Rigorous mathematical thinking: conceptual formation in the mathematics classroom

Culture of mathematics -- Goals and objectives of mathematics education -- Vygotsky's sociocultural theory and mathematics learning -- Mediated learning and cognitive functions -- Mathematical concept formation and cognitive tools -- RMT application, assessment, and evaluation

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: Kinard, James T. (VerfasserIn), Kozulin, Alex (VerfasserIn)
Format: Buch
Sprache:English
Veröffentlicht: Cambridge [u.a.] Cambridge Univ. Press 2008
Schlagworte:
Online-Zugang:lizenzfrei
lizenzfrei
Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis
Zusammenfassung:Culture of mathematics -- Goals and objectives of mathematics education -- Vygotsky's sociocultural theory and mathematics learning -- Mediated learning and cognitive functions -- Mathematical concept formation and cognitive tools -- RMT application, assessment, and evaluation
Beschreibung:V, 209 S. Ill.
ISBN:9780521876858
9780521700269

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis