Classical learning in Britain, France, and the Dutch Republic, 1690-1750: beyond the ancients and the moderns

Floris Verhaart examines how scholars of the seventeenth and eighteenth centuries defended the relevance of classical learning after the emergence of rationalism and empiricism called the authority of the ancients into question

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Verhaart, Floris 1988- (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:English
Veröffentlicht: Oxford Oxford University Press 2020
Ausgabe:First edition
Schriftenreihe:Oxford historical monographs
Oxford scholarship online
Schlagworte:
Online-Zugang:BSB01
KUBA3
Volltext
Zusammenfassung:Floris Verhaart examines how scholars of the seventeenth and eighteenth centuries defended the relevance of classical learning after the emergence of rationalism and empiricism called the authority of the ancients into question
Beschreibung:This edition also issued in print: 2020. - Includes bibliographical references and index
Beschreibung:1 Online-Ressource
ISBN:9780191893643
DOI:10.1093/oso/9780198861690.001.0001

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen