Teaching gender?: zum reflektierten Umgang mit Geschlecht im Schulunterricht und in der Lehramtsausbildung
Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Weitere Verfasser: Wedl, Juliette (HerausgeberIn), Bartsch, Annette (HerausgeberIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Bielefeld transcript-Verlag 2015
Schriftenreihe:Pädagogik
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-739
Volltext
Inhaltstext
Beschreibung:School is not a gender-neutral space. Asymmetrical gender relations and stereotypes are multiply (re-)produced in teaching material, teaching, and interactions. A reflected pedagogy is needed to counteract the differentiations cementing gender dualism. Based on Gender Studies and starting with MINT-subjects, language teaching, aesthetic subjects, and »society learning«, this book presents concrete analyses and exemplary implementations for school teaching. In addition, the contributions introduce tested concepts for the integration of gender into teacher training
Beschreibung:1 Online-Ressource (559 Seiten) Illustrationen, Diagramme
ISBN:9783839428221
DOI:10.1515/9783839428221

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen