The bilingual child: early development and language contact

How does a child become bilingual? Drawing on new studies of children exposed to two languages from birth, this book demonstrates how childhood bilingualism develops naturally in response to the two languages in the children's environment.

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: Yip, Virginia 1962- (VerfasserIn), Matthews, Stephen 1963- (VerfasserIn)
Format: Buch
Sprache:English
Veröffentlicht: Cambridge [u.a.] Cambridge Univ. Press 2007
Ausgabe:1. publ.
Schriftenreihe:Cambridge approaches to language contact
Schlagworte:
Online-Zugang:Table of contents only
Contributor biographical information
Publisher description
Zusammenfassung:How does a child become bilingual? Drawing on new studies of children exposed to two languages from birth, this book demonstrates how childhood bilingualism develops naturally in response to the two languages in the children's environment.
Beschreibung:Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke
Includes bibliographical references and index
Beschreibung:XXIII, 295 S. graph. Darst.
ISBN:0521836174
9780521836173
0521544769
9780521544764

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand!