Marianne in the market: envisioning consumer society in fin-de-siècle France
Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Tiersten, Lisa (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:English
Veröffentlicht: Berkeley University of California Press c2001
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Beschreibung:Includes bibliographical references (p. 287-310) and index
Cover -- Contents -- List of Illustrations -- Acknowledgments -- Introduction -- PART I. THE PROBLEM OF THE MARKETPLACE -- 1. Marianne in the Department Store: Commercial Paris and the Civic Vision of the Republic -- 2. 8220;The Mercantile Spirit of Our Epoch8221;: The Aesthetic Crisis of the Republic -- PART II. CIVILIZING CONSUMPTION -- 3. Being Bourgeois: The Rise of Aesthetic Individuality -- 4. Marketplace Modernism: Reinventing the Chic Parisienne -- 5. The Chic Interior: Marketplace Modernism in the Bourgeois Home -- 6. Consumer Citizenship and the Republicanization of the Market -- Conclusion -- Notes -- Bibliography -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Z.
This text traces the transformation of comsumerism in 19th-century France and the effects it had on the image of women
Beschreibung:1 Online-Ressource (xiii, 321 p.)
ISBN:9780520925656
0520925653
0520225295
9780520225299
1282356356
9781282356351

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen