Freud on Madison Avenue: Motivation Research and Subliminal Advertising in America
Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Samuel, Lawrence R. (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:English
Veröffentlicht: Philadelphia, Pa University of Pennsylvania Press 2010
Schlagworte:
Online-Zugang:FAB01
FAW01
FCO01
FHA01
FKE01
FLA01
UBG01
UPA01
Volltext
Volltext
Beschreibung:Biographical note: Lawrence R. Samuel is the founder of Culture Planning LLC and the author of several books, including Rich: The Rise and Fall of American Wealth Culture and Future: A Recent History
Main description: Freud on Madison Avenue tells the story of how and why mid-twentieth-century advertisers adopted Freudian psychology to sell products. This study follows the careers of Paul Lazarsfeld, Herta Herzog, James Vicary, Alfred Politz, Pierre Martineau, Edward Bernays, and the father of motivational research, Ernest Dichter
Beschreibung:1 Online-Ressource (232 S.)
ISBN:9780812204872
DOI:10.9783/9780812204872

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen