The virtual customer: a new paradigm for improving customer relations in libraries and information services ; satellite meeting, ... São Paulo, Brasil, August 18-20, 2004 = O cliente virtual = L' usager virtuel
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Bibliographische Detailangaben
Weitere Verfasser: Ferreira, Sueli Mara Soares Pinto (HerausgeberIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:English
Veröffentlicht: München Saur 2005
Schriftenreihe:IFLA publications 117
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-525
DE-188
DE-706
Volltext
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Beschreibung:Main description: For several years the concept of "virtual client" or "virtual customer" has been part of the world of libraries and information services. This publication contains the proceedings of a satellite meeting on this topic, organized by the Management and Marketing Section of IFLA and held in Sao Paulo, Brazil in August 2004. It contains papers from more general points of views such as the democratization of access to digital information to more specific questions such as virtual libraries and new services, not forgetting user and librarian education, web site design, more specialized information, etc. The readers of these proceedings will find along these pages a very stimulating content which will guide them towards better services for virtual clients. Papers are presented in the original language of their presentation (Portuguese, French, Spanish and English) with summaries in these four languages
Main description: Seit einigen Jahren gehört das Konzept des "virtuellen Klienten" oder "virtuellen Kunden" zur Welt der Bibliotheken und Informationsdienste. Diese Publikation enthält die Tagungsberichte einer Satellitenkonferenz zu diesem Thema, die von der Management- und Marketing-Sektion der IFLA organisiert und in Sao Paulo, Brasilien im August 2004 abgehalten wurde. Die Publikation umfasst Beiträge zu allgemeineren Gesichtspunkten wie der Demokratisierung des Zugangs zu digitaler Information bis hin zu spezifischeren Themen wie virtuellen Bibliotheken und neuen Dienstleistungen, nicht zu vergessen die Beiträge zu den Themen Benutzer- und Bibliothekarsausbildung, Website-Design, spezialisierte Fachinformation usw. Die Leser dieser Tagungsberichte werden auf diesen Seiten einen sehr anregenden Inhalt finden, der sie zu besseren Dienstleistungen für virtuelle Klienten führt. Die Beiträge erscheinen in der Originalsprache ihrer Präsentation (Portugiesisch, Französisch, Spanisch und Englisch) mit Zusammenfassungen in diesen vier Sprachen
Beschreibung:1 Online-Ressource (XVI, 385 S.)
ISBN:9783598440175
DOI:10.1515/9783598440175

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