Geöffnete Augen - gedeutete Zeichen: historisch-systematische und erzähltheoretisch-hermeneutische Studien zur Rezeption und Didaktik des Johannesevangeliums in der modernen Religionspädagogik
Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Kumlehn, Martina 1966- (VerfasserIn)
Format: Abschlussarbeit Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Berlin ; New York Walter de Gruyter 2007
Schriftenreihe:Praktische Theologie im Wissenschaftsdiskurs Band 1
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-706
DE-19
DE-824
DE-384
Volltext
Beschreibung:Includes bibliographical references (p. [382]-407) and indexes
Martina Kumlehn undertakes the first study of the chequered history of the reception accorded to St John's Gospel in 20th century conceptions of religious education; in five individual studies she describes an arc from liberal religious education to symbol didactics. The sixth study proposes its own approach to bible didactics which engages with Paul Ricoeur's narrative theory to take up the particular narratology of St John's Gospel and reflect on it didactically. Placed within the area of conflict between phenomenology and semiotics, St John's Gospel is presented as a school of perception an
Beschreibung:1 Online-Ressource (XII, 419 S.)
ISBN:9783110900071

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen