Museum object lessons for the digital age:
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Buch |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
London
UCL Press
2018
|
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Rezension Inhaltsverzeichnis Rezension |
Beschreibung: | Literaturverzeichnis: Seite 126-138 |
Beschreibung: | xxii, 141 Seiten Illustrationen |
ISBN: | 9781787352827 9781787352834 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nam a2200000 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV045155076 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20181002 | ||
007 | t | ||
008 | 180829s2018 a||| |||| 00||| eng d | ||
020 | |a 9781787352827 |c (pbk.) |9 978-1-78735-282-7 | ||
020 | |a 9781787352834 |c (hbk.) |9 978-1-78735-283-4 | ||
035 | |a (OCoLC)1055847544 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV045155076 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rda | ||
041 | 0 | |a eng | |
049 | |a DE-11 |a DE-12 | ||
084 | |a SKA |q DE-11 |2 fid | ||
084 | |a LB 34000 |0 (DE-625)90542:772 |2 rvk | ||
084 | |a LC 13000 |0 (DE-625)90622:772 |2 rvk | ||
100 | 1 | |a Geismar, Haidy |d 1976- |e Verfasser |0 (DE-588)1140029924 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Museum object lessons for the digital age |c Haidy Geismar |
264 | 1 | |a London |b UCL Press |c 2018 | |
300 | |a xxii, 141 Seiten |b Illustrationen | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b n |2 rdamedia | ||
338 | |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverzeichnis: Seite 126-138 | ||
650 | 0 | 7 | |a Virtuelle Ausstellung |0 (DE-588)7856565-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Exponat |0 (DE-588)4263515-9 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Museumskunde |0 (DE-588)4170787-4 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Museum |0 (DE-588)4040795-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Digitalisierung |0 (DE-588)4123065-6 |2 gnd |9 rswk-swf |
653 | 0 | |a Museums / Collection management | |
689 | 0 | 0 | |a Museumskunde |0 (DE-588)4170787-4 |D s |
689 | 0 | 1 | |a Exponat |0 (DE-588)4263515-9 |D s |
689 | 0 | 2 | |a Digitalisierung |0 (DE-588)4123065-6 |D s |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
689 | 1 | 0 | |a Museum |0 (DE-588)4040795-0 |D s |
689 | 1 | 1 | |a Virtuelle Ausstellung |0 (DE-588)7856565-0 |D s |
689 | 1 | |8 1\p |5 DE-604 | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe, PDF |z 978-1-78735-281-0 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe, EPUB |z 978-1-78735-284-1 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe, MOBI |z 978-1-78735-285-8 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe |z 978-1-78735-286-5 |
856 | 4 | 2 | |u http://www.sehepunkte.de/2019/02/32158.html |y rezensiert in: sehepunkte 19 (2019), Nr. 2 |3 Rezension |
856 | 4 | 2 | |m Digitalisierung BSB München - ADAM Catalogue Enrichment |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000002&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |m SWB Datenaustausch |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Rezension |
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-030544691 | ||
883 | 1 | |8 1\p |a cgwrk |d 20201028 |q DE-101 |u https://d-nb.info/provenance/plan#cgwrk |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1804178830489812992 |
---|---|
adam_text | Contents
List of figures viii
Introduction XV
1. Ways of knowing 1
2. Digital object lessons and their precursors 11
3. Box 28
4. Pen 44
5. Effigy 63
6, Cloak 87
Mimesis, replication and reality 105
Notes 114
References cited 126
Index 139
List of figures
Figure 1 Blind children studying the globe. Photograph by Julius
Kirschner, 1914, © American Museum of Natural
History, Image: 335068. Reproduced with permission. xvi
Figure 2 View of the central hall of the Pitt Rivers Museum
as it was in 2015. Photograph by Haidy Geismar.
Reproduced with permission of the Pitt Rivers Museum. 3
Figure 3 ‘Kwakwaka’wakw Indians of Vancouver Island’, Hall
of Northwest Coast Indians, American Museum of
Natural History, installation view from 1916, image
34995. © American Museum of Natural History.
Reproduced with permission. 4
Figure 4 ‘Kwakwaka’wakw Indians of Vancouver Island’, as
seen on display in 2016, in the Hall of Northwest
Coast Indians, © American Museum of Natural
History. Reproduced with permission. 5
Figure 5 Group portrait of Francis Howe Seymour Knowles,
Henry Balfour (examiner), Barbara Freire-Marreco,
James Arthur Harley, 1908. Photographer unknown
(possibly Alfred Robinson), 1998.266.3. © Pitt Rivers
Museum, University of Oxford. Reproduced with
permission. 7
Figure 6 Professor John Hutton’s retirement party at The
Orchard, Grantchester, with members of the Faculty
of Archaeology and Anthropology dressed in museum
artefacts, c. 1950. Professor Hutton wearing a hat
and garland, Reo Fortune in the middle and another
person dressed as a Plains Indian. P.100613.
© Cambridge University Museum of Archaeology and
Anthropology. Reproduced with permission. 8
Figure 7 Screengrab of a 3D print of Leda and the Marsyas by
Jon Monaghan, published on Thingiverse,
viif
Figure 8
Figure 9
Figure 10
Figure 11
Figure 12
Figure 13
Figure 14
Figure 15
2 June 2012. https://www.thingiverse.com/thing:
24064. Reproduced under a CC license,
Windows on the Collection, at the National Museum
of the American Indian, Smithsonian Institute,
Washington D.C., 2005. Photograph by Gwyneria
Isaac. Reproduced with permission.
Franz Boas posing for figure in United States National
Museum exhibit entitled ‘Hamafsa coming out of
secret room’, 1895 or before, photographer unknown.
Negative MNH 8300, National Anthropological
Archives. © Smithsonian Institution. Reproduced
with permission.
United States National Museum exhibit display case
prepared by Franz Boas: ‘Hamat’sa Coming out of
Secret Room’, 1895. NAAINV 09070600, National
Anthropological Archives. © Smithsonian Institution.
Reproduced with permission.
Dr Ludovic Coupaye, Jo Walsh and Rosanna Raymond
of Ngati Ranana (the London Maori Club) in the
UCL Ethnography Collections, 25 January 2013.
Photograph by Haidy Geismar. Reproduced with per-
mission of all pictured.
Hall of Northwest Coast Indians with Digital Totem,
20 June 2017. Photograph by Matthew Shanley.
©AMNH/M.Shanley. Reproduced with permission.
Sean Young, collections curator at the Haida Gwaii
Museum, engaging with visitors in the Hall of
Northwest Coast Indians at the American Museum of
Natural History using the Video Bridge, January 2016.
Photograph reproduced with permission of Barry
Joseph under a CC BY-NC-SA 2.0 licence.
An empty lantern-slide box from the UCL
Ethnography Collection used in the Sawdust and
Threads project 2015. © Caroline Wright. Reproduced
with permission.
Selection of world clays dug by volunteers with the
Clayground Collective at a clay and ceramics open
day at the Institute of Making, 24 October 2015.
Reproduced with permission of the Institute of
Making under a CC-BYlicense.
10
12
14
15
16
21
22
28
31
LIST OF FIGURES
ix
Figure 16
Figure 17
Figure 18
Figures 19, 20, 21
Figure 22
Figure 23
Figure 24
Figure 25
A Maori flint adze, once part of the Wellcome
Collection. E.0062. UCL Ethnography
Collections. Photograph by Haidy Geismar.
© UCL. Reproduced under a CC-BY licence. 35
Barkcloth being measured for emissions at
the UCL Institute of Sustainable Heritage.
Photograph by Haidy Geismar. 37
Fragments of UCL Ethnography Collection.
Part of a project by Jasmine Popper, MA
student in Material and Visual Culture at
UCL. Reproduced with permission. 39
Transforming the lantern-slide box. Caroline
Wright, Sawdust and Threads, 2015. Mixed
media, pencil on paper. © Caroline Wright.
Reproduced with permission. 40
The Cooper Hewitt Pen promotional post-
card. Source: https://www.cooperhewitt.
org/events/current-exhibitions/using-the-
pen/. Reproduced from website under fair use. 44
Cooper Union Museum’s Metalwork Gallery,
c. 1945. © Smithsonian Institution Archives.
Image # SIA2011-2177. Reproduced with
permission. 45
Greek no. 7: Ornaments from Greek and
Etruscan vases in the British Museum and the
Louvre. From The Grammar of Ornament by
Owen Jones (1856). Illustrated by exam-
ples from various styles of ornament; 100
folio plates, drawn on stone by F. Bedford;
and printed in colours by Day and son. The
Miriam and Ira D. Wallach Division of Art,
Prints and Photographs: Art Architecture
Collection, The New York Public Library.
Retrieved from https://digitalcollections.
nypl.org/items/510d47da-3a97-a3d9-e040-
e00al8064a99, out of copyright. 49
Aby Warburg, Picture Atlas Mnemosyne,
1928-9, Panel 79. © The Warburg Institute.
Reproduced with permission. 51
x
LIST OF FIGURES
Figure 26
Figure 27
Figure 28
Figure 29
Figure 30
Figure 31
Figure 32
Figure 33
Figure 34
‘The Liberator’, a 3D-printed handgun, in plaster and
plastic, printed by Digits 2 Widgets, manufactured
from the CAD designed by Defense Distributed, 2013.
CD.1:1 to 16-2013 © Victoria and Albert Museum,
London. Reproduced with permission.
The Immersion Room at the Cooper Hewitt, October
2015. Photograph by Haidy Geismar.
Installation view of ‘David Adjaye Selects’. Photograph
by Allison Hale © 2015 Cooper Hewitt, Smithsonian
Design Museum. Reproduced with permission.
Source : http ://cooperhe witt.photoshelter, com/
image/IOOOOmHenen5iODc.
Screengrab of Adiré wrapper (Gambia) from the
Adjaye exhibition in the collection management sys-
tem. Reproduced from website under fair use.
Installation at Mathers Museum of World Cultures,
Indiana, with Iatmul overmodelled skull and can of
Coca-Cola. Reproduced with permission.
Ancestor effigy/rambaramp in storage in the
Rockefeller Wing of the Metropolitan Museum
of Art. 2000.615. Photograph by Haidy Geismar.
© Metropolitan Museum of Art. Reproduced with
permission.
Rambaramp in the National Museum of Victoria,
Melbourne, No. 3347, from Port Sandwich, Malekula,
purchased from Lieutenant W. J. Colquhoun R.N. of
HMS Royalist in 1890. © University of Cambridge
Museum of Archaeology and Anthropology. P.3978.
ACHI. Reproduced with permission.
The Melanesia section (Gallery 354) of the Michael
C. Rockefeller Wing, Galleries for the Arts of Africa,
Oceania and the Americas, the Metropolitan Museum
of Art, photographed 2011. New York, Metropolitan
Museum of Art. © Metropolitan Museum of Art/Art
Resource/Scala, Florence. Reproduced with
permission.
Drawings of a rambaramp in the Sydney Museum
by A.B. Deacon, c.1926. Cambridge University
Library Special Collections: Haddon Papers 16-014.
© Cambridge University. Reproduced with permission.
54
56
57
58
63
66
68
69
70
LIST OF FIGURES
xi
Figure 35
Figure 36
Figure 37
Figure 38
Figure 39
Figure 40
Figure 41
Figure 42
Figure 43
Figure 44
The Euphronois Krater on display during its final days
at the Metropolitan Museum of Art, 11 January 2008.
Photograph by Ross Day. Reproduced with permission. 73
Journalists and authorities view the Euphronios
Krater vase during a news conference in Rome,
18 January 2008. Photograph by Dario Pignatelli.
© Reuters/Dario Pignatelli. Reproduced with
permission. 73
Screengrab of the rambaramp catalogue entry on the
Metropolitan Museum of Art website, 1 March 2016.
Provenance given: Chief Estel, Malakula, Toman
Island, Vanuatu, until 1969; John Fowler, collected
Vanuatu, in 1969; Terry Beck, West Hollywood, CA,
until 2000. Source: https://www.metmuseum.org/
art/collection/search/318742, last accessed January
15,2018. Portion reproduced under fair use. 77
Hans Holbein the Younger, Jean de Dinteville and
Georges de Selve (The Ambassadors), 1533. Oil on
oak. © The National Gallery, London. 80
Screengrab view of The Ambassadors. Screengrab
taken from the Google Art Project, October 2016.
https://www.google.com/culturalinstitute/beta/
asset/the-ambassadors/bQEWbLB26MG!LA. 81
Screengrab of 100% zoom Gigapixel view of the skull
in The Ambassadors, from Google Art Project, October
2016. https://www.google.com/culturalinstitute/
beta/asset/the-ambassadors/bQEWbLB26MGlLA. 82
Publicity shot from the exhibition Ancient Lives, New
Discoveries. © The Trustees of the British Museum.
Reproduced with permission. 84
TukutukuRoimata, 1.0013 Oceania/New Zealand.
Flax, dog hair, wool. Photograph by Stuart Laidlaw.
© UCL. Reproduced under a CC-BY-NC-NC 2.0 license. 87
TeAra Wairua in the Octagon Gallery at UCL, 17 June
2014. Photograph by Charlie Mackay. Reproduced
with permission. 90
Te Matahiapo in Taranaki, New Plymouth, 17 June
2014, welcoming us from Taranaki onto their marae.
Photograph by Pip Guthrie. Reproduced
with permission. 91
xii
LfST OF FIGURES
Figure 45
Figure 46
Figure 47
Figures 48-49
Figure 50
Figure 51
Figure 52
Figure 53
Figure 54
Figure 55
Cover/Figure 56
Representatives of Ngati Ranana and UCL
Museums/Anthropology in the Octagon Gallery.
Photograph by Charlie Mackay. Reproduced with
permission.
Hinemihi bathed in light and sound from New
Zealand, by Kura Puke and Stuart Foster, June
2014. Reproduced with permission.
The FaceTime connection between Taranaki
and UCL with members of UCL Museums and
Anthropology and Ngati Ranana. Photograph by
Pip Guthrie. Reproduced with permission.
Different web presentations of Egyptian foot
cover, UC45893. Top: a digital photograph on
the online catalogue petriecat (http://petriecat.
museums.ucl.ac.uk/search.aspx); bottom: the
same foot cover scanned as part of the 3D Petrie
project (http://www.ucLac.uk/3dpetriemu-
seum/3dobjects). © UCL. Reproduced under a
CC-BY license.
A screengrab of the quick Kinect scan of the cloak.
Screengrab of an attempt to use photogram-
metry software to stitch together hundreds of
images of the cloak to create a 3D image.
Still from a rendering of the cloak as a landscape
using gaming software.
Screengrab from Bears on Stairs. This computer-
designed animation was printed in 3D and the
objects were then filmed using stop-motion ani-
mation. Source: https://vimeo.com/91711011.
Reproduced under fair use.
Berber diorama, Hall of African Peoples,
American Museum of Natural History.
Photograph by D. Finnin ©AMNH/D. Finnin.
Reproduced with permission.
3D print of the Arch of Den, Palmyra, installed
in Trafalgar Square, London, 20 April 2016.
Photograph by Manateedugong. Reproduced
under a CC BY-NC-ND 2.0 license. Source:
https://flic.kr/p/Gu7Hqa.
The Other Nefertiti. 2017. 3D print and digital
file. © Nora Al- Badri and Jan Nikolai Nelles.
Reproduced with permission.
92
94
95
98
100
100
104
105
107
109
111
LIST OF FIGURES
SEHEPUNKTE 19 (2019), NR. 2
HAIDY GEISMAR: MUSEUM OBJECT LESSONS FOR THE DIGITAL AGE
DER GEGENSTAND DES VORLIEGENDEN SCHMALEN BANDES IST FUER KUNSTMUSEEN UND
DIE KUNSTGESCHICHTE ALLGEMEIN VON
BEDEUTUNG, AUCH WENN DIE AUTORIN ANTHROPOLOGIN IST UND SICH IN DER
HAUPTSACHE MIT ETHNOLOGISCHEN MUSEEN
BESCHAEFTIGT. ES GEHT UM DIE BEDEUTUNG DER DIGITALISIERUNG FUER DIE
MUSEALE AUFBEREITUNG UND VERMITTLUNG, EIN THEMA,
DAS INSBESONDERE IM ANGELSAECHSISCHEN BEREICH AN DIE SPITZE DES
INTERESSES GETRETEN IST UND ZULETZT AUCH IN
DEUTSCHLAND - WENN AUCH EHER IN EINEM PRAGMATISCHEN ZUSAMMENHANG -
VERSTAERKT DISKUTIERT WIRD.
METHODISCH WIRD MAN DIE STUDIE, DIE AUS EINER UMFANGREICHEN PRAXIS DER
AUTORIN IN DEM FELD DIGITALER
VERMITTLUNGSTECHNIKEN ERWACHSEN IST, IM BEREICH VON POSTCOLONIAL
STUDIES, MATERIAL CULTURE STUDIES, DEKONSTRUKTION
UND AKTEUR-NETZWERK-STUDIEN ANSIEDELN DUERFEN. IM ZENTRUM STEHT DABEI DAS
VERHAELTNIS VON DIGITALITAET UND MATERIALITAET.
HAUPTINTERESSE IST ES, DIE DIGITALITAET WENIGER ALS EINE KOERPERLOSE
DIMENSION DER REINEN INFORMATIONSSPEICHERUNG UND -
VERARBEITUNG ZU DEUTEN, ALS SIE VIELMEHR IN IHRER KONKRETEN VERORTUNG IN
EINER MUSEALEN PRAXIS ZU BETRACHTEN, DIE IHR
JEWEILS EINE SEHR EIGENE, VON ANDEREN, AUCH DIGITALEN, ZUGRIFFEN
UNTERSCHIEDENE RELEVANZ VERMITTELT. DAS ENTSPRICHT
EINER MUSEALEN PRAXIS, WIE SIE ZURZEIT ETWA IN DEM MESCH-PROJEKT ERPROBT
WIRD, IN DEM SOGENANNTE SMART OBJECTS
ENTWICKELT WERDEN, DIE DEN REZEPTIONSPROZESS VERDINGLICHEN
(HTTP://WWW.MESCH-PROJECT.EU/
). IM GEGENSATZ ZU
GAENGIGEN, ALLERDINGS EHER ABSTRAKT AUFGERUFENEN VORSTELLUNGEN SIEHT
GEISMAR AUCH WENIGER DEN BRUCH DES DIGITALEN MIT
HISTORISCHEN VORLAEUFERN, ALS VIELMEHR VIELFAELTIGE FORMEN DER
KONTINUITAET. DORT ETWA, WO SIE SICH MIT DER VIRTUELLEN
REALITAET UND DIGITALEN SIMULATIONSFORMEN BESCHAEFTIGT, WIRD MAN IHRER
THESE, DASS SOLCHE DINGE AUCH IN PANORAMEN,
DIORAMEN UND ANDEREN ILLUSIONISTISCHEN KUNSTFORMEN DES 19. JAHRHUNDERTS
PRAEFORMIERT WURDEN, NUR ZUSTIMMEN
KOENNEN.
DIE AUTORIN UNTERNIMMT KEINE GENERELLE BEWERTUNG DES DIGITALEN IN DER
MUSEALEN PRAXIS UND KOMMT DAMIT AUCH ZU
KEINEN ALLGEMEINEN EMPFEHLUNGEN ODER ABLEHNUNGEN. VIELMEHR BEWERTET SIE
ES GENAU WIE ANDERE, ANALOGE TECHNIKEN
NACH SEINEM JEWEILIGEN EINSATZ UND DER QUALITAET VON DESSEN ZIELSETZUNG.
DIESE BEMISST SIE AN SEINER FAEHIGKEIT,
UNTERSCHIEDLICHE ZUGRIFFE AUF DEN MUSEALEN GEGENSTAND ZU ERMOEGLICHEN UND
DURCHWEGS TRANSPARENT ZU HALTEN. BEI
EINER (KULTUR-)ANTHROPOLOGIN, DIE ES MEISTENS MIT OBJEKTEN ZU TUN HAT,
DIE IN KULTURELL DIVERSEN
PRAESENTATIONSZUSAMMENHAENGEN DER WESTLICHEN WELT VERMITTELT WERDEN,
LIEGT ES IN DER TAT NAHE, DIE PERSPEKTIVE DER
PRODUZENTENVOELKER MIT ZU BERUECKSICHTIGEN UND DIESE UEBER DIE VIELFAELTIGEN
MOEGLICHKEITEN DES DIGITALEN ZU INTEGRIEREN.
DABEI ERGEBEN SICH AB UND AN AUCH SEITENBLICKE AUF DIE DISKUSSION UEBER
DIE RESTITUTION VON RAUBKUNST, DIE ZULETZT JA
DURCHAUS VIELSCHICHTIG GEFUEHRT WIRD UND AUCH DIE DIGITALISIERUNG IN IHR
KALKUEL MIT EINBEZIEHT. PROFITIEREN DAVON KANN
ABER AUCH EIN EHER TRADITIONELLES KUNSTMUSEUM, VOR ALLEM DANN, WENN ES
IM DIGITALEN EINE MOEGLICHKEIT ERBLICKT,
PRODUKTIV DIE SICHTWEISEN ANDERER ALS DER IM MUSEUM SELBST BESCHAEFTIGTEN
MIT EINZUBEZIEHEN.
AN DIESEM PUNKT SCHLIESSEN SICH DIE VIELLEICHT INTERESSANTESTEN PASSAGEN
DES BUCHES AN (75FF.). GEISMAR ERKENNT IN
VIELEN DIGITALEN MUSEUMSPROJEKTEN EINE TENDENZ, DIE KRITIKWUERDIGEN
VORGEHENSWEISEN EINER HERKOEMMLICHEN
MUSEUMSPRAXIS FORTZUSETZEN, ANSTATT DIE MOEGLICHKEITEN DES DIGITALEN BEI
DEM AUFBRECHEN SOLCHER VORGEHENSWEISEN
KONSEQUENT ZU VERFOLGEN: IT IS STRIKING HOW THE SINGULAR NARRATIVES AND
PERSPECTIVES THAT HAVE HISTORICALLY DEVELOPED IN
MUSEUMS ARE IMPORTED INTO DIGITAL PROJECTS (77). GERADE IN EINER STARK
VON TECHNOLOGIESKEPTISCHEN
MUSEUMSREPRAESENTANTEN GEPRAEGTEN SITUATION WIE AUCH DER DEUTSCHEN DROHT
DIE GEFAHR, DASS DEM DIGITALEN NUR DORT
EINE BEWAEHRUNGSPROBE KONZEDIERT WIRD, WO ES SICH MOEGLICHST STARK MIT DEM
UEBERKOMMENEN IDENTIFIZIERT. DIE CHANCE
ALLERDINGS - UND HIER WUERDE ICH DEM TENDENZIELLEN PESSIMISMUS DER
AUTORIN WIDERSPRECHEN -, DASS IN DER MEDIALEN
FORM DES DIGITALEN SCHON VON VORNEHEREIN UND LETZTLICH UNHINTERGEHBAR
DIE UEBERWINDUNG SOLCHER SINGULAR NARRATIVES
AND PERSPECTIVES (77) ANGELEGT IST, SCHEINT MIR NICHT VON DER HAND ZU
WEISEN.
DAS PLAEDOYER FUER DIFFERENZ UND MULTIPERSPEKTIVITAET IST DEUTLICH, ES
SCHLAEGT SICH NUR LEIDER KAUM IM LITERATURVERZEICHNIS
NIEDER. VON DEN 366 DORT AUFGEZAEHLTEN TITELN - AN SICH EINE WERTVOLLE
REFERENZ AUF TEILWEISE ENTLEGENE MUSEOLOGISCHE
UND DIGITALKRITISCHE STUDIEN - SIND GENAU 366 IN ENGLISCH VERFASST.
SICHER, EIN PAAR DAVON SIND UEBERSETZUNGEN AUS
ANDEREN SPRACHEN, ABER WIE IN ANGELSAECHSISCHEN PUBLIKATIONEN IMMER
WIEDER ZU BEOBACHTEN, IST DIE VERARBEITUNG DER
SEKUNDAERLITERATUR DERARTIG EINSEITIG AM ENGLISCHSPRACHIGEN MARKT
ORIENTIERT, DASS EINEM ANGST UND BANGE WERDEN KANN.
AN DEM ANSONSTEN AUSGESPROCHEN ANREGENDEN CHARAKTER DES BUCHES AENDERT
DAS ABER UEBERHAUPT NICHTS.
REZENSION UEBER:
HAIDY GEISMAR: MUSEUM OBJECT LESSONS FOR THE DIGITAL AGE, LONDON:
UNIVERSITY COLLEGE LONDON PRESS 2018, XXII + 141 S., 56 ABB., ISBN
978-1-78735-
283-4, GBP 20,00
REZENSION VON:
HUBERTUS KOHLE
INSTITUT FUER KUNSTGESCHICHTE, LUDWIG-MAXIMILIANS-UNIVERSITAET, MUENCHEN
EMPFOHLENE ZITIERWEISE:
HUBERTUS KOHLE: REZENSION VON: HAIDY GEISMAR: MUSEUM OBJECT LESSONS FOR
THE DIGITAL AGE, LONDON: UNIVERSITY COLLEGE LONDON PRESS 2018, IN:
SEHEPUNKTE 19 (2019), NR. 2 [15.02.2019], URL:
HTTP://WWW.SEHEPUNKTE.DE/2019/02/32158.HTML
BITTE GEBEN SIE BEIM ZITIEREN DIESER REZENSION DIE EXAKTE URL UND DAS
DATUM IHRES LETZTEN BESUCHS DIESER ONLINE-ADRESSE AN.
|
any_adam_object | 1 |
author | Geismar, Haidy 1976- |
author_GND | (DE-588)1140029924 |
author_facet | Geismar, Haidy 1976- |
author_role | aut |
author_sort | Geismar, Haidy 1976- |
author_variant | h g hg |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV045155076 |
classification_rvk | LB 34000 LC 13000 |
ctrlnum | (OCoLC)1055847544 (DE-599)BVBBV045155076 |
discipline | Sozial-/Kulturanthropologie / Empirische Kulturwissenschaft |
format | Book |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02684nam a2200565 c 4500</leader><controlfield tag="001">BV045155076</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20181002 </controlfield><controlfield tag="007">t</controlfield><controlfield tag="008">180829s2018 a||| |||| 00||| eng d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9781787352827</subfield><subfield code="c">(pbk.)</subfield><subfield code="9">978-1-78735-282-7</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9781787352834</subfield><subfield code="c">(hbk.)</subfield><subfield code="9">978-1-78735-283-4</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1055847544</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV045155076</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-11</subfield><subfield code="a">DE-12</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">SKA</subfield><subfield code="q">DE-11</subfield><subfield code="2">fid</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LB 34000</subfield><subfield code="0">(DE-625)90542:772</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LC 13000</subfield><subfield code="0">(DE-625)90622:772</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Geismar, Haidy</subfield><subfield code="d">1976-</subfield><subfield code="e">Verfasser</subfield><subfield code="0">(DE-588)1140029924</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Museum object lessons for the digital age</subfield><subfield code="c">Haidy Geismar</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">London</subfield><subfield code="b">UCL Press</subfield><subfield code="c">2018</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">xxii, 141 Seiten</subfield><subfield code="b">Illustrationen</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">n</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">nc</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Literaturverzeichnis: Seite 126-138</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Virtuelle Ausstellung</subfield><subfield code="0">(DE-588)7856565-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Exponat</subfield><subfield code="0">(DE-588)4263515-9</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Museumskunde</subfield><subfield code="0">(DE-588)4170787-4</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Museum</subfield><subfield code="0">(DE-588)4040795-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Digitalisierung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4123065-6</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Museums / Collection management</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Museumskunde</subfield><subfield code="0">(DE-588)4170787-4</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="1"><subfield code="a">Exponat</subfield><subfield code="0">(DE-588)4263515-9</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="2"><subfield code="a">Digitalisierung</subfield><subfield code="0">(DE-588)4123065-6</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Museum</subfield><subfield code="0">(DE-588)4040795-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="1"><subfield code="a">Virtuelle Ausstellung</subfield><subfield code="0">(DE-588)7856565-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2=" "><subfield code="8">1\p</subfield><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Online-Ausgabe, PDF</subfield><subfield code="z">978-1-78735-281-0</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Online-Ausgabe, EPUB</subfield><subfield code="z">978-1-78735-284-1</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Online-Ausgabe, MOBI</subfield><subfield code="z">978-1-78735-285-8</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Online-Ausgabe</subfield><subfield code="z">978-1-78735-286-5</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">http://www.sehepunkte.de/2019/02/32158.html</subfield><subfield code="y">rezensiert in: sehepunkte 19 (2019), Nr. 2</subfield><subfield code="3">Rezension</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">Digitalisierung BSB München - ADAM Catalogue Enrichment</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000002&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Inhaltsverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">SWB Datenaustausch</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Rezension</subfield></datafield><datafield tag="999" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-030544691</subfield></datafield><datafield tag="883" ind1="1" ind2=" "><subfield code="8">1\p</subfield><subfield code="a">cgwrk</subfield><subfield code="d">20201028</subfield><subfield code="q">DE-101</subfield><subfield code="u">https://d-nb.info/provenance/plan#cgwrk</subfield></datafield></record></collection> |
id | DE-604.BV045155076 |
illustrated | Illustrated |
indexdate | 2024-07-10T08:10:12Z |
institution | BVB |
isbn | 9781787352827 9781787352834 |
language | English |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-030544691 |
oclc_num | 1055847544 |
open_access_boolean | |
owner | DE-11 DE-12 |
owner_facet | DE-11 DE-12 |
physical | xxii, 141 Seiten Illustrationen |
publishDate | 2018 |
publishDateSearch | 2018 |
publishDateSort | 2018 |
publisher | UCL Press |
record_format | marc |
spelling | Geismar, Haidy 1976- Verfasser (DE-588)1140029924 aut Museum object lessons for the digital age Haidy Geismar London UCL Press 2018 xxii, 141 Seiten Illustrationen txt rdacontent n rdamedia nc rdacarrier Literaturverzeichnis: Seite 126-138 Virtuelle Ausstellung (DE-588)7856565-0 gnd rswk-swf Exponat (DE-588)4263515-9 gnd rswk-swf Museumskunde (DE-588)4170787-4 gnd rswk-swf Museum (DE-588)4040795-0 gnd rswk-swf Digitalisierung (DE-588)4123065-6 gnd rswk-swf Museums / Collection management Museumskunde (DE-588)4170787-4 s Exponat (DE-588)4263515-9 s Digitalisierung (DE-588)4123065-6 s DE-604 Museum (DE-588)4040795-0 s Virtuelle Ausstellung (DE-588)7856565-0 s 1\p DE-604 Erscheint auch als Online-Ausgabe, PDF 978-1-78735-281-0 Erscheint auch als Online-Ausgabe, EPUB 978-1-78735-284-1 Erscheint auch als Online-Ausgabe, MOBI 978-1-78735-285-8 Erscheint auch als Online-Ausgabe 978-1-78735-286-5 http://www.sehepunkte.de/2019/02/32158.html rezensiert in: sehepunkte 19 (2019), Nr. 2 Rezension Digitalisierung BSB München - ADAM Catalogue Enrichment application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000002&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Inhaltsverzeichnis SWB Datenaustausch application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Rezension 1\p cgwrk 20201028 DE-101 https://d-nb.info/provenance/plan#cgwrk |
spellingShingle | Geismar, Haidy 1976- Museum object lessons for the digital age Virtuelle Ausstellung (DE-588)7856565-0 gnd Exponat (DE-588)4263515-9 gnd Museumskunde (DE-588)4170787-4 gnd Museum (DE-588)4040795-0 gnd Digitalisierung (DE-588)4123065-6 gnd |
subject_GND | (DE-588)7856565-0 (DE-588)4263515-9 (DE-588)4170787-4 (DE-588)4040795-0 (DE-588)4123065-6 |
title | Museum object lessons for the digital age |
title_auth | Museum object lessons for the digital age |
title_exact_search | Museum object lessons for the digital age |
title_full | Museum object lessons for the digital age Haidy Geismar |
title_fullStr | Museum object lessons for the digital age Haidy Geismar |
title_full_unstemmed | Museum object lessons for the digital age Haidy Geismar |
title_short | Museum object lessons for the digital age |
title_sort | museum object lessons for the digital age |
topic | Virtuelle Ausstellung (DE-588)7856565-0 gnd Exponat (DE-588)4263515-9 gnd Museumskunde (DE-588)4170787-4 gnd Museum (DE-588)4040795-0 gnd Digitalisierung (DE-588)4123065-6 gnd |
topic_facet | Virtuelle Ausstellung Exponat Museumskunde Museum Digitalisierung |
url | http://www.sehepunkte.de/2019/02/32158.html http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000002&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=030544691&sequence=000003&line_number=0002&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |
work_keys_str_mv | AT geismarhaidy museumobjectlessonsforthedigitalage |