Interpreting difficult history at museums and historic sites:

Difficult knowledge: history that is too much to bear -- Defining difficult history: risks, reasons and tools -- Loss in learning: psychoanalytic framework for commemorative museum pedagogy -- Response and responsibility: ethical representations of difficult histories -- Expanding and elevating slav...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Rose, Julia (VerfasserIn)
Format: Buch
Sprache:English
Veröffentlicht: Lanham ; Boulder ; New York ; London Rowman & Littlefield 2016
Schriftenreihe:Interpreting history series 7
Schlagworte:
Online-Zugang:Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis
Zusammenfassung:Difficult knowledge: history that is too much to bear -- Defining difficult history: risks, reasons and tools -- Loss in learning: psychoanalytic framework for commemorative museum pedagogy -- Response and responsibility: ethical representations of difficult histories -- Expanding and elevating slave life history interpretations and uncovering commemorative museum pedagogy -- Towards a commemorative museum pedagogy
Beschreibung:Literaturangaben. - Verfasser des Vorwortes auf dem Einband genannt. - Auch als Online-Ausgabe erschienen
Beschreibung:xvi, 215 Seiten Illustrationen
ISBN:9780759124363
9780759124370

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis