Research studies on educating for diversity and social justice:

"The book captures the various ways issues of diversity, equity and social justice unfold in educational settings and offers ideas for eradicating inequalities in schools. Concepts such as parental involvement, equity pedagogy, and dual language, among others, provide a template for assisting e...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Weitere Verfasser: Esmail, Ashraf 1974- (HerausgeberIn), Pitre, Abul (HerausgeberIn), Lund, Darren E. (HerausgeberIn), Baptiste, H. Prentice (HerausgeberIn), Duhon-Owens, Gwendolyn (HerausgeberIn)
Format: Buch
Sprache:English
Veröffentlicht: Lanham ; Boulder ; New York ; London Rowman & Littlefield [2018]
Schriftenreihe:National Association for Multicultural Education (NAME) series
Schlagworte:
Online-Zugang:Inhaltsverzeichnis
Zusammenfassung:"The book captures the various ways issues of diversity, equity and social justice unfold in educational settings and offers ideas for eradicating inequalities in schools. Concepts such as parental involvement, equity pedagogy, and dual language, among others, provide a template for assisting educators to improve educational outcomes for students"...
Beschreibung:Includes bibliographical references
Beschreibung:xii, 224 Seiten Illustrationen
ISBN:9781475838374
9781475838367

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Inhaltsverzeichnis