Was tun mit dem Verb?: über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs

What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive appro...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Weitere Verfasser: Mesch, Birgit 1965- (HerausgeberIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Berlin [u.a.] de Gruyter Mouton 2015
Schriftenreihe:Reihe Germanistische Linguistik 302
Schlagworte:
Online-Zugang:FAB01
FAW01
FCO01
FHA01
FKE01
FLA01
FUBA1
UBG01
UBM01
UPA01
Volltext
Zusammenfassung:What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive approaches for exploiting the grammatical and didactic potential of the verb
Beschreibung:1 Online-Ressource (X, 325 S.) Ill., graph. Darst.
ISBN:9783110376630
DOI:10.1515/9783110376630

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen