Was tun mit dem Verb?: über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs
What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive appro...
Gespeichert in:
Weitere Verfasser: | |
---|---|
Format: | Elektronisch E-Book |
Sprache: | German |
Veröffentlicht: |
Berlin [u.a.]
de Gruyter Mouton
2015
|
Schriftenreihe: | Reihe Germanistische Linguistik
302 |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | FAB01 FAW01 FCO01 FHA01 FKE01 FLA01 FUBA1 UBG01 UBM01 UPA01 Volltext |
Zusammenfassung: | What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive approaches for exploiting the grammatical and didactic potential of the verb |
Beschreibung: | 1 Online-Ressource (X, 325 S.) Ill., graph. Darst. |
ISBN: | 9783110376630 |
DOI: | 10.1515/9783110376630 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nmm a2200000zcb4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV042694156 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20240304 | ||
007 | cr|uuu---uuuuu | ||
008 | 150715s2015 |||| o||u| ||||||ger d | ||
020 | |a 9783110376630 |c Online |9 978-3-11-037663-0 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783110376630 |2 doi | |
035 | |a (OCoLC)909959667 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV042694156 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e aacr | ||
041 | 0 | |a ger | |
049 | |a DE-859 |a DE-860 |a DE-473 |a DE-Aug4 |a DE-739 |a DE-1046 |a DE-188 |a DE-1043 |a DE-858 |a DE-19 | ||
082 | 0 | |a 370 |2 23 | |
084 | |a GB 2956 |0 (DE-625)38128: |2 rvk | ||
245 | 1 | 0 | |a Was tun mit dem Verb? |b über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs |c hrsg. von Birgit Mesch ... |
264 | 1 | |a Berlin [u.a.] |b de Gruyter Mouton |c 2015 | |
300 | |a 1 Online-Ressource (X, 325 S.) |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b c |2 rdamedia | ||
338 | |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Reihe Germanistische Linguistik |v 302 | |
520 | |a What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive approaches for exploiting the grammatical and didactic potential of the verb | ||
650 | 4 | |a Erziehung, Schul- und Bildungswesen | |
650 | 4 | |a Grammatikunterricht | |
650 | 4 | |a Verb | |
650 | 4 | |a Deutsch | |
650 | 4 | |a Grammatik | |
650 | 4 | |a German language |x Grammar | |
650 | 4 | |a German language |x Semantics | |
650 | 4 | |a German language |x Verb | |
650 | 4 | |a German language |x Verb phrase | |
650 | 0 | 7 | |a Grammatik |0 (DE-588)4021806-5 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Verb |0 (DE-588)4062553-9 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Deutsch |0 (DE-588)4113292-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Linguistik |0 (DE-588)4074250-7 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Grammatikunterricht |0 (DE-588)4158017-5 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 0 | 7 | |a Deutschunterricht |0 (DE-588)4011975-0 |2 gnd |9 rswk-swf |
655 | 7 | |0 (DE-588)4143413-4 |a Aufsatzsammlung |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |a Deutsch |0 (DE-588)4113292-0 |D s |
689 | 0 | 1 | |a Grammatik |0 (DE-588)4021806-5 |D s |
689 | 0 | 2 | |a Deutschunterricht |0 (DE-588)4011975-0 |D s |
689 | 0 | 3 | |a Verb |0 (DE-588)4062553-9 |D s |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
689 | 1 | 0 | |a Deutsch |0 (DE-588)4113292-0 |D s |
689 | 1 | 1 | |a Verb |0 (DE-588)4062553-9 |D s |
689 | 1 | 2 | |a Linguistik |0 (DE-588)4074250-7 |D s |
689 | 1 | 3 | |a Grammatikunterricht |0 (DE-588)4158017-5 |D s |
689 | 1 | |5 DE-604 | |
689 | 2 | 0 | |a Deutschunterricht |0 (DE-588)4011975-0 |D s |
689 | 2 | 1 | |a Grammatikunterricht |0 (DE-588)4158017-5 |D s |
689 | 2 | 2 | |a Verb |0 (DE-588)4062553-9 |D s |
689 | 2 | |C b |5 DE-604 | |
700 | 1 | |a Mesch, Birgit |d 1965- |0 (DE-588)12867962X |4 edt | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Hardcover |z 978-3-11-037620-3 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druck-Ausgabe, Paperback |z 978-3-11-057898-0 |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Druckausgabe |z 978-3-11-037664-7 |
830 | 0 | |a Reihe Germanistische Linguistik |v 302 |w (DE-604)BV044643687 |9 302 | |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |x Verlag |3 Volltext |
912 | |a ZDB-23-DGG | ||
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-028125776 | ||
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FAB01 |p ZDB-23-DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FAW01 |p ZDB-23-DGG |q FAW_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FCO01 |p ZDB-23-DGG |q FCO_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FHA01 |p ZDB-23-DGG |q FHA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FKE01 |p ZDB-23-DGG |q FKE_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FLA01 |p ZDB-23-DGG |q FLA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l FUBA1 |p ZDB-23-DGG |q ZDB-23-DGG 2018 |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l UBG01 |p ZDB-23-DGG |q UBG_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l UBM01 |p ZDB-23-DGG |q UBM_Einzelkauf_2024 |x Verlag |3 Volltext | |
966 | e | |u https://doi.org/10.1515/9783110376630 |l UPA01 |p ZDB-23-DGG |q UPA_PDA_DGG |x Verlag |3 Volltext |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1804174890590273536 |
---|---|
any_adam_object | |
author2 | Mesch, Birgit 1965- |
author2_role | edt |
author2_variant | b m bm |
author_GND | (DE-588)12867962X |
author_facet | Mesch, Birgit 1965- |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV042694156 |
classification_rvk | GB 2956 |
collection | ZDB-23-DGG |
ctrlnum | (OCoLC)909959667 (DE-599)BVBBV042694156 |
dewey-full | 370 |
dewey-hundreds | 300 - Social sciences |
dewey-ones | 370 - Education |
dewey-raw | 370 |
dewey-search | 370 |
dewey-sort | 3370 |
dewey-tens | 370 - Education |
discipline | Pädagogik Germanistik / Niederlandistik / Skandinavistik |
doi_str_mv | 10.1515/9783110376630 |
format | Electronic eBook |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04318nmm a2200865zcb4500</leader><controlfield tag="001">BV042694156</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20240304 </controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">150715s2015 |||| o||u| ||||||ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110376630</subfield><subfield code="c">Online</subfield><subfield code="9">978-3-11-037663-0</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)909959667</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV042694156</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">aacr</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-859</subfield><subfield code="a">DE-860</subfield><subfield code="a">DE-473</subfield><subfield code="a">DE-Aug4</subfield><subfield code="a">DE-739</subfield><subfield code="a">DE-1046</subfield><subfield code="a">DE-188</subfield><subfield code="a">DE-1043</subfield><subfield code="a">DE-858</subfield><subfield code="a">DE-19</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">370</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GB 2956</subfield><subfield code="0">(DE-625)38128:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Was tun mit dem Verb?</subfield><subfield code="b">über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs</subfield><subfield code="c">hrsg. von Birgit Mesch ...</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin [u.a.]</subfield><subfield code="b">de Gruyter Mouton</subfield><subfield code="c">2015</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource (X, 325 S.)</subfield><subfield code="b">Ill., graph. Darst.</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Reihe Germanistische Linguistik</subfield><subfield code="v">302</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive approaches for exploiting the grammatical and didactic potential of the verb</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Erziehung, Schul- und Bildungswesen</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Grammatikunterricht</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Verb</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Deutsch</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Grammatik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">German language</subfield><subfield code="x">Grammar</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">German language</subfield><subfield code="x">Semantics</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">German language</subfield><subfield code="x">Verb</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">German language</subfield><subfield code="x">Verb phrase</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Grammatik</subfield><subfield code="0">(DE-588)4021806-5</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Verb</subfield><subfield code="0">(DE-588)4062553-9</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Deutsch</subfield><subfield code="0">(DE-588)4113292-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Linguistik</subfield><subfield code="0">(DE-588)4074250-7</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Grammatikunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4158017-5</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Deutschunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4011975-0</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="655" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4143413-4</subfield><subfield code="a">Aufsatzsammlung</subfield><subfield code="2">gnd-content</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Deutsch</subfield><subfield code="0">(DE-588)4113292-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="1"><subfield code="a">Grammatik</subfield><subfield code="0">(DE-588)4021806-5</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="2"><subfield code="a">Deutschunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4011975-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="3"><subfield code="a">Verb</subfield><subfield code="0">(DE-588)4062553-9</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Deutsch</subfield><subfield code="0">(DE-588)4113292-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="1"><subfield code="a">Verb</subfield><subfield code="0">(DE-588)4062553-9</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="2"><subfield code="a">Linguistik</subfield><subfield code="0">(DE-588)4074250-7</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2="3"><subfield code="a">Grammatikunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4158017-5</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="1" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="2" ind2="0"><subfield code="a">Deutschunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4011975-0</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="2" ind2="1"><subfield code="a">Grammatikunterricht</subfield><subfield code="0">(DE-588)4158017-5</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="2" ind2="2"><subfield code="a">Verb</subfield><subfield code="0">(DE-588)4062553-9</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="2" ind2=" "><subfield code="C">b</subfield><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mesch, Birgit</subfield><subfield code="d">1965-</subfield><subfield code="0">(DE-588)12867962X</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druck-Ausgabe, Hardcover</subfield><subfield code="z">978-3-11-037620-3</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druck-Ausgabe, Paperback</subfield><subfield code="z">978-3-11-057898-0</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druckausgabe</subfield><subfield code="z">978-3-11-037664-7</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Reihe Germanistische Linguistik</subfield><subfield code="v">302</subfield><subfield code="w">(DE-604)BV044643687</subfield><subfield code="9">302</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="999" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-028125776</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FAB01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FAW01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FAW_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FCO01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FCO_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FHA01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FHA_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FKE01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FKE_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FLA01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">FLA_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">FUBA1</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">ZDB-23-DGG 2018</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">UBG01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">UBG_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">UBM01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">UBM_Einzelkauf_2024</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110376630</subfield><subfield code="l">UPA01</subfield><subfield code="p">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="q">UPA_PDA_DGG</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield></record></collection> |
genre | (DE-588)4143413-4 Aufsatzsammlung gnd-content |
genre_facet | Aufsatzsammlung |
id | DE-604.BV042694156 |
illustrated | Illustrated |
indexdate | 2024-07-10T07:07:35Z |
institution | BVB |
isbn | 9783110376630 |
language | German |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-028125776 |
oclc_num | 909959667 |
open_access_boolean | |
owner | DE-859 DE-860 DE-473 DE-BY-UBG DE-Aug4 DE-739 DE-1046 DE-188 DE-1043 DE-858 DE-19 DE-BY-UBM |
owner_facet | DE-859 DE-860 DE-473 DE-BY-UBG DE-Aug4 DE-739 DE-1046 DE-188 DE-1043 DE-858 DE-19 DE-BY-UBM |
physical | 1 Online-Ressource (X, 325 S.) Ill., graph. Darst. |
psigel | ZDB-23-DGG ZDB-23-DGG FAW_PDA_DGG ZDB-23-DGG FCO_PDA_DGG ZDB-23-DGG FHA_PDA_DGG ZDB-23-DGG FKE_PDA_DGG ZDB-23-DGG FLA_PDA_DGG ZDB-23-DGG ZDB-23-DGG 2018 ZDB-23-DGG UBG_PDA_DGG ZDB-23-DGG UBM_Einzelkauf_2024 ZDB-23-DGG UPA_PDA_DGG |
publishDate | 2015 |
publishDateSearch | 2015 |
publishDateSort | 2015 |
publisher | de Gruyter Mouton |
record_format | marc |
series | Reihe Germanistische Linguistik |
series2 | Reihe Germanistische Linguistik |
spelling | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs hrsg. von Birgit Mesch ... Berlin [u.a.] de Gruyter Mouton 2015 1 Online-Ressource (X, 325 S.) Ill., graph. Darst. txt rdacontent c rdamedia cr rdacarrier Reihe Germanistische Linguistik 302 What is to be done with the verb? Parts of speech, and the verb in particular, have always been a key focus of school grammar instruction, even though there has never been a canonical analysis of the German verb in academic linguistics or language didactics. This compendium suggests productive approaches for exploiting the grammatical and didactic potential of the verb Erziehung, Schul- und Bildungswesen Grammatikunterricht Verb Deutsch Grammatik German language Grammar German language Semantics German language Verb German language Verb phrase Grammatik (DE-588)4021806-5 gnd rswk-swf Verb (DE-588)4062553-9 gnd rswk-swf Deutsch (DE-588)4113292-0 gnd rswk-swf Linguistik (DE-588)4074250-7 gnd rswk-swf Grammatikunterricht (DE-588)4158017-5 gnd rswk-swf Deutschunterricht (DE-588)4011975-0 gnd rswk-swf (DE-588)4143413-4 Aufsatzsammlung gnd-content Deutsch (DE-588)4113292-0 s Grammatik (DE-588)4021806-5 s Deutschunterricht (DE-588)4011975-0 s Verb (DE-588)4062553-9 s DE-604 Linguistik (DE-588)4074250-7 s Grammatikunterricht (DE-588)4158017-5 s b DE-604 Mesch, Birgit 1965- (DE-588)12867962X edt Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover 978-3-11-037620-3 Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Paperback 978-3-11-057898-0 Erscheint auch als Druckausgabe 978-3-11-037664-7 Reihe Germanistische Linguistik 302 (DE-604)BV044643687 302 https://doi.org/10.1515/9783110376630 Verlag Volltext |
spellingShingle | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs Reihe Germanistische Linguistik Erziehung, Schul- und Bildungswesen Grammatikunterricht Verb Deutsch Grammatik German language Grammar German language Semantics German language Verb German language Verb phrase Grammatik (DE-588)4021806-5 gnd Verb (DE-588)4062553-9 gnd Deutsch (DE-588)4113292-0 gnd Linguistik (DE-588)4074250-7 gnd Grammatikunterricht (DE-588)4158017-5 gnd Deutschunterricht (DE-588)4011975-0 gnd |
subject_GND | (DE-588)4021806-5 (DE-588)4062553-9 (DE-588)4113292-0 (DE-588)4074250-7 (DE-588)4158017-5 (DE-588)4011975-0 (DE-588)4143413-4 |
title | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs |
title_auth | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs |
title_exact_search | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs |
title_full | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs hrsg. von Birgit Mesch ... |
title_fullStr | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs hrsg. von Birgit Mesch ... |
title_full_unstemmed | Was tun mit dem Verb? über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs hrsg. von Birgit Mesch ... |
title_short | Was tun mit dem Verb? |
title_sort | was tun mit dem verb uber die moglichkeit und notwendigkeit einer didaktischen neuerschließung des verbs |
title_sub | über die Möglichkeit und Notwendigkeit einer didaktischen Neuerschließung des Verbs |
topic | Erziehung, Schul- und Bildungswesen Grammatikunterricht Verb Deutsch Grammatik German language Grammar German language Semantics German language Verb German language Verb phrase Grammatik (DE-588)4021806-5 gnd Verb (DE-588)4062553-9 gnd Deutsch (DE-588)4113292-0 gnd Linguistik (DE-588)4074250-7 gnd Grammatikunterricht (DE-588)4158017-5 gnd Deutschunterricht (DE-588)4011975-0 gnd |
topic_facet | Erziehung, Schul- und Bildungswesen Grammatikunterricht Verb Deutsch Grammatik German language Grammar German language Semantics German language Verb German language Verb phrase Linguistik Deutschunterricht Aufsatzsammlung |
url | https://doi.org/10.1515/9783110376630 |
volume_link | (DE-604)BV044643687 |
work_keys_str_mv | AT meschbirgit wastunmitdemverbuberdiemoglichkeitundnotwendigkeiteinerdidaktischenneuerschließungdesverbs |