Literaturdidaktik:

How can we impart a joy for reading to students while promoting their reading comprehension? This textbook offers a practical introduction to literary didactics and also develops an innovative competency model for reading comprehension. Several chapters have been completely revised for the new editi...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: Leubner, Martin 1961- (VerfasserIn), Saupe, Anja 1963- (VerfasserIn), Richter, Matthias 1957- (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Berlin ;Boston De Gruyter 2016
Ausgabe:3., überarbeitete und ergänzte Auflage
Schriftenreihe:De Gruyter Studium
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-1043
DE-1046
DE-858
DE-859
DE-860
DE-188
DE-473
DE-19
DE-355
DE-20
DE-29
DE-739
URL des Erstveröffentlichers
Zusammenfassung:How can we impart a joy for reading to students while promoting their reading comprehension? This textbook offers a practical introduction to literary didactics and also develops an innovative competency model for reading comprehension. Several chapters have been completely revised for the new edition, with new chapters added on "writing" and "instructional units." - Lesen erweitert den Horizont. Lesen macht Spaß! Doch wie kann man das Lesen literarischer Texte lernen? Wie lassen sich Lesefreude und Lesemotivation im Literaturunterricht vermitteln, wie Lesekompetenz und Textverstehen gezielt fördern? Dieses
Beschreibung:1 Online-Ressource (320 Seiten) Illustrationen, Diagramme
ISBN:9783110457612
DOI:10.1515/9783110457612