Poetry and music: rythm and cadence
Gespeichert in:
Weitere Verfasser: | , |
---|---|
Format: | Buch |
Sprache: | English German |
Veröffentlicht: |
Braunschweig
Westermann
[Dezember 2020]
|
Schriftenreihe: | Praxis Englisch
2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77 |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Inhaltsverzeichnis Inhaltsverzeichnis |
Beschreibung: | 50 Seiten Illustrationen |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nam a2200000 cb4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV047063659 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20210121 | ||
007 | t | ||
008 | 201215s2020 a||| |||| 00||| eng d | ||
035 | |a (OCoLC)1227482238 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV047063659 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a eng |a ger | |
049 | |a DE-384 | ||
084 | |a HC 1000 |0 (DE-625)48377: |2 rvk | ||
245 | 1 | 0 | |a Poetry and music |b rythm and cadence |c Prof.em.Dr. Mechthild Hesse, Gastherausgeberin ; Günther Sommerschuh, Gastherausgeber |
264 | 1 | |a Braunschweig |b Westermann |c [Dezember 2020] | |
300 | |a 50 Seiten |b Illustrationen | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b n |2 rdamedia | ||
338 | |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Praxis Englisch |v 2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77 | |
546 | |a Beiträge überwiegend englisch, teilweise deutsch | ||
650 | 0 | 7 | |a Lyrik |0 (DE-588)4036774-5 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Englischunterricht |0 (DE-588)4014801-4 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Popsong |0 (DE-588)4126346-7 |2 gnd |9 rswk-swf |
655 | 7 | |0 (DE-588)4074111-4 |a Lehrmittel |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |a Englischunterricht |0 (DE-588)4014801-4 |D s |
689 | 0 | 1 | |a Lyrik |0 (DE-588)4036774-5 |D s |
689 | 0 | 2 | |a Popsong |0 (DE-588)4126346-7 |D s |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
700 | 1 | |a Hesse, Mechthild |d 1946- |0 (DE-588)123490812 |4 edt | |
700 | 1 | |a Sommerschuh, Günther |d ca. 20./21. Jh. |0 (DE-588)1189179024 |4 edt | |
830 | 0 | |a Praxis Englisch |v 2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77 |w (DE-604)BV035981381 |9 2020,6 = Jahrgang 77 | |
856 | 4 | 2 | |m Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |m Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Inhaltsverzeichnis |
943 | 1 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032470774 |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1815159338380034048 |
---|---|
adam_text |
Lukas Preuß 29 Rap poetry in the EFL classroom Inhalt Understanding Masta Ace’s song “Beautiful” as rap poetry and getting creative Ab Klasse 9 Rap is music, that much is certain. Encyclopedia Britanni ca defines it as “a musical style in which rhythmic and/or rhyming speech is chanted (‘rapped’) to musical accom paniment,” and its entry on Wikipedia is worded similarly. Rap albums and songs have their own Grammy Award categories, and in recent years, rap artists such as N.W.A., * Tupac Shakur, or The Notorious B.I.G. have been inducted։ into the Rock and Roll Hall of Fame. But is rap poetry, too՝. Jana Oldendorp und Alexander Kuhrs Woltin 34 Poetry in pop songs?! Fachbeiträge Mit Ed Sheeran Co. Stilmittel in Form und Funktion erkennen und lernen Ab Klasse 9 James Carter 6 Zum Thema: Cousins in cadence: music poetry Poetry is music: or is at least innately musical - and it’s the very musicality of poetry that for many readers makes it so magical and memorable. Mechthild Hesse with Terence Blacker „Ich höre immer englische Songs“ - Lernende sind alltäg lich mit englischen Popsongs konfrontiert. Sie hören die poetisch gehaltvollen Texte von Künstler/-innen wie z.B. Ed Sheeran, Sam Smith oder Adele im Radio, auf Spotify oder YouTube. Die Songtexte bergen dabei großes Poten zial, um Schülerinnen und Schüler lernerorientiert an die Form-Funktions-Analyse von Stilmitteln heranzuführen. 44 Fokus: Musical stories Jürgen Wehrmann In an interview, Terence Blacker talks about the creative process of songwriting, his song ‘Europa, Mein Amour’ and other songs on his new CD Playing
For Time. 39 From Music to Poetry Einen Song über Musikhören und ein Gedicht übereine Popmusikerin analysieren und vergleichen Ab Klasse 10 Praxisbeiträge Zoe Grigoriadou 9 Blackout poetry Der Schwerpunkt der Einheit liegt auf der Reflexion der Kunstformen Popmusik und Lyrik sowie ihrer möglichen Funktionen für Individuum und Gesellschaft anhand von zwei Beispielen. A creative way for everyone to become a poet Klasse 6 MAGAZIN The students go through a printed text and learn how to use the techniques of blackout poetry to create their own poems. They choose their own words from the text, blacken out the rest of it to make their chosen words stand out and decorate their poem by adding visuals. 47 Methods in action Andreas Wirag 49 Buchtipps Hanna Usbeck-Frei: Pop-/Rocksongs im Englischunterricht 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victor? Ab Klasse 8 Die Aussprache englischer Laute über Poetry-Slam-Texte trainieren Das Ziel dieser Unterrichtsidee ist es, die Aussprache schwie riger englischer Laute (/е/ - /ге/, /v/ - /w/ und /Ѳ/ - /б/) über Poetry-Slam-Texte zu trainieren. Dazu arbeiten die Schüle rinnen und Schüler zunächst mit Slamtexten, die diese Laute enthalten, die sie anhören und vorlesen. Danach verfassen sie eigene Slamtexte mithilfe einer word bank und tragen diese Texte vor, wobei sie Rückmeldung zu ihrer Aussprache erhalten. 50 Vorschau/Impressum
I Special Features: Mindy Ehrhart Krull 21 Words and music A contemporary look at a tradition that extends over thousands of years Dan J. Walker 22 Acrostic poems A closer look at a popular type of poem Seán Brennan 23 Smart or predictable? Examining song lyrics under the microscope Mindy Ehrhart Krull 24 Poetry in the 21st century Puzzling together an art form Heather Rosen 25 Hamilton has taken the US and London by storm Musicals can bring history to life Berlie Doherty 26 Creative genesis Writers and musicians find inspiration in each other’s works Seán Brennan 28 Tugging at your heartstrings The commercial power of TV soundtracks I Tonaufnahmen: Track 1 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victo M|l Tongue twisters with tricky sounds M|2 Slam poetry with tricky sounds spoken by: Daniel Shatwell Track 2 22 Acrostic poems spoken by: Dan J. Walker Track 3 25 Hamilton has taken the US and London by stoi spoken by: Melinda Goldfedder mastered by: Claus Haitisch: tonvision, Königslutter
Lukas Preuß 29 Rap poetry in the EFL classroom Inhalt Understanding Masta Ace’s song “Beautiful” as rap poetry and getting creative Ab Klasse 9 Rap is music, that much is certain. Encyclopedia Britanni ca defines it as “a musical style in which rhythmic and/or rhyming speech is chanted (‘rapped’) to musical accom paniment,” and its entry on Wikipedia is worded similarly. Rap albums and songs have their own Grammy Award categories, and in recent years, rap artists such as N.W.A., * Tupac Shakur, or The Notorious B.I.G. have been inducted։ into the Rock and Roll Hall of Fame. But is rap poetry, too՝. Jana Oldendorp und Alexander Kuhrs Woltin 34 Poetry in pop songs?! Fachbeiträge Mit Ed Sheeran Co. Stilmittel in Form und Funktion erkennen und lernen Ab Klasse 9 James Carter 6 Zum Thema: Cousins in cadence: music poetry Poetry is music: or is at least innately musical - and it’s the very musicality of poetry that for many readers makes it so magical and memorable. Mechthild Hesse with Terence Blacker „Ich höre immer englische Songs“ - Lernende sind alltäg lich mit englischen Popsongs konfrontiert. Sie hören die poetisch gehaltvollen Texte von Künstler/-innen wie z.B. Ed Sheeran, Sam Smith oder Adele im Radio, auf Spotify oder YouTube. Die Songtexte bergen dabei großes Poten zial, um Schülerinnen und Schüler lernerorientiert an die Form-Funktions-Analyse von Stilmitteln heranzuführen. 44 Fokus: Musical stories Jürgen Wehrmann In an interview, Terence Blacker talks about the creative process of songwriting, his song ‘Europa, Mein Amour’ and other songs on his new CD Playing
For Time. 39 From Music to Poetry Einen Song über Musikhören und ein Gedicht übereine Popmusikerin analysieren und vergleichen Ab Klasse 10 Praxisbeiträge Zoe Grigoriadou 9 Blackout poetry Der Schwerpunkt der Einheit liegt auf der Reflexion der Kunstformen Popmusik und Lyrik sowie ihrer möglichen Funktionen für Individuum und Gesellschaft anhand von zwei Beispielen. A creative way for everyone to become a poet Klasse 6 MAGAZIN The students go through a printed text and learn how to use the techniques of blackout poetry to create their own poems. They choose their own words from the text, blacken out the rest of it to make their chosen words stand out and decorate their poem by adding visuals. 47 Methods in action Andreas Wirag 49 Buchtipps Hanna Usbeck-Frei: Pop-/Rocksongs im Englischunterricht 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victor? Ab Klasse 8 Die Aussprache englischer Laute über Poetry-Slam-Texte trainieren Das Ziel dieser Unterrichtsidee ist es, die Aussprache schwie riger englischer Laute (/е/ - /ге/, /v/ - /w/ und /Ѳ/ - /б/) über Poetry-Slam-Texte zu trainieren. Dazu arbeiten die Schüle rinnen und Schüler zunächst mit Slamtexten, die diese Laute enthalten, die sie anhören und vorlesen. Danach verfassen sie eigene Slamtexte mithilfe einer word bank und tragen diese Texte vor, wobei sie Rückmeldung zu ihrer Aussprache erhalten. 50 Vorschau/Impressum
I Special Features: Mindy Ehrhart Krull 21 Words and music A contemporary look at a tradition that extends over thousands of years Dan J. Walker 22 Acrostic poems A closer look at a popular type of poem Seán Brennan 23 Smart or predictable? Examining song lyrics under the microscope Mindy Ehrhart Krull 24 Poetry in the 21st century Puzzling together an art form Heather Rosen 25 Hamilton has taken the US and London by storm Musicals can bring history to life Berlie Doherty 26 Creative genesis Writers and musicians find inspiration in each other’s works Seán Brennan 28 Tugging at your heartstrings The commercial power of TV soundtracks I Tonaufnahmen: Track 1 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victo M|l Tongue twisters with tricky sounds M|2 Slam poetry with tricky sounds spoken by: Daniel Shatwell Track 2 22 Acrostic poems spoken by: Dan J. Walker Track 3 25 Hamilton has taken the US and London by stoi spoken by: Melinda Goldfedder mastered by: Claus Haitisch: tonvision, Königslutter |
adam_txt |
Lukas Preuß 29 Rap poetry in the EFL classroom Inhalt Understanding Masta Ace’s song “Beautiful” as rap poetry and getting creative Ab Klasse 9 Rap is music, that much is certain. Encyclopedia Britanni ca defines it as “a musical style in which rhythmic and/or rhyming speech is chanted (‘rapped’) to musical accom paniment,” and its entry on Wikipedia is worded similarly. Rap albums and songs have their own Grammy Award categories, and in recent years, rap artists such as N.W.A., * Tupac Shakur, or The Notorious B.I.G. have been inducted։ into the Rock and Roll Hall of Fame. But is rap poetry, too՝. Jana Oldendorp und Alexander Kuhrs Woltin 34 Poetry in pop songs?! Fachbeiträge Mit Ed Sheeran Co. Stilmittel in Form und Funktion erkennen und lernen Ab Klasse 9 James Carter 6 Zum Thema: Cousins in cadence: music poetry Poetry is music: or is at least innately musical - and it’s the very musicality of poetry that for many readers makes it so magical and memorable. Mechthild Hesse with Terence Blacker „Ich höre immer englische Songs“ - Lernende sind alltäg lich mit englischen Popsongs konfrontiert. Sie hören die poetisch gehaltvollen Texte von Künstler/-innen wie z.B. Ed Sheeran, Sam Smith oder Adele im Radio, auf Spotify oder YouTube. Die Songtexte bergen dabei großes Poten zial, um Schülerinnen und Schüler lernerorientiert an die Form-Funktions-Analyse von Stilmitteln heranzuführen. 44 Fokus: Musical stories Jürgen Wehrmann In an interview, Terence Blacker talks about the creative process of songwriting, his song ‘Europa, Mein Amour’ and other songs on his new CD Playing
For Time. 39 From Music to Poetry Einen Song über Musikhören und ein Gedicht übereine Popmusikerin analysieren und vergleichen Ab Klasse 10 Praxisbeiträge Zoe Grigoriadou 9 Blackout poetry Der Schwerpunkt der Einheit liegt auf der Reflexion der Kunstformen Popmusik und Lyrik sowie ihrer möglichen Funktionen für Individuum und Gesellschaft anhand von zwei Beispielen. A creative way for everyone to become a poet Klasse 6 MAGAZIN The students go through a printed text and learn how to use the techniques of blackout poetry to create their own poems. They choose their own words from the text, blacken out the rest of it to make their chosen words stand out and decorate their poem by adding visuals. 47 Methods in action Andreas Wirag 49 Buchtipps Hanna Usbeck-Frei: Pop-/Rocksongs im Englischunterricht 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victor? Ab Klasse 8 Die Aussprache englischer Laute über Poetry-Slam-Texte trainieren Das Ziel dieser Unterrichtsidee ist es, die Aussprache schwie riger englischer Laute (/е/ - /ге/, /v/ - /w/ und /Ѳ/ - /б/) über Poetry-Slam-Texte zu trainieren. Dazu arbeiten die Schüle rinnen und Schüler zunächst mit Slamtexten, die diese Laute enthalten, die sie anhören und vorlesen. Danach verfassen sie eigene Slamtexte mithilfe einer word bank und tragen diese Texte vor, wobei sie Rückmeldung zu ihrer Aussprache erhalten. 50 Vorschau/Impressum
I Special Features: Mindy Ehrhart Krull 21 Words and music A contemporary look at a tradition that extends over thousands of years Dan J. Walker 22 Acrostic poems A closer look at a popular type of poem Seán Brennan 23 Smart or predictable? Examining song lyrics under the microscope Mindy Ehrhart Krull 24 Poetry in the 21st century Puzzling together an art form Heather Rosen 25 Hamilton has taken the US and London by storm Musicals can bring history to life Berlie Doherty 26 Creative genesis Writers and musicians find inspiration in each other’s works Seán Brennan 28 Tugging at your heartstrings The commercial power of TV soundtracks I Tonaufnahmen: Track 1 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victo M|l Tongue twisters with tricky sounds M|2 Slam poetry with tricky sounds spoken by: Daniel Shatwell Track 2 22 Acrostic poems spoken by: Dan J. Walker Track 3 25 Hamilton has taken the US and London by stoi spoken by: Melinda Goldfedder mastered by: Claus Haitisch: tonvision, Königslutter
Lukas Preuß 29 Rap poetry in the EFL classroom Inhalt Understanding Masta Ace’s song “Beautiful” as rap poetry and getting creative Ab Klasse 9 Rap is music, that much is certain. Encyclopedia Britanni ca defines it as “a musical style in which rhythmic and/or rhyming speech is chanted (‘rapped’) to musical accom paniment,” and its entry on Wikipedia is worded similarly. Rap albums and songs have their own Grammy Award categories, and in recent years, rap artists such as N.W.A., * Tupac Shakur, or The Notorious B.I.G. have been inducted։ into the Rock and Roll Hall of Fame. But is rap poetry, too՝. Jana Oldendorp und Alexander Kuhrs Woltin 34 Poetry in pop songs?! Fachbeiträge Mit Ed Sheeran Co. Stilmittel in Form und Funktion erkennen und lernen Ab Klasse 9 James Carter 6 Zum Thema: Cousins in cadence: music poetry Poetry is music: or is at least innately musical - and it’s the very musicality of poetry that for many readers makes it so magical and memorable. Mechthild Hesse with Terence Blacker „Ich höre immer englische Songs“ - Lernende sind alltäg lich mit englischen Popsongs konfrontiert. Sie hören die poetisch gehaltvollen Texte von Künstler/-innen wie z.B. Ed Sheeran, Sam Smith oder Adele im Radio, auf Spotify oder YouTube. Die Songtexte bergen dabei großes Poten zial, um Schülerinnen und Schüler lernerorientiert an die Form-Funktions-Analyse von Stilmitteln heranzuführen. 44 Fokus: Musical stories Jürgen Wehrmann In an interview, Terence Blacker talks about the creative process of songwriting, his song ‘Europa, Mein Amour’ and other songs on his new CD Playing
For Time. 39 From Music to Poetry Einen Song über Musikhören und ein Gedicht übereine Popmusikerin analysieren und vergleichen Ab Klasse 10 Praxisbeiträge Zoe Grigoriadou 9 Blackout poetry Der Schwerpunkt der Einheit liegt auf der Reflexion der Kunstformen Popmusik und Lyrik sowie ihrer möglichen Funktionen für Individuum und Gesellschaft anhand von zwei Beispielen. A creative way for everyone to become a poet Klasse 6 MAGAZIN The students go through a printed text and learn how to use the techniques of blackout poetry to create their own poems. They choose their own words from the text, blacken out the rest of it to make their chosen words stand out and decorate their poem by adding visuals. 47 Methods in action Andreas Wirag 49 Buchtipps Hanna Usbeck-Frei: Pop-/Rocksongs im Englischunterricht 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victor? Ab Klasse 8 Die Aussprache englischer Laute über Poetry-Slam-Texte trainieren Das Ziel dieser Unterrichtsidee ist es, die Aussprache schwie riger englischer Laute (/е/ - /ге/, /v/ - /w/ und /Ѳ/ - /б/) über Poetry-Slam-Texte zu trainieren. Dazu arbeiten die Schüle rinnen und Schüler zunächst mit Slamtexten, die diese Laute enthalten, die sie anhören und vorlesen. Danach verfassen sie eigene Slamtexte mithilfe einer word bank und tragen diese Texte vor, wobei sie Rückmeldung zu ihrer Aussprache erhalten. 50 Vorschau/Impressum
I Special Features: Mindy Ehrhart Krull 21 Words and music A contemporary look at a tradition that extends over thousands of years Dan J. Walker 22 Acrostic poems A closer look at a popular type of poem Seán Brennan 23 Smart or predictable? Examining song lyrics under the microscope Mindy Ehrhart Krull 24 Poetry in the 21st century Puzzling together an art form Heather Rosen 25 Hamilton has taken the US and London by storm Musicals can bring history to life Berlie Doherty 26 Creative genesis Writers and musicians find inspiration in each other’s works Seán Brennan 28 Tugging at your heartstrings The commercial power of TV soundtracks I Tonaufnahmen: Track 1 15 Why won’t you wear your vest in winter, Victo M|l Tongue twisters with tricky sounds M|2 Slam poetry with tricky sounds spoken by: Daniel Shatwell Track 2 22 Acrostic poems spoken by: Dan J. Walker Track 3 25 Hamilton has taken the US and London by stoi spoken by: Melinda Goldfedder mastered by: Claus Haitisch: tonvision, Königslutter |
any_adam_object | 1 |
any_adam_object_boolean | 1 |
author2 | Hesse, Mechthild 1946- Sommerschuh, Günther ca. 20./21. Jh |
author2_role | edt edt |
author2_variant | m h mh g s gs |
author_GND | (DE-588)123490812 (DE-588)1189179024 |
author_facet | Hesse, Mechthild 1946- Sommerschuh, Günther ca. 20./21. Jh |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV047063659 |
classification_rvk | HC 1000 |
ctrlnum | (OCoLC)1227482238 (DE-599)BVBBV047063659 |
discipline | Anglistik / Amerikanistik |
discipline_str_mv | Anglistik / Amerikanistik |
format | Book |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>00000nam a2200000 cb4500</leader><controlfield tag="001">BV047063659</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20210121</controlfield><controlfield tag="007">t</controlfield><controlfield tag="008">201215s2020 a||| |||| 00||| eng d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1227482238</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV047063659</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-384</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">HC 1000</subfield><subfield code="0">(DE-625)48377:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Poetry and music</subfield><subfield code="b">rythm and cadence</subfield><subfield code="c">Prof.em.Dr. Mechthild Hesse, Gastherausgeberin ; Günther Sommerschuh, Gastherausgeber</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Braunschweig</subfield><subfield code="b">Westermann</subfield><subfield code="c">[Dezember 2020]</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">50 Seiten</subfield><subfield code="b">Illustrationen</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">n</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">nc</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Praxis Englisch</subfield><subfield code="v">2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Beiträge überwiegend englisch, teilweise deutsch</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Lyrik</subfield><subfield code="0">(DE-588)4036774-5</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Englischunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4014801-4</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Popsong</subfield><subfield code="0">(DE-588)4126346-7</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="655" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4074111-4</subfield><subfield code="a">Lehrmittel</subfield><subfield code="2">gnd-content</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Englischunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4014801-4</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="1"><subfield code="a">Lyrik</subfield><subfield code="0">(DE-588)4036774-5</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="2"><subfield code="a">Popsong</subfield><subfield code="0">(DE-588)4126346-7</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hesse, Mechthild</subfield><subfield code="d">1946-</subfield><subfield code="0">(DE-588)123490812</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sommerschuh, Günther</subfield><subfield code="d">ca. 20./21. Jh.</subfield><subfield code="0">(DE-588)1189179024</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Praxis Englisch</subfield><subfield code="v">2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77</subfield><subfield code="w">(DE-604)BV035981381</subfield><subfield code="9">2020,6 = Jahrgang 77</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Inhaltsverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Inhaltsverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="943" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032470774</subfield></datafield></record></collection> |
genre | (DE-588)4074111-4 Lehrmittel gnd-content |
genre_facet | Lehrmittel |
id | DE-604.BV047063659 |
illustrated | Illustrated |
index_date | 2024-07-03T16:12:16Z |
indexdate | 2024-11-08T13:00:41Z |
institution | BVB |
language | English German |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032470774 |
oclc_num | 1227482238 |
open_access_boolean | |
owner | DE-384 |
owner_facet | DE-384 |
physical | 50 Seiten Illustrationen |
publishDate | 2020 |
publishDateSearch | 2020 |
publishDateSort | 2020 |
publisher | Westermann |
record_format | marc |
series | Praxis Englisch |
series2 | Praxis Englisch |
spelling | Poetry and music rythm and cadence Prof.em.Dr. Mechthild Hesse, Gastherausgeberin ; Günther Sommerschuh, Gastherausgeber Braunschweig Westermann [Dezember 2020] 50 Seiten Illustrationen txt rdacontent n rdamedia nc rdacarrier Praxis Englisch 2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77 Beiträge überwiegend englisch, teilweise deutsch Lyrik (DE-588)4036774-5 gnd rswk-swf Englischunterricht (DE-588)4014801-4 gnd rswk-swf Popsong (DE-588)4126346-7 gnd rswk-swf (DE-588)4074111-4 Lehrmittel gnd-content Englischunterricht (DE-588)4014801-4 s Lyrik (DE-588)4036774-5 s Popsong (DE-588)4126346-7 s DE-604 Hesse, Mechthild 1946- (DE-588)123490812 edt Sommerschuh, Günther ca. 20./21. Jh. (DE-588)1189179024 edt Praxis Englisch 2020,6 (Dezember) = Jahrgang 77 (DE-604)BV035981381 2020,6 = Jahrgang 77 Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Inhaltsverzeichnis Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Inhaltsverzeichnis |
spellingShingle | Poetry and music rythm and cadence Praxis Englisch Lyrik (DE-588)4036774-5 gnd Englischunterricht (DE-588)4014801-4 gnd Popsong (DE-588)4126346-7 gnd |
subject_GND | (DE-588)4036774-5 (DE-588)4014801-4 (DE-588)4126346-7 (DE-588)4074111-4 |
title | Poetry and music rythm and cadence |
title_auth | Poetry and music rythm and cadence |
title_exact_search | Poetry and music rythm and cadence |
title_exact_search_txtP | Poetry and music rythm and cadence |
title_full | Poetry and music rythm and cadence Prof.em.Dr. Mechthild Hesse, Gastherausgeberin ; Günther Sommerschuh, Gastherausgeber |
title_fullStr | Poetry and music rythm and cadence Prof.em.Dr. Mechthild Hesse, Gastherausgeberin ; Günther Sommerschuh, Gastherausgeber |
title_full_unstemmed | Poetry and music rythm and cadence Prof.em.Dr. Mechthild Hesse, Gastherausgeberin ; Günther Sommerschuh, Gastherausgeber |
title_short | Poetry and music |
title_sort | poetry and music rythm and cadence |
title_sub | rythm and cadence |
topic | Lyrik (DE-588)4036774-5 gnd Englischunterricht (DE-588)4014801-4 gnd Popsong (DE-588)4126346-7 gnd |
topic_facet | Lyrik Englischunterricht Popsong Lehrmittel |
url | http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032470774&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |
volume_link | (DE-604)BV035981381 |
work_keys_str_mv | AT hessemechthild poetryandmusicrythmandcadence AT sommerschuhgunther poetryandmusicrythmandcadence |
Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.
Inhaltsverzeichnis