTENDER
VERGLEICH:
GESTUFT-DEZENTRALE
ARCHITEKTUR
ALS
YYGOLDENER
MITTELWEG
..............................................................
101
VII
D.
ZUGRIFF:
BERECHTIGUNGEN
UND
STEUERUNGSMOEGLICHKEITEN
........................
103
I.
DATENSCHUTZRECHTLICHE
VORGABEN
......................................................
103
1.
ZUGRIFFSBERECHTIGUNG
....................................................................
104
2.
STEUERUNG
DER
INHALTE
..................................................................
106
II.
EINORDNUNG,
VERGLEICH
UND
BEWERTUNG
DER
MITGLIEDSTAATLICHEN
REGELUNGEN
..........................................................................................
108
1.
ZUGRIFFSBERECHTIGUNG
....................................................................
108
A)
STARRE
GRUPPENZUORDNUNGEN
IN
DEUTSCHLAND
UND
OESTER
REICH
AUF
UNTERSCHIEDLICHER
RECHTSGRUNDLAGE
..................
108
B)
ESTLAND
UND
SPANIEN:
GESETZLICHE
ZUGRIFFSBERECHTIGUNG
OHNE
RELEVANTE
GRUPPENBESCHRAENKUNG
................................
109
C)
WERTENDER
VERGLEICH:
GESETZLICHE,
DISPOSITIVE
ZUGRIFFS
BERECHTIGUNG
MIT
DATENSCHUTZFREUNDLICHEN
VOREINSTELLUN
GEN
............................................................................................
110
2.
STEUERUNG
DER
INHALTE
..................................................................
111
A)
DEUTSCHLAND:
FEIN
BIS
MITTELGRANULARE
STEUERUNG
MIT
VOL
LEM
BLANK-OUT
UND
GENERELLEM
OPT-OUT
AUF
EINWILLIGUNGS
BASIS
..........................................................................................
111
B)
OESTERREICH:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
VOLLEM
BLANK-OUT
UND
STARK
AUSDIFFERENZIERTEM
OPT-OUT
..................................
112
C)
ESTLAND:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
VOLLEM
BLANK-OUT
UND
ZWEI
OPT-OUTS
..................................................................
113
D)
SPANIEN:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
BESCHRAENKTEM
BLANK-OUT
UND
BESCHRAENKTEM
OPT-OUT
..................................
114
E)
WERTENDER
VERGLEICH:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
BESCHRAENKTEM
BLANK-OUT
UND
AUSDIFFERENZIERTEM
OPT-OUT
.
115
TEIL
3
MOEGLICHKEITEN
EINER
PROGRESSIVEREN
AUSGESTALTUNG
DER
DEUTSCHEN
REGELUNGEN
UEBER
DIE
EPA
.................
117
LITERATURVERZEICHNIS
..........................................................................................
123
DIE
AUTOREN
......................................................................................................
129
VIII
|
|
adam_txt |
INHALTSVERZEICHNIS
ABKUERZUNGSVERZEICHNIS
.
IX
EXECUTIVE
SUMMARY
.
XIII
EINFUEHRUNG
.
1
A.
PROBLEMSTELLUNG
.
3
B.
FORSCHUNGSFRAGE,
METHODIK
UND
AUFBAU
DER
STUDIE
.
4
TEIL
1
DIE
ELEKTRONISCHEN
PATIENTENAKTEN
IN
DEN
RECHTSORDNUNGEN
AUSGEWAEHLTER
MITGLIEDSTAATEN
DER
EUROPAEISCHEN
UNION
.
7
A.
DEUTSCHLAND:
DIE
ELEKTRONISCHE
PATIENTENAKTE
(EPA)
NACH
§§
341
FF.
SGBV
.
9
I.
UEBERBLICK
.
9
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
VON
DER
ELEKTRONISCHEN
GESUNDHEITS
KARTE
(EGK)
ZUR
EPA
.
10
III.
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DER
EPA:
GRUNDSATZ
DER
YYPATIENTEN
SOUVERAENITAET
"
.
12
IV.
INHALT
DER
EPA
.
14
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
.
17
1.
ORGANISATION
.
17
2.
TECHNIK
.
18
VI.
ZUGRIFF
AUF
DIE
EPA
.
19
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE
UND
AUTHENTIFIZIERUNG
.
20
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
.
23
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
.
24
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
.
25
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
.
27
B.
OESTERREICH:
DIE
ELEKTRONISCHE
GESUNDHEITSAKTE
(ELGA)
NACH
§§
13
FF.
GTELG2012
.
29
I.
UEBERBLICK
.
29
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
VON
DER
E-CARD
ZUR
ELGA
.
30
III.
AUTOMATISCHE
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DER
ELGA:
OPT-OUT
SYSTEM
.
31
IV.
INHALT
DER
ELGA
.
33
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
.
35
1.
ORGANISATION
.
35
2.
TECHNIK
.
36
VI.
ZUGRIFF
AUF
DIE
ELGA
.
40
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE,
AUTHENTIFIZIERUNG
UND
BEHANDLUNGSZUSAMMENHANG
.
40
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
.
44
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
.
44
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
.
45
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
.
48
C.
ESTLAND:
DAS
HEALTH
INFORMATION
SYSTEM
(HIS)
NACH
§§
59
FF.
TTKS
.
49
I.
UEBERBLICK
.
49
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
VON
BESATZUNGEN
UND
REFORMWELLEN
ZUR
WELTSPITZE
.
51
III.
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DES
HIS:
OPT-OUT-KONZEPT
.
52
IV.
INHALT
DES
HIS
.
52
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
.
55
1.
ORGANISATION
.
55
2.
TECHNIK
.
56
VI.
ZUGRIFF
AUF
DAS
HIS
.
59
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE
UND
AUTHENTIFIZIERUNG
.
59
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
.
60
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
.
60
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
.
61
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
.
62
D.
SPANIEN:
DIE
HISTORIA
CLINICA
(HC)
NACH
ART.
14
FF.
DES
LEY
41/2002
.
63
I.
UEBERBLICK
.
63
II.
ENTWICKLUNGSPERSPEKTIVE:
DEZENTRAL-KOORDINIERTES
GESUNDHEITS
DATENSYSTEM
.
65
III.
EINRICHTUNG
UND
NUTZUNG
DER
HC:
BESCHRAENKTES
OPT-OUT-SYSTEM
65
IV.
INHALT
DER
HC
.
67
VI
V.
ORGANISATORISCHE
UND
TECHNISCHE
KONZEPTION
.
70
1.
ORGANISATION
.
70
2.
TECHNIK
.
71
VI.
ZUGRIFF
AUF
DIE
HC
.
72
1.
GENERELL
ZUGRIFFSBERECHTIGTE
AKTEURE
UND
AUTHENTIFIZIERUNG
.
72
2.
KONKRETES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENT
.
76
A)
TECHNISCHE
MODALITAETEN
DES
KONKRETEN
BERECHTIGUNGS
MANAGEMENTS
.
76
B)
GRANULARITAET
DES
BERECHTIGUNGSMANAGEMENTS
.
77
C)
ZUGRIFFSDAUER
UND
NACHTRAEGLICHE
EINSCHRAENKUNGEN
.
78
UEBERSICHT
.
79
TEIL
2
GESTALTUNGSSPIELRAEUME
FUER
DIE
EINFUEHRUNG
ELEKTRONISCHER
PATIENTENAKTEN
IN
DER
DATENSCHUTZGRUNDVERORDNUNG
(DSGVO)
.
81
A.
VORUEBERLEGUNGEN
.
83
B.
EINRICHTUNG
ELEKTRONISCHER
PATIENTENAKTEN
.
87
I.
DATENSCHUTZRECHTLICHE
VORGABEN
.
87
1.
VERARBEITUNGSTATBESTAENDE:
VORGABEN
FUER
DAS
YYOB
"
DER
VERARBEITUNG
.
87
2.
VERARBEITUNGSMODALITAETEN:
VORGABEN
FUER
DAS
YYWIE
"
DER
VERARBEITUNG
.
88
II.
EINORDNUNG,
VERGLEICH
UND
BEWERTUNG
DER
MITGLIEDSTAATLICHEN
REGELUNGEN
.
90
1.
STRIKTER
OPT-IN:
PURISTISCHE
EINWILLIGUNGSLOESUNG
FUER
DIE
DEUT
SCHE
EPA
.
90
2.
WIRKSAMKEITSORIENTIERTER
OPT-OUT
IN
OESTERREICH,
ESTLAND
UND
SPANIEN
.
91
3.
WERTENDER
VERGLEICH:
YYPATIENTENSOUVERAENITAET
"
VS.
WIRKSAMKEIT?
.
95
C.
TECHNIK
UND
ORGANISATION
.
97
I.
DATENSCHUTZRECHTLICHE
VORGABEN
.
97
II.
EINORDNUNG,
VERGLEICH
UND
BEWERTUNG
DER
MITGLIEDSTAATLICHEN
REGELUNGEN
.
98
1.
ZENTRALE
LOESUNGEN
IN
DEUTSCHLAND
UND
ESTLAND
.
99
2.
(GESTUFT-)DEZENTRALE
VERWEISSYSTEME
IN
OESTERREICH
UND
SPANIEN
.
100
3.
WERTENDER
VERGLEICH:
GESTUFT-DEZENTRALE
ARCHITEKTUR
ALS
YYGOLDENER
MITTELWEG
"
.
101
VII
D.
ZUGRIFF:
BERECHTIGUNGEN
UND
STEUERUNGSMOEGLICHKEITEN
.
103
I.
DATENSCHUTZRECHTLICHE
VORGABEN
.
103
1.
ZUGRIFFSBERECHTIGUNG
.
104
2.
STEUERUNG
DER
INHALTE
.
106
II.
EINORDNUNG,
VERGLEICH
UND
BEWERTUNG
DER
MITGLIEDSTAATLICHEN
REGELUNGEN
.
108
1.
ZUGRIFFSBERECHTIGUNG
.
108
A)
STARRE
GRUPPENZUORDNUNGEN
IN
DEUTSCHLAND
UND
OESTER
REICH
AUF
UNTERSCHIEDLICHER
RECHTSGRUNDLAGE
.
108
B)
ESTLAND
UND
SPANIEN:
GESETZLICHE
ZUGRIFFSBERECHTIGUNG
OHNE
RELEVANTE
GRUPPENBESCHRAENKUNG
.
109
C)
WERTENDER
VERGLEICH:
GESETZLICHE,
DISPOSITIVE
ZUGRIFFS
BERECHTIGUNG
MIT
DATENSCHUTZFREUNDLICHEN
VOREINSTELLUN
GEN
.
110
2.
STEUERUNG
DER
INHALTE
.
111
A)
DEUTSCHLAND:
FEIN
BIS
MITTELGRANULARE
STEUERUNG
MIT
VOL
LEM
BLANK-OUT
UND
GENERELLEM
OPT-OUT
AUF
EINWILLIGUNGS
BASIS
.
111
B)
OESTERREICH:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
VOLLEM
BLANK-OUT
UND
STARK
AUSDIFFERENZIERTEM
OPT-OUT
.
112
C)
ESTLAND:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
VOLLEM
BLANK-OUT
UND
ZWEI
OPT-OUTS
.
113
D)
SPANIEN:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
BESCHRAENKTEM
BLANK-OUT
UND
BESCHRAENKTEM
OPT-OUT
.
114
E)
WERTENDER
VERGLEICH:
FEINGRANULARE
STEUERUNG
MIT
BESCHRAENKTEM
BLANK-OUT
UND
AUSDIFFERENZIERTEM
OPT-OUT
.
115
TEIL
3
MOEGLICHKEITEN
EINER
PROGRESSIVEREN
AUSGESTALTUNG
DER
DEUTSCHEN
REGELUNGEN
UEBER
DIE
EPA
.
117
LITERATURVERZEICHNIS
.
123
DIE
AUTOREN
.
129
VIII
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