Indian-made: Navajo culture in the marketplace, 1868 - 1940

Navajos, the Navaho, and the market for Indian-made goods -- Creating the Navaho -- Negotiating the Navajo trading post, navigating the national economy -- Marketing the Navaho through frontier commerce -- Dealing in and consuming the Navaho, 1890-1940 -- Authenticating the Navaho -- Codifying the N...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Bsumek, Erika Marie (VerfasserIn)
Format: Buch
Sprache:English
Veröffentlicht: Lawrence, Kan. Univ. Press of Kansas 2008
Schriftenreihe:CultureAmerica
Schlagworte:
Online-Zugang:Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis
Zusammenfassung:Navajos, the Navaho, and the market for Indian-made goods -- Creating the Navaho -- Negotiating the Navajo trading post, navigating the national economy -- Marketing the Navaho through frontier commerce -- Dealing in and consuming the Navaho, 1890-1940 -- Authenticating the Navaho -- Codifying the Navaho : the "Indian-made" controversy -- Branding, borders, and beyond.
Beschreibung:Literaturverz. S. [259] - 277
Beschreibung:X, 292 S. Ill. 24 cm
ISBN:9780700615957

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis