Dialogischer Konstruktivismus:
Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Lorenz, Kuno (Author)
Format: Electronic eBook
Language:German
Published: Berlin [u.a.] de Gruyter 2009
Subjects:
Online Access:DE-824
DE-706
Volltext
Volltext
Item Description:Includes bibliographical references and indexes
Biographical note: Kuno Lorenz, Universität des Saarlandes, Saarbrücken
Main description: In sieben, von 1986 bis 2008 entstandenen, Aufsätzen wird Philosophie in einer Weiterführung der "Erlanger Schule0 als ein Unternehmen vorgestellt, bei dem es darum geht, einander von den Erfahrungen Rechenschaft zu geben, die man handelnd und redend macht und weitergibt. Dabei ist ein dialogisches Prinzip entscheidend: In Ich-Rolle tut und sagt man etwas, in Du-Rolle erleidet und versteht man etwas. Nur im Lernen voneinander lassen sich Individualität und Sozialität, und zwar in gegenseitiger Abhängigkeit, schrittweise ausbilden
Main description: In these seven essays published from 1986 to 2008, philosophy is portrayed as an activity in which one gives an account of the experiences that one has and transmits through acting and speaking. A dialogical principle is an essential element of this account: in the "I-role," one acts and speaks, while in the "you-role," one passively experiences and understands. Only through learning from one another can the mutually dependent qualities of individuality and sociality gradually develop
Physical Description:1 Online-Ressource
ISBN:9783110210392
DOI:10.1515/9783110210392

There is no print copy available.

Interlibrary loan Place Request Caution: Not in THWS collection! Get full text