The teaching of the history of one’s own country: international experiences in a comparative perspective
Gespeichert in:
Weitere Verfasser: | , , |
---|---|
Format: | Buch |
Sprache: | English German French |
Veröffentlicht: |
Frankfurt/M.
Wochenschau Verlag
[2020]
|
Schriftenreihe: | Forum Historisches Lernen
Wochenschau Geschichte |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Rezension Rezension Inhaltsverzeichnis Klappentext |
Beschreibung: | 359 Seiten Illustrationen |
ISBN: | 9783734409837 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nam a2200000 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV046699312 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20211005 | ||
007 | t | ||
008 | 200429s2020 gw a||| |||| 00||| eng d | ||
015 | |a 20,N10 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1205335021 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783734409837 |c paperback |9 978-3-7344-0983-7 | ||
035 | |a (OCoLC)1144414519 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1205335021 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a eng |a ger |a fre | |
044 | |a gw |c XA-DE-HE | ||
049 | |a DE-29 |a DE-384 |a DE-19 |a DE-12 |a DE-11 |a DE-739 | ||
084 | |a HIST |q DE-12 |2 fid | ||
084 | |a NB 8000 |0 (DE-625)124374: |2 rvk | ||
084 | |a 900 |2 sdnb | ||
245 | 1 | 0 | |a The teaching of the history of one’s own country |b international experiences in a comparative perspective |c Nadine Fink, Markus Furrer and Peter Gautschhi (eds.) |
264 | 1 | |a Frankfurt/M. |b Wochenschau Verlag |c [2020] | |
264 | 4 | |c © 2020 | |
300 | |a 359 Seiten |b Illustrationen | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b n |2 rdamedia | ||
338 | |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Forum Historisches Lernen | |
490 | 0 | |a Wochenschau Geschichte | |
546 | |a Beiträge teilweise englisch, teilweise deutsch, teilweise französisch | ||
650 | 0 | 7 | |a Vaterland |0 (DE-588)4300886-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Nationalbewusstsein |0 (DE-588)4041282-9 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Geschichtsunterricht |0 (DE-588)4020533-2 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Kulturelle Identität |0 (DE-588)4033542-2 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Heimat |0 (DE-588)4024105-1 |2 gnd |9 rswk-swf |
653 | |a Bosnien | ||
653 | |a Deutschland | ||
653 | |a Frankreich | ||
653 | |a Globalgeschichte | ||
653 | |a Japan | ||
653 | |a Kamerun | ||
653 | |a Kanada | ||
653 | |a Nationalgeschichte | ||
653 | |a Neuseeland | ||
653 | |a Schweiz | ||
653 | |a Serbien | ||
653 | |a Südkorea | ||
655 | 7 | |0 (DE-588)4143413-4 |a Aufsatzsammlung |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |a Geschichtsunterricht |0 (DE-588)4020533-2 |D s |
689 | 0 | 1 | |a Heimat |0 (DE-588)4024105-1 |D s |
689 | 0 | 2 | |a Vaterland |0 (DE-588)4300886-0 |D s |
689 | 0 | 3 | |a Nationalbewusstsein |0 (DE-588)4041282-9 |D s |
689 | 0 | 4 | |a Kulturelle Identität |0 (DE-588)4033542-2 |D s |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
689 | 1 | 0 | |a Geschichtsunterricht |0 (DE-588)4020533-2 |D s |
689 | 1 | 1 | |a Vaterland |0 (DE-588)4300886-0 |D s |
689 | 1 | 2 | |a Nationalbewusstsein |0 (DE-588)4041282-9 |D s |
689 | 1 | 3 | |a Kulturelle Identität |0 (DE-588)4033542-2 |D s |
689 | 1 | |5 DE-604 | |
700 | 1 | |a Fink, Nadine |d 1971- |0 (DE-588)1222603357 |4 edt | |
700 | 1 | |a Furrer, Markus |d 1958- |0 (DE-588)139101101 |4 edt | |
700 | 1 | |a Gautschi, Peter |d 1959- |0 (DE-588)122682483 |4 edt | |
710 | 2 | |a Wochenschau Verlag Dr. Kurt Debus GmbH |0 (DE-588)1064326552 |4 pbl | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe, PDF |z 978-3-7344-0984-4 |
856 | 4 | 2 | |u https://www.recensio.net/r/df3069de5a0c4517b3e33622d1e79f8c |y rezensiert in: Schweizerische Zeitschrift für Geschichte, 72 (2022), 2, S. 316-318 |3 Rezension |
856 | 4 | 2 | |u http://www.sehepunkte.de/2021/02/34622.html |y rezensiert in: sehepunkte 21 (2021), Nr. 2 |3 Rezension |
856 | 4 | 2 | |m Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |m Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Klappentext |
940 | 1 | |q BSB_NED_20210531 | |
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032109906 | ||
942 | 1 | 1 | |c 907.1 |e 22/bsb |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1804181425259282432 |
---|---|
adam_text | 5 Inhalt, Table des matières, Contents Vorwort, Avant-propos, Preface................................................................... 11 NADINE FINK, MARKUS FURRER UND PETER GAUTSCHI Die Vermittlung der Geschichte des eigenen Landes. Eine besondere Herausforderung fur Wissenschaft und Praxis........................................... 13 L’enseignement de l’histoire de son propre pays. Un défi majeur du point de vue scientifique et pratique....................................................................... 31 The Mediation of the History of One’s Own Country. A Particular Challenge for Science and Practice............................................................... 48 KAREL VAN NIEUWENHUYSE Building, Ignoring or Deconstructing Students’Identities? Dealing with identifications in the history classroom in Belgium, while teaching the history of one’s own country.......................................................................... 65 EUGÈNE DÉSIRÉ ELOUNDOU ET NDOBEGANG MICHAEL MBAPNDAH Regards sur l’enseignement de l’histoire en contexte camerounais. Représentations des enseignants et pratiques de classe.............................. 86 HELENE MÜHLESTEIN „So lebt der Verfasser entschieden auf katholischem Standpunkte“. Konfessionalismus in Deutschschweizer Schulgeschichtsbüchern, 1870-1970 ........................................................................................................ 106 MARKUS FURRER UND LYONEL KAUFMANN „Mittendrin“ oder „aussen vor“? Fragen zur Gewichtung und Darstellung der Schweizer Geschichte in aktuellen Lehrmitteln aus der Romandie
und der deutschsprachigen Schweiz............................................................... 124
б NADINE FINK ET PETER GAUTSCHI Spécificités des leçons d’histoire de son propre pays. A la recherche de caractéristiques pertinentes pour une analyse interculturelle..................... 152 NICOLE RIEDWEG UND PETER GAUTSCHI Der Einfluss geschichtsspezifischer Überzeugungen von Lehrpersonen auf die Vermittlung der Geschichte des eigenen Landes .......................... 170 MICHEL CHARRIÈRE Die Vermittlung von Schweizer Geschichte im Spiegel gymnasialer Maturitätsprüfungen im Kanton Luzern.................................................... 184 SABRINA MOISAN, PAUL ZANAZANIAN ET AUDE MALTAIS-LANDRY Enseigner l’histoire de son pays. Quelles postures et pratiques d’enseignants québécois à l’égard de la prise en compte de la pluralité des expériences?................................................................................................... 207 AKIKO UTSUNOMIYA UND NOBUYUKI HARADA Wie wird die Geschichte des eigenen Landes in japanischen Schulen vermittelt?........................................................................................................ 233 SUN JOO KANG National, Mono-cultural vs. Global, Plural and the Pursuit of Wisdom. History Curricular Debates and the Teaching Culture in the Republic of Korea .............................................................................................................. 246 BOB MARK Undermining National Narratives with Family Stories. An Oral History Project in a Palestinian-Jewish School........................................................ 271 MICHAEL HARCOURT ‘But Wait, There Was a War in the Waikato?!’.
Settler Colonialism, White Ignorance and the New Zealand History Curriculum................... 290 LJILJANA MILINKOVIĆ Der Geschichtsunterricht in Serbien. Ein Beispiel der Vermittlung und Darstellung der Geschichtedes eigenen Landes in Südwestserbien.......... 309
7 IVAN MAROS Geschichtsvermittlung in Bosnien und Herzegowina. Eine Untersuchung der Vermittlung und Darstellung der Geschichte des eigenen Landes in Zentralbosnien............................................................................................... 324 MARTIN BASMACI Die Geschichte des eigenen Landes erzählen. Eine Analyse historiografischer Erzählungen schweizerisch-türkischer Doppelbürger zur Entstehungsgeschichte der Türkei........................................................ 336 Information about the authors..................................................................... 350
The question concerning the importance of history teaching at school is closely linked to the one concerning the mediation of the history of one’s own country. Over the past few years discussions and debates about its meaning, content and func tions have, however, increased. But the mediation of the history of one’s own coun try is a precarious undertaking. The volume presents theoretical considerations, empirical studies and practical case examples from a comparative and international perspective. In different states and school systems it becomes clear how the history of one’s own country or the nation is conveyed and against what political and social background this happens.
|
adam_txt |
5 Inhalt, Table des matières, Contents Vorwort, Avant-propos, Preface. 11 NADINE FINK, MARKUS FURRER UND PETER GAUTSCHI Die Vermittlung der Geschichte des eigenen Landes. Eine besondere Herausforderung fur Wissenschaft und Praxis. 13 L’enseignement de l’histoire de son propre pays. Un défi majeur du point de vue scientifique et pratique. 31 The Mediation of the History of One’s Own Country. A Particular Challenge for Science and Practice. 48 KAREL VAN NIEUWENHUYSE Building, Ignoring or Deconstructing Students’Identities? Dealing with identifications in the history classroom in Belgium, while teaching the history of one’s own country. 65 EUGÈNE DÉSIRÉ ELOUNDOU ET NDOBEGANG MICHAEL MBAPNDAH Regards sur l’enseignement de l’histoire en contexte camerounais. Représentations des enseignants et pratiques de classe. 86 HELENE MÜHLESTEIN „So lebt der Verfasser entschieden auf katholischem Standpunkte“. Konfessionalismus in Deutschschweizer Schulgeschichtsbüchern, 1870-1970 . 106 MARKUS FURRER UND LYONEL KAUFMANN „Mittendrin“ oder „aussen vor“? Fragen zur Gewichtung und Darstellung der Schweizer Geschichte in aktuellen Lehrmitteln aus der Romandie
und der deutschsprachigen Schweiz. 124
б NADINE FINK ET PETER GAUTSCHI Spécificités des leçons d’histoire de son propre pays. A la recherche de caractéristiques pertinentes pour une analyse interculturelle. 152 NICOLE RIEDWEG UND PETER GAUTSCHI Der Einfluss geschichtsspezifischer Überzeugungen von Lehrpersonen auf die Vermittlung der Geschichte des eigenen Landes . 170 MICHEL CHARRIÈRE Die Vermittlung von Schweizer Geschichte im Spiegel gymnasialer Maturitätsprüfungen im Kanton Luzern. 184 SABRINA MOISAN, PAUL ZANAZANIAN ET AUDE MALTAIS-LANDRY Enseigner l’histoire de son pays. Quelles postures et pratiques d’enseignants québécois à l’égard de la prise en compte de la pluralité des expériences?. 207 AKIKO UTSUNOMIYA UND NOBUYUKI HARADA Wie wird die Geschichte des eigenen Landes in japanischen Schulen vermittelt?. 233 SUN JOO KANG National, Mono-cultural vs. Global, Plural and the Pursuit of Wisdom. History Curricular Debates and the Teaching Culture in the Republic of Korea . 246 BOB MARK Undermining National Narratives with Family Stories. An Oral History Project in a Palestinian-Jewish School. 271 MICHAEL HARCOURT ‘But Wait, There Was a War in the Waikato?!’.
Settler Colonialism, White Ignorance and the New Zealand History Curriculum. 290 LJILJANA MILINKOVIĆ Der Geschichtsunterricht in Serbien. Ein Beispiel der Vermittlung und Darstellung der Geschichtedes eigenen Landes in Südwestserbien. 309
7 IVAN MAROS Geschichtsvermittlung in Bosnien und Herzegowina. Eine Untersuchung der Vermittlung und Darstellung der Geschichte des eigenen Landes in Zentralbosnien. 324 MARTIN BASMACI Die Geschichte des eigenen Landes erzählen. Eine Analyse historiografischer Erzählungen schweizerisch-türkischer Doppelbürger zur Entstehungsgeschichte der Türkei. 336 Information about the authors. 350
The question concerning the importance of history teaching at school is closely linked to the one concerning the mediation of the history of one’s own country. Over the past few years discussions and debates about its meaning, content and func tions have, however, increased. But the mediation of the history of one’s own coun try is a precarious undertaking. The volume presents theoretical considerations, empirical studies and practical case examples from a comparative and international perspective. In different states and school systems it becomes clear how the history of one’s own country or the nation is conveyed and against what political and social background this happens. |
any_adam_object | 1 |
any_adam_object_boolean | 1 |
author2 | Fink, Nadine 1971- Furrer, Markus 1958- Gautschi, Peter 1959- |
author2_role | edt edt edt |
author2_variant | n f nf m f mf p g pg |
author_GND | (DE-588)1222603357 (DE-588)139101101 (DE-588)122682483 |
author_facet | Fink, Nadine 1971- Furrer, Markus 1958- Gautschi, Peter 1959- |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV046699312 |
classification_rvk | NB 8000 |
ctrlnum | (OCoLC)1144414519 (DE-599)DNB1205335021 |
discipline | Geschichte |
discipline_str_mv | Geschichte |
format | Book |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03735nam a2200841 c 4500</leader><controlfield tag="001">BV046699312</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20211005 </controlfield><controlfield tag="007">t</controlfield><controlfield tag="008">200429s2020 gw a||| |||| 00||| eng d</controlfield><datafield tag="015" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">20,N10</subfield><subfield code="2">dnb</subfield></datafield><datafield tag="016" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">1205335021</subfield><subfield code="2">DE-101</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783734409837</subfield><subfield code="c">paperback</subfield><subfield code="9">978-3-7344-0983-7</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1144414519</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)DNB1205335021</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield><subfield code="a">ger</subfield><subfield code="a">fre</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">XA-DE-HE</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-29</subfield><subfield code="a">DE-384</subfield><subfield code="a">DE-19</subfield><subfield code="a">DE-12</subfield><subfield code="a">DE-11</subfield><subfield code="a">DE-739</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">HIST</subfield><subfield code="q">DE-12</subfield><subfield code="2">fid</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NB 8000</subfield><subfield code="0">(DE-625)124374:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">900</subfield><subfield code="2">sdnb</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">The teaching of the history of one’s own country</subfield><subfield code="b">international experiences in a comparative perspective</subfield><subfield code="c">Nadine Fink, Markus Furrer and Peter Gautschhi (eds.)</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Frankfurt/M.</subfield><subfield code="b">Wochenschau Verlag</subfield><subfield code="c">[2020]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">© 2020</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">359 Seiten</subfield><subfield code="b">Illustrationen</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">n</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">nc</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Forum Historisches Lernen</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Wochenschau Geschichte</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Beiträge teilweise englisch, teilweise deutsch, teilweise französisch</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Vaterland</subfield><subfield code="0">(DE-588)4300886-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Nationalbewusstsein</subfield><subfield code="0">(DE-588)4041282-9</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Geschichtsunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4020533-2</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Kulturelle Identität</subfield><subfield code="0">(DE-588)4033542-2</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Heimat</subfield><subfield code="0">(DE-588)4024105-1</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bosnien</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Deutschland</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Frankreich</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Globalgeschichte</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Japan</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kamerun</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kanada</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Nationalgeschichte</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Neuseeland</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schweiz</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Serbien</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Südkorea</subfield></datafield><datafield tag="655" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4143413-4</subfield><subfield code="a">Aufsatzsammlung</subfield><subfield code="2">gnd-content</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Geschichtsunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4020533-2</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="1"><subfield code="a">Heimat</subfield><subfield code="0">(DE-588)4024105-1</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="2"><subfield code="a">Vaterland</subfield><subfield code="0">(DE-588)4300886-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="3"><subfield code="a">Nationalbewusstsein</subfield><subfield code="0">(DE-588)4041282-9</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">Kulturelle Identität</subfield><subfield code="0">(DE-588)4033542-2</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Geschichtsunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4020533-2</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="1"><subfield code="a">Vaterland</subfield><subfield code="0">(DE-588)4300886-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="2"><subfield code="a">Nationalbewusstsein</subfield><subfield code="0">(DE-588)4041282-9</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="3"><subfield code="a">Kulturelle Identität</subfield><subfield code="0">(DE-588)4033542-2</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Fink, Nadine</subfield><subfield code="d">1971-</subfield><subfield code="0">(DE-588)1222603357</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Furrer, Markus</subfield><subfield code="d">1958-</subfield><subfield code="0">(DE-588)139101101</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gautschi, Peter</subfield><subfield code="d">1959-</subfield><subfield code="0">(DE-588)122682483</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="710" ind1="2" ind2=" "><subfield code="a">Wochenschau Verlag Dr. Kurt Debus GmbH</subfield><subfield code="0">(DE-588)1064326552</subfield><subfield code="4">pbl</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Online-Ausgabe, PDF</subfield><subfield code="z">978-3-7344-0984-4</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">https://www.recensio.net/r/df3069de5a0c4517b3e33622d1e79f8c</subfield><subfield code="y">rezensiert in: Schweizerische Zeitschrift für Geschichte, 72 (2022), 2, S. 316-318</subfield><subfield code="3">Rezension</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">http://www.sehepunkte.de/2021/02/34622.html</subfield><subfield code="y">rezensiert in: sehepunkte 21 (2021), Nr. 2</subfield><subfield code="3">Rezension</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Inhaltsverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Klappentext</subfield></datafield><datafield tag="940" ind1="1" ind2=" "><subfield code="q">BSB_NED_20210531</subfield></datafield><datafield tag="999" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032109906</subfield></datafield><datafield tag="942" ind1="1" ind2="1"><subfield code="c">907.1</subfield><subfield code="e">22/bsb</subfield></datafield></record></collection> |
genre | (DE-588)4143413-4 Aufsatzsammlung gnd-content |
genre_facet | Aufsatzsammlung |
id | DE-604.BV046699312 |
illustrated | Illustrated |
index_date | 2024-07-03T14:27:41Z |
indexdate | 2024-07-10T08:51:27Z |
institution | BVB |
institution_GND | (DE-588)1064326552 |
isbn | 9783734409837 |
language | English German French |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-032109906 |
oclc_num | 1144414519 |
open_access_boolean | |
owner | DE-29 DE-384 DE-19 DE-BY-UBM DE-12 DE-11 DE-739 |
owner_facet | DE-29 DE-384 DE-19 DE-BY-UBM DE-12 DE-11 DE-739 |
physical | 359 Seiten Illustrationen |
psigel | BSB_NED_20210531 |
publishDate | 2020 |
publishDateSearch | 2020 |
publishDateSort | 2020 |
publisher | Wochenschau Verlag |
record_format | marc |
series2 | Forum Historisches Lernen Wochenschau Geschichte |
spelling | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective Nadine Fink, Markus Furrer and Peter Gautschhi (eds.) Frankfurt/M. Wochenschau Verlag [2020] © 2020 359 Seiten Illustrationen txt rdacontent n rdamedia nc rdacarrier Forum Historisches Lernen Wochenschau Geschichte Beiträge teilweise englisch, teilweise deutsch, teilweise französisch Vaterland (DE-588)4300886-0 gnd rswk-swf Nationalbewusstsein (DE-588)4041282-9 gnd rswk-swf Geschichtsunterricht (DE-588)4020533-2 gnd rswk-swf Kulturelle Identität (DE-588)4033542-2 gnd rswk-swf Heimat (DE-588)4024105-1 gnd rswk-swf Bosnien Deutschland Frankreich Globalgeschichte Japan Kamerun Kanada Nationalgeschichte Neuseeland Schweiz Serbien Südkorea (DE-588)4143413-4 Aufsatzsammlung gnd-content Geschichtsunterricht (DE-588)4020533-2 s Heimat (DE-588)4024105-1 s Vaterland (DE-588)4300886-0 s Nationalbewusstsein (DE-588)4041282-9 s Kulturelle Identität (DE-588)4033542-2 s DE-604 Fink, Nadine 1971- (DE-588)1222603357 edt Furrer, Markus 1958- (DE-588)139101101 edt Gautschi, Peter 1959- (DE-588)122682483 edt Wochenschau Verlag Dr. Kurt Debus GmbH (DE-588)1064326552 pbl Erscheint auch als Online-Ausgabe, PDF 978-3-7344-0984-4 https://www.recensio.net/r/df3069de5a0c4517b3e33622d1e79f8c rezensiert in: Schweizerische Zeitschrift für Geschichte, 72 (2022), 2, S. 316-318 Rezension http://www.sehepunkte.de/2021/02/34622.html rezensiert in: sehepunkte 21 (2021), Nr. 2 Rezension Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Inhaltsverzeichnis Digitalisierung UB Augsburg - ADAM Catalogue Enrichment application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Klappentext |
spellingShingle | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective Vaterland (DE-588)4300886-0 gnd Nationalbewusstsein (DE-588)4041282-9 gnd Geschichtsunterricht (DE-588)4020533-2 gnd Kulturelle Identität (DE-588)4033542-2 gnd Heimat (DE-588)4024105-1 gnd |
subject_GND | (DE-588)4300886-0 (DE-588)4041282-9 (DE-588)4020533-2 (DE-588)4033542-2 (DE-588)4024105-1 (DE-588)4143413-4 |
title | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective |
title_auth | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective |
title_exact_search | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective |
title_exact_search_txtP | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective |
title_full | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective Nadine Fink, Markus Furrer and Peter Gautschhi (eds.) |
title_fullStr | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective Nadine Fink, Markus Furrer and Peter Gautschhi (eds.) |
title_full_unstemmed | The teaching of the history of one’s own country international experiences in a comparative perspective Nadine Fink, Markus Furrer and Peter Gautschhi (eds.) |
title_short | The teaching of the history of one’s own country |
title_sort | the teaching of the history of one s own country international experiences in a comparative perspective |
title_sub | international experiences in a comparative perspective |
topic | Vaterland (DE-588)4300886-0 gnd Nationalbewusstsein (DE-588)4041282-9 gnd Geschichtsunterricht (DE-588)4020533-2 gnd Kulturelle Identität (DE-588)4033542-2 gnd Heimat (DE-588)4024105-1 gnd |
topic_facet | Vaterland Nationalbewusstsein Geschichtsunterricht Kulturelle Identität Heimat Aufsatzsammlung |
url | https://www.recensio.net/r/df3069de5a0c4517b3e33622d1e79f8c http://www.sehepunkte.de/2021/02/34622.html http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=032109906&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |
work_keys_str_mv | AT finknadine theteachingofthehistoryofonesowncountryinternationalexperiencesinacomparativeperspective AT furrermarkus theteachingofthehistoryofonesowncountryinternationalexperiencesinacomparativeperspective AT gautschipeter theteachingofthehistoryofonesowncountryinternationalexperiencesinacomparativeperspective AT wochenschauverlagdrkurtdebusgmbh theteachingofthehistoryofonesowncountryinternationalexperiencesinacomparativeperspective |