Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader:
Gespeichert in:
Körperschaft: | |
---|---|
Weitere Verfasser: | |
Format: | Tagungsbericht Buch |
Sprache: | German English |
Veröffentlicht: |
Cologne
Taschen
2007
|
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Inhaltsverzeichnis |
Beschreibung: | Text dt. und engl. - Einbändige Ausgabe der Documenta magazines 1 - 3 |
Beschreibung: | 671 S. zahlr. Ill. |
ISBN: | 9783822825303 |
Internformat
MARC
LEADER | 00000nam a2200000 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | BV022576283 | ||
003 | DE-604 | ||
005 | 20070927 | ||
007 | t | ||
008 | 070813s2007 gw a||| |||| 00||| ger d | ||
015 | |a 06,N45,0557 |2 dnb | ||
020 | |a 9783822825303 |c Pb. : EUR 20.00, sfr 35.00 |9 978-3-8228-2530-3 | ||
024 | 3 | |a 9783822825303 | |
035 | |a (OCoLC)255464702 | ||
035 | |a (DE-599)BVBBV022576283 | ||
040 | |a DE-604 |b ger |e rakddb | ||
041 | 0 | |a ger |a eng | |
044 | |a gw |c XA-DE-NW | ||
049 | |a DE-384 |a DE-824 |a DE-29 |a DE-M347 |a DE-N32 |a DE-154 |a DE-Y7 |a DE-Y2 |a DE-B170 |a DE-355 |a DE-473 | ||
050 | 0 | |a N6497 | |
082 | 0 | |a 700 | |
084 | |a LH 44330 |0 (DE-625)93537: |2 rvk | ||
084 | |a 700 |2 sdnb | ||
111 | 2 | |a Documenta |n 12. |d 2007 |c Kassel |j Verfasser |0 (DE-588)3066263-1 |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader |c [Idee, Konzeption, Leitung: Georg Schöllhammer] |
264 | 1 | |a Cologne |b Taschen |c 2007 | |
300 | |a 671 S. |b zahlr. Ill. | ||
336 | |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |b n |2 rdamedia | ||
338 | |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Text dt. und engl. - Einbändige Ausgabe der Documenta magazines 1 - 3 | ||
610 | 1 | 4 | |a Kassel / Documenta |
611 | 2 | 7 | |a Documenta |n 12. |d 2007 |c Kassel |0 (DE-588)3066263-1 |2 gnd |9 rswk-swf |
650 | 4 | |a Kunst - Leben - Aufsatzsammlung | |
650 | 4 | |a Kunst - Moderne - Aufsatzsammlung | |
650 | 4 | |a Kunst - Subjektivität - Aufsatzsammlung | |
650 | 4 | |a Ästhetische Wahrnehmung - Bildung - Aufsatzsammlung | |
650 | 4 | |a Art, Modern |y 21st century | |
655 | 7 | |0 (DE-588)4143413-4 |a Aufsatzsammlung |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |a Documenta |n 12. |d 2007 |c Kassel |0 (DE-588)3066263-1 |D f |
689 | 0 | |5 DE-604 | |
700 | 1 | |a Schöllhammer, Georg |d 1958- |0 (DE-588)122656512 |4 edt | |
856 | 4 | 2 | |m SWB Datenaustausch |q application/pdf |u http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=015782544&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |3 Inhaltsverzeichnis |
999 | |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-015782544 |
Datensatz im Suchindex
_version_ | 1804136712348106752 |
---|---|
adam_text | MODERNITY? 25 ROGER M. BUERGEL DER URSPRUNG | THE ORIGINS ES LOHNT SICH,
DEM URSPRUNG DAR DOCUMENTS NACHZUGEHEN, DENN NACH EINEM NAEHEREN BLICK
AUF IHRE ANFAENGE VERLIERT SICH DER GANZE BALLAST AN ERWARTUNGEN UND
PROJEKTIONEN. IT IS WORTH EXAMINING THE ORIGINS OF DOCUMENTS, FOR AFTER
A CLOSER LOOK AT ITS BEGINNINGS, THE BAGGAGE OF EXPECTATIONS AND
PROJECTIONS FALLS AWAY. 90 UNCTAD 111, SANTIAGO DE CHILE UM 1970
ENTWICKELTE SICH IN LATEINARNERIKA EINE ZUSAMMENARBEIT VON POLITIK UND
KULTUR, DIE ANNAEHERUNGEN AN DIE UTOPISCHE VORSTELLUNG VON RAEUMEN *VOM
VOLK FUER DAS VOLK HERVORBRACHTE. ABOUT 1970 A POLITICAL AND CULTURAL
COLLABORATION WAS IN THE MAKING; A FEW ENCOUNTERS WITH THE UTOPIAN IDEA
OF SPACES BY THE PEOPLE, FOR THE PEOPLE. 40 MARK LEWIS *1ST DIE
MODERNE UNSERE ANTIKE? IS MODERNITY OUR ANTIQUITY? EIN HAUS IN
VANCOUVER, EIN FILMDOKUMENT AUS DEM NEW YORK DER LETZTEN
JAHRHUNDERTWENDE, EIN VON DER JULIHITZE VERAETZTER PARK IM LONDONER
NORDEN UND EINE REPLIK AUF DAS ERSTE LEITMOTIV DER DOCUMENTA 12. A HOUSE
IN VANCOUVER, A FILM DOCUMENT FROM NEW YORK OF THE PREVIOUS CENTURY, A
PARK IN NORTH LONDON BURNING UNDER THE JUIY HEAT, AND A REPLY TO THE
FIRST LEITMOTIF OF DOCUMENTA 12. 66 RUTH VOLLMER 104 MIRASCHENDEL 110
RUBEN GALLO DAS MEXIKANISCHE RADIO AUF DEM WEG ZUM NORDPOL MEXICAN RADIO
GOES TO THE NORTH POLE UNTER ALL DEN VERRUECKTEN FUNKPROJEKTEN AUS DEN
1920ER JAHREN STICHT EINES BESONDERS HERAUS: DIE GESCHICHTE VON EL BUEN
TONO, MEXIKOS GROESSTEM TABAKUNTERNEHMEN, DAS 1923 EINEN EIGENEN
RADIOSENDER INS LEBEN RIEF. OF ALL THE MAD WIRELESS PROJECTS FROM THE
1920S, ONE STANDS OUT: THE STORY OF EL BUEN TONO, MEXICO S LARGEST
TOBACCO COMPANY, WHICH IN 1923 OPENED ITS OWN BROADCASTING STATION. 72
HELENA MATTSSON/SVEN-OLOV WALLENSTEIN ACCEPTERA! DER SCHWEDISCHE
MODERNISMUS AM SCHEIDEWEG ACCEPTERA! SWEDISH MODERNISM AT THE CROSSROAD
1931, ALS DIE ARCHITEKTUR DER MODERNE INTERNATIONAL EINE KRISE
DURCHLEBTE, BEGINNT MIT DEM MANIFEST ACCEPTERA! DER SONDERWEG DES
SCHWEDISCHEN MODERNISMUS. IN 1931, WHEN ARCHITECTURAL MODERNISM WAS
UNDERGOING A CRISIS INTERNATIONALLY, THE MANIFESTO ACCEPTERA/ MARKED THE
BEGINNING OF SWEDISH MODERNISM S UNIQUE PATH. 120 TONI MARAINI SCHWARZE
SONNE DER ERNEUERUNG BLACK SUN OF RENEWAL DAS MAGAZIN SOUFFLES LEISTETE
IN DEN 1960ER JAHREN EINEN WICHTIGEN BEITRAG ZUR MODERNEN MAROKKANISCHEN
KULTUR. THE MAGAZINE SOUFFLES MADE AN IMPORTANT CONTRIBUTION TO MODERN
MOROCCAN CULTURE IN THE 1960S. 132 RASHEED ARAEEN IM WUERGEGRIFF DES
WESTENS? | THE WESTERN GRIP MODERNE, MODERNISMUS UND DIE STELLUNG
AFRIKAS IN DER AKTUELLEN KUNSTGESCHICHTE; EIN OFFENER BRIEF UND
ANTWORTEN VON DENIS EKPO UND OLU OGUIBE. MODERNITY, MODERNISM, AND
AFRICA S PLACE IN THE HISTORY OF ART OF OUR AGE; AN OPEN LETTER, AND
ANSWERS BY DENIS EKPO UND OLU OGUIBE. 145 DENIS EKPO DIE VEREITELUNG DER
AFRIKANISCHEN MODERNE THE ABORTION OF AFRICA S MODERNITY 174 REDZA
PIYADASA 178 GAO MINGLU *BESTIMMTER ORT, KONKRETE ZEIT, MEINE WAHRHEIT
PARTICULAR TIME, SPECIFIC PLACE, AND THE TRUTH OF MINE MODERNE UND
AVANTGARDE IN CHINA. MODERNITY AND THE AVANT-GARDE IN CHINA. 192 MARIA
BARTUSZOVAE 150 OLU OGUIBE *WIR WAREN AUCH DA. WE WERE THERE, TOO. ZUR
EINORDNUNG VON ERNEST MANCOBAS MODERNISMUS. THE TRUE LOCATION OF ERNEST
MANCOBA S MODERNISM. 152 RASHEED ARAEEN 198 TUKASZRONDUDA NEUE ROTE
KUNST I NEW RED ART SOZ-ART - EIN VERSUCH DER REVITALISIERUNG
AVANTGARDISTISCHER STRATEGIEN IN DER POLNISCHEN KUNST DER 1970ER JAHRE.
SOC-ART: THE ATTEMPT TO REVITALIZE AVANT-GARDE STRATEGIES IN POLISH ART
IN THE 1970S. 214 158 NASREEN MOHAMEDI 164 GOENAWAN MOHAMAD UEBER RAEUME
UND SCHATTEN | OF SPACES AND SHADOWS DIE GESCHICHTE DER MODERNEN IN
SUEDOSTASIEN GELESEN ALS EIN VEXIERSPIEL ZWISCHEN RAEUMEN, DIE SICH DER
SICHTBARKEIT UND LESBARKEIT DER MACHT EROEFFNEN UND ENTZIEHEN. THE
HISTORY OF MODERNISM IN SOUTHEAST ASIA AS A FIGURE- GROUND ILLUSION OF
INTERWOVEN YET SEPARATE SPACES THAT SIMULTANEOUSLY REVEAL THEMSELVES
WHILE EVADING THE VISIBILITY AND LEGIBILITY OF POWER. 220 TONY CHAKAR
BIS ANS ENDE DER WELT I TO THE ENDS OF THE EARTH KATASTROPHISCHER RAUM
UND KATASTROPHISCHE ZEIT * MODERNE, IRRATIONALITAET UND DIE LOGIK DES
KRIEGES. CATASTROPHIC SPACE, CATASTROPHIC TIME. MODERNITY,
IRRATIONALITY, AND THE LOGICS OF WAR. 237 LEOBERSANI DIE PSYCHOANALYSE
UND DAS AESTHETISCHE SUBJEKT PSYCHOANALYSIS AND THE AESTHETIC SUBJECT WIE
IST DAS AESTHETISCHE SUBJEKT GEGENUEBER DER WELT SITUIERT? WELCHE ZEICHEN
VON SUBJEKTIVITAET SENDET EIN KUNSTWERK AUS? LEO BERSANI LEGT DAR,
INWIEFERN SUBJEKTIVE DARSTELLUNGSFORMEN IMMER VON KORRESPONDIERENDEN
WELTBEZUEGEN DURCHSETZT SIND. WHAT IS THE SITUATION OF THE AESTHETIC
SUBJECT IN RELATION TO THE WORLD? WHAT SIGNALS OF SUBJECTIVITY ARE SENT
BY A WORK OF ART? LEO BERSANI EXPLAINS TO WHAT EXTENT SUBJECTIVE FORMS
OF REPRESENTATION ARE ALWAYS IMPOSED BY CORRESPONDING REFERENCES IN THE
SURROUNDING WORLD. 258 MLADEN STILINOVIC 262 ZOE LEONARD 263 KLAUS
RONNEBERGER BLOSSES LEBEN ODER GERECHTES DASEIN? I BARE LIFE OR JUST
EXISTENCE? IN SEINER REFLEXION UEBER DIE REDEWEISE VOM *BLOSSEN LEBEN UND
DIE FIGUR DES HOMO SACER KOMMT KLAUS RONNEBERGER ZU DEM SCHLUSS: DIE
MODERNE PRODUZIERT NICHT NUR DAS LAGER, SONDERN AUCH DEN WIDER- STAND
DAGEGEN, DER VON EINER IDEE DER GERECHTIGKEIT GETRAGEN WIRD. IN HIS
REFLECTION ON THE TALK OF BARE LIFE AND THE FIGURE HOMO SACER, KLAUS
RONNEBERGER CONCLUDES: MODERNITY PRODUCES NOT ONLY THE CAMPS, BUT ALSO
THE RESISTANCE TO THEM, WHICH IS CARRIED FORWARD NOT LEAST BY THE IDEA
OF JUSTICE. 291 FRANCIS DARWIN 292 YANGJIAN 298 LIDWIEN VAN DE VEN 300
ADANIA SHIBLI AUSSERHALB DER ZEIT I OUT OF TIME ZWEI GESCHICHTEN VON ZWEI
UHREN UND VIELE FRAGEN: HATTE ES WIRKLICH EINMAL PALAESTINENSISCHE
ANGESTELLTE GEGEBEN, DIE JEDEN MORGEN MIT DEM ZUG ZUR ARBEIT FUHREN?
HATTE ES TATSAECHLICH EINMAL EIN SO NORMALES LEBEN IN PALAESTINA GEGEBEN?
TWO STORIES ABOUT TWO WATCHES, AND MANY QUESTIONS: WERE THERE ONE DAY
PALESTINIAN EMPLOYEES WHO COMMUTED TO WORK BY TRAIN? WAS THERE ONE DAY A
NORMAL LIFE IN PALESTINE? 304 MIRCEA CANTOR 305 OVIDIU TICHINDELEANU
MODERNE BAU(T)EN | BUILDING MODERNITY EINE POSTKOMMUNISTISCHE GESCHICHTE
VON BLASENFARMEN UND WARTELISTEN. A POSTCOMMUNIST HISTORY OF BUBBLE
FARMS AND WAITING LISTS, 278 NIDHI EOSEEWONG BANDITEN-TERRITORIUM,
STAATLICHES TERRITORIUM UND NATIONALE SOUVERAENITAET BANDITS TERRITORY,
STATE TERRITORY, AND NATIONAL SOVEREIGNTY WORIN BESTEHT DER UNTERSCHIED
ZWISCHEN DEM BEFEHL EINER REGIERUNG UND DEM BEFEHL EINES BANDITEN?- EINE
REAKTION AUF DEN STAATSSTREICH IN THAILAND VOM 19. SEPTEMBER 2006. WHERE
IS THE DIFFERENCE BETWEEN AN ORDER GIVEN BY THE GOVERNMENT AND ONE GIVEN
BY A BANDIT? *A REACTION TO THE SEPTEMBER 19, 2006 COUP D ETAT. 318
DMITRI GUTOV 324 JO SPENCE DIE DOKUMENTARISCHE PRAXIS INFRAGE STELLEN?
DAS ZEICHEN ALS SCHAUPLATZ DES KAMPFES | QUESTIONING DOCUMENTARY
PRACTICE? THE SIGN AS A SITE OF STRUGGLE EINE GRUNDSATZREDE VON JO
SPENCE UEBER DIE POLITIK DER BILDER SOWIE UEBERLEGUNGEN VON JORGE RIBALTA
ZU SPENCES ANHALTENDER RELEVANZ. KEYNOTE PAPER BY JO SPENCE ON THE
POLITICS OF IMAGES, AS WELT AS SOME REFLECTIONS BY JORGE RIBALTA ON HER
CONTINUING PERTINENCE. 342 ULI DUJOURIE 348 ION GRIGORESCU 354 YUTAKA
MATSUZAWA 360 INESDOUJAK 366 LUCY DAVIS ANMERKUNGEN ZU EINEM
SINGAPUR-BESTIARIUM | NOTES FOR A SINGAPORE BESTIARY GENDER, SEXUALITAET
UND DAS VERHAELTNIS ZWISCHEN DEN VERSCHIEDENEN SPEZIES IM INSELSTAAT
SINGAPUR. GENDER, SEXUALITY, AND INTERSPECIES EXCHANGES IN THE
CITY-STATE SINGAPORE. 380 SIMRYN GILL 386 NANCY ADAJANIA DER SAND DES
KOLOSSEUMS, DER GRELLE SCHEIN DES FERNSEHERS UND DIE HOFFNUNG AUF
EMANZIPATION ] THE SAND OF THE COLOSSEUM, THE GLARE OF TELEVISION, AND
THE HOPE OF EMANCIPATION LAENGST DIENEN POPULAERE MEDIEN ALS
ZEITGENOESSISCHE VERSIONEN DES KOLOSSEUMS. DAS INDISCHE
CYBERMOHALLA-PROJEKT BELEGT, DASS DIES NICHT DER ENDPUNKT JEGLICHEN
DEMOKRATISCHEN PROZESSES SEIN MUSS. POPULAR MEDIA HAS LONG BEEN SEEN AS
CONTEMPORARY VERSIONS OF THE ROMAN COLOSSEUM. THE INDIAN CYBERMOHAUA
PROJECT PROVES THAT THIS IS NOT WHERE THE DEMOCRATIC PROCESS RUNS INTO A
DEAD END. 402 KOYOUNG-IL ERZAEHL MAL,YOUNG-IL!ITELLME,YOUNG-IL! EINE
LAKONISCHE DEMONTAGE DER STEREOTYPEN DES POLITISCHEN AKTIVISMUS. AN
UNAPOLOGETIC DISMANTLEMENT OF THE POLITICAL ACTIVIST STEREOTYPE. 412
MASIST GUEL 420 BRUCE WIEST DIPLOMATIE: EIN INNER/PERSOENLICHER KAMPF I
DIPLOMACY: AN INNER/PERSONAL BATTLE EINE PERSOENLICHE GESCHICHTE UEBER
POLITIK, VERBUNDEN MIT EINEM KUENSTLERISCHEN BEITRAG VON THE THIRD LEG:
WILLKOMMEN IN GAYSIDE. A PERSONAL NARRATIVE ON POLITICS COMBINED WITH AN
ARTISTIC CONTRIBUTION BY THE THIRD LEG: WE/COME TO GAYSIDE. 428 ESTHER
HAMBURGER VOM FENSTER MEINES ZIMMERS | FROM THE WINDOW OF MY ROOM EINE
BETRACHTUNG UEBER DOKUMENTARISCHE PRAXEN IN DER GEGENWARTS- KUNST ANHAND
DES FILMS DA JANELA DO MEU QUARTO, 2004, DES BRASILIA- NISCHEN
FILMEMACHERS CAO GUIMARAEES. A CONTEMPLATION ON DOCUMENTARY PRACTICES IN
CONTEMPORARY ART BY MEANS OF DA JANELA DO MEU QUARTO (2004), A FILM BY
BRAZILIAN FILMMAKER CAO GUIMARAEES. 434 WANG ZI, HU YANG, SONG CHAO, POK
CHI LAU 448 ALEJANDRA RIERA 522 ERA MRIVOJEVIC 449 JACQUES RANCIERE,
CHRISTIAN HOLLER ENTSORGUNG DER DEMOKRATIE I THE ABANDONMENT OF
DEMOCRACY WORIN KOENNTE EIN AKTUELLES VERSTAENDNIS *DES POLITISCHEN
BESTEHEN? RANCIERE VERSUCHT, DAS DEMOKRATISCHE PRINZIP MOEGLICHST
UMFASSEND ZU DEFINIEREN - EINE VERTEIDIGUNG, DEREN STOSSRICHTUNG AUCH FUER
KRITISCHE KUNST UND NEUE MODELLE POLITISCHER BILDUNG VON RELEVANZ IST.
WHAT A CONTEMPORARY UNDERSTANDING OF THE POLITICAL MIGHT BE ALL ABOUT,
BUT HE ALSO SETS OUT TO DEFEND THE DEMOCRATIC PRINCIPLE IN ITS MOST
COMPREHENSIVE CONCEPTION*A DEFENSE WHOSE REPERCUSSIONS ARE AS RELEVANT
FOR CRITICAL ART PRACTICES AS THEY ARE FOR NEW MODES OF POLITICAL
LEARNING. 528 FELICITY D. SCOTT ACID-VISIONEN I ACID VISIONS DIE
US-AMERIKANISCHE GEGENKULTUR DER SPAETEN 1960ER JAHRE WAR REICH AN
UNIVERSELLEN LEBENSENTWUERFEN, DIE AUF SPEZIELL ENTWICKELTEN
WAHRNEHMUNGS-, KUNST- UND ARCHITEKTURMODELLEN GRUENDETEN. DOCH INWIEFERN
NAHMEN DIESE *ACID-VISIONEN DES WELTRAUMZEITALTERS DAS UNGEHINDERTE
FLIESSEN GLOBALER (KAPITAL-)STROEME MIT VORWEG. AMERICAN COUNTERCULTURE OF
THE LATE 1960S WAS RICH IN NEW, UNIVERSAL WAYS OF LIFE THAT WERE BASED
ON SPECIALLY DEVELOPED MODELS OF PERCEPTION, ART, AND ARCHITECTURE. THE
QUESTION REMAINS OF HOW THE ACID VISIONS OF THE SPACE AGE ANTICIPATED
THE FREE FLOW OF GLOBAL (CAPITAL) STREAMS. 466 DARCY LANGE 472 JULIUS
KOLLER 550 METRONOME NR. I NO. 10, OREGON 2006 EIN SURVIVAL-GUIDE FUER
ZUKUENFTIGE KUNSTAKADEMIEN MIT RATSCHLAEGEN ZUM MOBILEN WOHNEN UND LEBEN.
A SURVIVALIST GUIDE TO FUTURE ART ACADEMIES WITH TIPS ON MOBILE LIVING
AND GETTING BY WITH MINIMUM EXPENDITURE. 478 ANDREJ MONASTYRSKIJ 484
PERFORMANCE RESEARCH LEXIKON | LEXICON AUSSCHNITTE AUS EINEM LEXIKON
UEBER UMSTRITTENE SCHLUESSELBEGRIFFE UND KONZEPTE, IN DENEN SICH WICHTIGE
ASPEKTE DER DERZEIT GELAEUFIGEN VORSTEL- LUNGEN UND PRAKTIKEN VON
PERFORMANCE WIDERSPIEGELN. EXCERPTS FROM A LEXICON ON CONTESTED KEY
TERMS AND CONCEPTS THAT REFLECT ASPECTS OF THE CURRENT STATE OF IDEAS
AND PRACTICES OF PERFORMANCE. 558 GREGORY WHITEHEAD DER GRUND DES
DENKENS I THE BOTTOM OF THE MIND IN EINEM GESPRAECH MIT GREGORY
WHITEHEAD, DAS ALS HOERSTUECK ERSCHIENEN IST, ERLAEUTERT JOACHIM ENTREMER
DAS THERAPEUTISCHE VERFAHREN DES IM-KREIS-GEHENS ALS *ANFANG EINER REISE
DURCH DEN WILDEN SUMPF IN UNSEREM KOPF UND MACHT DEUTLICH: ES GIBT
*GENUSS AUF DEM GRUND . IN AN INTERVIEW CONDUCTED BY SCAVENGER GREGORY
WHITEHEAD AND PUBTISHED AS A RADIOPLAY, JOACHIM ENTREMER EXPLAINS HIS
THERAPEUTIC TECHNIQUE CALLED WALKING THE CIRCLE PRESENTING IT AS A
JOURNEY THROUGH THE WILD BOG IN OUR BRAINS. WHAT HE S STRESSING IS:
THERE IS PLEASURE AT: THE BOTTOM. 494 VALIE EXPORT 500 CHARLOTTE
PASENENSKE 506 9 EVENINGS:THEATRE AND ENGINEERING , ARMORY HALL, NEW
YORK CITY, 1966 512 THEATRE PUPLLLJA FERKEVERK, PUPILIJA, PAPA PUPILO PA
PUPILCKL , 1969 MASKA, PUPHIJA, PAPA PUPILO PA PUPILCKI,
REKONSTRUKCIJA , 2006 566 JUS TO PASTOR MELLADO STAEDTISCHE KONFLIKTE,
INSTITUTIONELLE KAEMPFE UND DIE HOCHKONJUNKTUR DES SIEBDRUCKS IN CHILE
[URBAN BATTLES, INSTITUTIONAL STRUGGLES, AND THE SILK SCREEN MOVEMENT IN
CHILE IN DEN SPAETEN 1960ER UND FRUEHEN 1970ER JAHREN ENTWICKELTE SICH IN
LATEINAMERIKA EINE NOCH NIE DA GEWESENE ZUSAMMENARBEIT IN POLITIK UND
KULTUR, DIE VERSCHIEDENE ARTEN DER ANNAEHERUNG AN DIE UTOPISCHE
VORSTEUUNG VON RAEUMEN *VOM VOLK FUER DAS VOLK ERPROBTE. IN THE LATE
1960S AND EARLY 1970S A UNIQUE MOMENT OF POLITICAL AND CULTURAL
COLLABORATION WAS IN THE MAKING, TRYING A FEW ENCOUNTERS WITH THE
UTOPIAN IDEA OF SPACES BY THE PEOPLE, FOR THE PEOPLE. 570 MARCOS
KURTYCZ 622 PHILIPPE REKACEWICZ 572 RAIMOND CHAVES 578 SONIA ABIAEN ROSE
586 DAVID RIFF *ES GEHT UM DIE LEUTE... EINE SELBSTERZIEHUNG IM
POSTSOWJETISCHEN RAUM I IT S ALL ABOUT PEOPLE... : A SELF-EDUCATION IN
POST-SOVIET SPACE AUSGEHEND VON EINER BEMERKENSWERTEN BIERWERBUNG,
BETRACHTET DAVID RIFF DIE REALE POSTSOZIALISTISCHE STADT UND DISKUTIERT
DABEI - IN ANWENDUNG DER PSYCHOGEOGRAFISCHEN TECHNIK DES
SITUATIONISTISCHEN DAERIVE -, WIE IHRE SOZIALEN RAEUME DEFINIERT SIND.
REFLECTING ALONG A REMARKABLE BEER AD, DAVID RIFF FOCUSES ON THE REAL
POST-SOCIALIST CITY AND HOW ITS SOCIAL SPACES ARE DEFINED BY USING THE
PSYCHOGEOGRAPHICAL TECHNIQUE OF THE SITUATIONIST DERIVE. 596 ALICE
CREISCHER 602 HASSAN KHAN DIE DESILLUSIONIERTEN I THE DISENCHANTED
ARCHETYPISCHE INTELLEKTUELLE, GESCHEITERTE REVOLUTIONAERE, KITSCHIGE
MYTHOLOGIEN UND EINE AUTORIN, DIE DEN MUT HATTE, UEBER SICH SELBST ZU
REFLEKTIEREN. ARCHETYPAL INTELLECTUALS, DEVASTATED REVOLUTIONARIES,
KITSCH MYTHOLOGIES, AND A WRITER WHO DARED TO LOOK AT HERSELF. 608
FARISH A. NOOR FEUER UND SCHWEFEL. YOGJA UND SOLO, ZENTRALJAVA, 20061
FIRE AND BRIMSTONE: YOGYA AND SOLO, CENTRAL JAVA, 2006 FUER EINE
RECHERCHE UEBER DIE POLITISCHE GEOGRAFIE DER RELIGION IN ZENTRAL- UND
OSTASIEN BESUCHT NOOR IN DEN JAVANISCHEN STAEDTE SOLO UND YOGJA
MASSGEBLICHE AKTEURE DES POLITISCHEN ISLAM. UEBER SEINE GESPRAECHE MIT DEN
JEWEILIGEN VERTRETERN DER VERSCHIEDENEN GRUPPIERUNGEN BERICHTET ER
SARDONISCH WIE SARKASTISCH IN EINER REISEREPORTAGE. CHOOSING SOLO AND
YOGYA AS THE STARTING POINTS FOR HIS RESEARCH TO MAP OUT THE POLITICAL
GEOGRAPHY OF RELIGION ACROSS CENTRAL AND EAST ASIA, IN HIS TRAVEL LOG
NOOR REPORTS SARDONICALLY AND SARCASTICALLY ON HIS OBSERVATIONS AND
EXPERIENCES IN INTERVIEWING THE REPRESENTATIVES OF PRACTICALLY ALL OF
THE MAJOR PLAYERS IN THE GREAT GAME OF THE POLITICAL ISLAM WHICH CAN BE
FOUND HERE. 623 STANY GRELET EIN STEIN VOR DER HAUSTUER: WAS DIE NIMBYS
UNS UEBER GASTFREUNDSCHAFT LEHREN 1A STONE IN THE BACKYARD: WHAT NIMBYS
HAVE TO TEACH US ABOUT HOSPITALITY IST EINE POLITIK DER GASTFREUNDSCHAFT
MOEGLICH? DIE ANALYSE DER NIMBY {NOT IN MY BOC/ WIR ERREICHEN, WENN WIR
UNS ANWOHNERINNEN ENTGEGENSTELLEN, DIE SICH SCHLICHTWEG WEIGERN, MIT
UNERWUENSCHTEN BEVOELKERUNGSGRUPPEN IN EINER NACHBARSCHAFT ZU LEBEN? IS A
POLITICS OF HOSPITALITY POSSIBLE?THE ANALYSIS OF NIMBY (WOT IN MY
BACKYARD) MOVEMENTS PROVIDES AN EXCELLENT STARTING POINT TO ASK: WHAT DO
WE HOPE TO ACHIEVE BY OPPOSING LOCAL RESIDENTS WHO REFUSE POINT-BLANK TO
LIVE ALONGSIDE UNDESIRABLE SOCIAL GROUPS 9 640 MAGAZINES DOCUMENTA 12
MAGAZINES: SELBSTPORTRAETS DER BETEILIGTEN ZEITSCHRIFTEN UND MAGAZINE
SELF-PORTRAITS OF PARTICIPATING JOURNALS AND MAGAZINES 652 DOCUMENTA 12
BEIRAT I DOCUMENTA 12 ADVISORY BOARD 659 EXTRAEINLADUNG.
KUNSTVERMITTLUNG AUF DER DOCUMENTA 12 ALS KRITISCHE PRAXIS I SPECIAL
INVITATION: ART EDUCATION AT DOCUMENTA 12 AS CRITCAL PRACTICE 662
APPENDIX PPN: 266911013 TITEL: DOCUMENTA MAGAZINE NO 1 - 3, 2007, :
READER / HRSG. GEORG SCHOELLHAMMER. - KOELN : TASCHEN, 2007 ISBN:
3-8228-2530-1PB.EUR 20.00, SFR 35.00; 978-3-8228-2530-3PB.EUR 20.00, SFR
35.00 BIBLIOGRAPHISCHER DATENSATZ IM SWB-VERBUND
|
adam_txt |
MODERNITY? 25 ROGER M. BUERGEL DER URSPRUNG | THE ORIGINS ES LOHNT SICH,
DEM URSPRUNG DAR DOCUMENTS NACHZUGEHEN, DENN NACH EINEM NAEHEREN BLICK
AUF IHRE ANFAENGE VERLIERT SICH DER GANZE BALLAST AN ERWARTUNGEN UND
PROJEKTIONEN. IT IS WORTH EXAMINING THE ORIGINS OF DOCUMENTS, FOR AFTER
A CLOSER LOOK AT ITS BEGINNINGS, THE BAGGAGE OF EXPECTATIONS AND
PROJECTIONS FALLS AWAY. 90 UNCTAD 111, SANTIAGO DE CHILE UM 1970
ENTWICKELTE SICH IN LATEINARNERIKA EINE ZUSAMMENARBEIT VON POLITIK UND
KULTUR, DIE ANNAEHERUNGEN AN DIE UTOPISCHE VORSTELLUNG VON RAEUMEN *VOM
VOLK FUER DAS VOLK" HERVORBRACHTE. ABOUT 1970 A POLITICAL AND CULTURAL
COLLABORATION WAS IN THE MAKING; A FEW ENCOUNTERS WITH THE UTOPIAN IDEA
OF SPACES "BY THE PEOPLE, FOR THE PEOPLE." 40 MARK LEWIS *1ST DIE
MODERNE UNSERE ANTIKE?" "IS MODERNITY OUR ANTIQUITY?" EIN HAUS IN
VANCOUVER, EIN FILMDOKUMENT AUS DEM NEW YORK DER LETZTEN
JAHRHUNDERTWENDE, EIN VON DER JULIHITZE VERAETZTER PARK IM LONDONER
NORDEN UND EINE REPLIK AUF DAS ERSTE LEITMOTIV DER DOCUMENTA 12. A HOUSE
IN VANCOUVER, A FILM DOCUMENT FROM NEW YORK OF THE PREVIOUS CENTURY, A
PARK IN NORTH LONDON BURNING UNDER THE JUIY HEAT, AND A REPLY TO THE
FIRST LEITMOTIF OF DOCUMENTA 12. 66 RUTH VOLLMER 104 MIRASCHENDEL 110
RUBEN GALLO DAS MEXIKANISCHE RADIO AUF DEM WEG ZUM NORDPOL MEXICAN RADIO
GOES TO THE NORTH POLE UNTER ALL DEN VERRUECKTEN FUNKPROJEKTEN AUS DEN
1920ER JAHREN STICHT EINES BESONDERS HERAUS: DIE GESCHICHTE VON EL BUEN
TONO, MEXIKOS GROESSTEM TABAKUNTERNEHMEN, DAS 1923 EINEN EIGENEN
RADIOSENDER INS LEBEN RIEF. OF ALL THE MAD WIRELESS PROJECTS FROM THE
1920S, ONE STANDS OUT: THE STORY OF EL BUEN TONO, MEXICO'S LARGEST
TOBACCO COMPANY, WHICH IN 1923 OPENED ITS OWN BROADCASTING STATION. 72
HELENA MATTSSON/SVEN-OLOV WALLENSTEIN ACCEPTERA! DER SCHWEDISCHE
MODERNISMUS AM SCHEIDEWEG ACCEPTERA! SWEDISH MODERNISM AT THE CROSSROAD
1931, ALS DIE ARCHITEKTUR DER MODERNE INTERNATIONAL EINE KRISE
DURCHLEBTE, BEGINNT MIT DEM MANIFEST ACCEPTERA! DER SONDERWEG DES
SCHWEDISCHEN MODERNISMUS. IN 1931, WHEN ARCHITECTURAL MODERNISM WAS
UNDERGOING A CRISIS INTERNATIONALLY, THE MANIFESTO ACCEPTERA/ MARKED THE
BEGINNING OF SWEDISH MODERNISM'S UNIQUE PATH. 120 TONI MARAINI SCHWARZE
SONNE DER ERNEUERUNG BLACK SUN OF RENEWAL DAS MAGAZIN SOUFFLES LEISTETE
IN DEN 1960ER JAHREN EINEN WICHTIGEN BEITRAG ZUR MODERNEN MAROKKANISCHEN
KULTUR. THE MAGAZINE SOUFFLES MADE AN IMPORTANT CONTRIBUTION TO MODERN
MOROCCAN CULTURE IN THE 1960S. 132 RASHEED ARAEEN IM WUERGEGRIFF DES
WESTENS? | THE WESTERN GRIP MODERNE, MODERNISMUS UND DIE STELLUNG
AFRIKAS IN DER AKTUELLEN KUNSTGESCHICHTE; EIN OFFENER BRIEF UND
ANTWORTEN VON DENIS EKPO UND OLU OGUIBE. MODERNITY, MODERNISM, AND
AFRICA'S PLACE IN THE HISTORY OF ART OF OUR AGE; AN OPEN LETTER, AND
ANSWERS BY DENIS EKPO UND OLU OGUIBE. 145 DENIS EKPO DIE VEREITELUNG DER
AFRIKANISCHEN MODERNE THE ABORTION OF AFRICA'S MODERNITY 174 REDZA
PIYADASA 178 GAO MINGLU *BESTIMMTER ORT, KONKRETE ZEIT, MEINE WAHRHEIT"
"PARTICULAR TIME, SPECIFIC PLACE, AND THE TRUTH OF MINE" MODERNE UND
AVANTGARDE IN CHINA. MODERNITY AND THE AVANT-GARDE IN CHINA. 192 MARIA
BARTUSZOVAE 150 OLU OGUIBE *WIR WAREN AUCH DA." "WE WERE THERE, TOO." ZUR
EINORDNUNG VON ERNEST MANCOBAS MODERNISMUS. THE TRUE LOCATION OF ERNEST
MANCOBA'S MODERNISM. 152 RASHEED ARAEEN 198 TUKASZRONDUDA NEUE ROTE
KUNST I NEW RED ART SOZ-ART - EIN VERSUCH DER REVITALISIERUNG
AVANTGARDISTISCHER STRATEGIEN IN DER POLNISCHEN KUNST DER 1970ER JAHRE.
SOC-ART: THE ATTEMPT TO REVITALIZE AVANT-GARDE STRATEGIES IN POLISH ART
IN THE 1970S. 214 158 NASREEN MOHAMEDI 164 GOENAWAN MOHAMAD UEBER RAEUME
UND SCHATTEN | OF SPACES AND SHADOWS DIE GESCHICHTE DER MODERNEN IN
SUEDOSTASIEN GELESEN ALS EIN VEXIERSPIEL ZWISCHEN RAEUMEN, DIE SICH DER
SICHTBARKEIT UND LESBARKEIT DER MACHT EROEFFNEN UND ENTZIEHEN. THE
HISTORY OF MODERNISM IN SOUTHEAST ASIA AS A FIGURE- GROUND ILLUSION OF
INTERWOVEN YET SEPARATE SPACES THAT SIMULTANEOUSLY REVEAL THEMSELVES
WHILE EVADING THE VISIBILITY AND LEGIBILITY OF POWER. 220 TONY CHAKAR
BIS ANS ENDE DER WELT I TO THE ENDS OF THE EARTH KATASTROPHISCHER RAUM
UND KATASTROPHISCHE ZEIT * MODERNE, IRRATIONALITAET UND DIE LOGIK DES
KRIEGES. CATASTROPHIC SPACE, CATASTROPHIC TIME. MODERNITY,
IRRATIONALITY, AND THE LOGICS OF WAR. 237 LEOBERSANI DIE PSYCHOANALYSE
UND DAS AESTHETISCHE SUBJEKT PSYCHOANALYSIS AND THE AESTHETIC SUBJECT WIE
IST DAS AESTHETISCHE SUBJEKT GEGENUEBER DER WELT SITUIERT? WELCHE ZEICHEN
VON SUBJEKTIVITAET SENDET EIN KUNSTWERK AUS? LEO BERSANI LEGT DAR,
INWIEFERN SUBJEKTIVE DARSTELLUNGSFORMEN IMMER VON KORRESPONDIERENDEN
WELTBEZUEGEN DURCHSETZT SIND. WHAT IS THE SITUATION OF THE AESTHETIC
SUBJECT IN RELATION TO THE WORLD? WHAT SIGNALS OF SUBJECTIVITY ARE SENT
BY A WORK OF ART? LEO BERSANI EXPLAINS TO WHAT EXTENT SUBJECTIVE FORMS
OF REPRESENTATION ARE ALWAYS IMPOSED BY CORRESPONDING REFERENCES IN THE
SURROUNDING WORLD. 258 MLADEN STILINOVIC 262 ZOE LEONARD 263 KLAUS
RONNEBERGER BLOSSES LEBEN ODER GERECHTES DASEIN? I BARE LIFE OR JUST
EXISTENCE? IN SEINER REFLEXION UEBER DIE REDEWEISE VOM *BLOSSEN LEBEN" UND
DIE FIGUR DES HOMO SACER KOMMT KLAUS RONNEBERGER ZU DEM SCHLUSS: DIE
MODERNE PRODUZIERT NICHT NUR DAS LAGER, SONDERN AUCH DEN WIDER- STAND
DAGEGEN, DER VON EINER IDEE DER GERECHTIGKEIT GETRAGEN WIRD. IN HIS
REFLECTION ON THE TALK OF "BARE LIFE" AND THE FIGURE HOMO SACER, KLAUS
RONNEBERGER CONCLUDES: MODERNITY PRODUCES NOT ONLY THE CAMPS, BUT ALSO
THE RESISTANCE TO THEM, WHICH IS CARRIED FORWARD NOT LEAST BY THE IDEA
OF JUSTICE. 291 FRANCIS DARWIN 292 YANGJIAN 298 LIDWIEN VAN DE VEN 300
ADANIA SHIBLI AUSSERHALB DER ZEIT I OUT OF TIME ZWEI GESCHICHTEN VON ZWEI
UHREN UND VIELE FRAGEN: HATTE ES WIRKLICH EINMAL PALAESTINENSISCHE
ANGESTELLTE GEGEBEN, DIE JEDEN MORGEN MIT DEM ZUG ZUR ARBEIT FUHREN?
HATTE ES TATSAECHLICH EINMAL EIN SO NORMALES LEBEN IN PALAESTINA GEGEBEN?
TWO STORIES ABOUT TWO WATCHES, AND MANY QUESTIONS: WERE THERE ONE DAY
PALESTINIAN EMPLOYEES WHO COMMUTED TO WORK BY TRAIN? WAS THERE ONE DAY A
NORMAL LIFE IN PALESTINE? 304 MIRCEA CANTOR 305 OVIDIU TICHINDELEANU
MODERNE BAU(T)EN | BUILDING MODERNITY EINE POSTKOMMUNISTISCHE GESCHICHTE
VON BLASENFARMEN UND WARTELISTEN. A POSTCOMMUNIST HISTORY OF BUBBLE
FARMS AND WAITING LISTS, 278 NIDHI EOSEEWONG BANDITEN-TERRITORIUM,
STAATLICHES TERRITORIUM UND NATIONALE SOUVERAENITAET BANDITS'TERRITORY,
STATE TERRITORY, AND NATIONAL SOVEREIGNTY WORIN BESTEHT DER UNTERSCHIED
ZWISCHEN DEM BEFEHL EINER REGIERUNG UND DEM BEFEHL EINES BANDITEN?- EINE
REAKTION AUF DEN STAATSSTREICH IN THAILAND VOM 19. SEPTEMBER 2006. WHERE
IS THE DIFFERENCE BETWEEN AN ORDER GIVEN BY THE GOVERNMENT AND ONE GIVEN
BY A BANDIT? *A REACTION TO THE SEPTEMBER 19, 2006 COUP D'ETAT. 318
DMITRI GUTOV 324 JO SPENCE DIE DOKUMENTARISCHE PRAXIS INFRAGE STELLEN?
DAS ZEICHEN ALS SCHAUPLATZ DES KAMPFES | QUESTIONING DOCUMENTARY
PRACTICE? THE SIGN AS A SITE OF STRUGGLE EINE GRUNDSATZREDE VON JO
SPENCE UEBER DIE POLITIK DER BILDER SOWIE UEBERLEGUNGEN VON JORGE RIBALTA
ZU SPENCES ANHALTENDER RELEVANZ. KEYNOTE PAPER BY JO SPENCE ON THE
POLITICS OF IMAGES, AS WELT AS SOME REFLECTIONS BY JORGE RIBALTA ON HER
CONTINUING PERTINENCE. 342 ULI DUJOURIE 348 ION GRIGORESCU 354 YUTAKA
MATSUZAWA 360 INESDOUJAK 366 LUCY DAVIS ANMERKUNGEN ZU EINEM
SINGAPUR-BESTIARIUM | NOTES FOR A SINGAPORE BESTIARY GENDER, SEXUALITAET
UND DAS VERHAELTNIS ZWISCHEN DEN VERSCHIEDENEN SPEZIES IM INSELSTAAT
SINGAPUR. GENDER, SEXUALITY, AND INTERSPECIES EXCHANGES IN THE
CITY-STATE SINGAPORE. 380 SIMRYN GILL 386 NANCY ADAJANIA DER SAND DES
KOLOSSEUMS, DER GRELLE SCHEIN DES FERNSEHERS UND DIE HOFFNUNG AUF
EMANZIPATION ] THE SAND OF THE COLOSSEUM, THE GLARE OF TELEVISION, AND
THE HOPE OF EMANCIPATION LAENGST DIENEN POPULAERE MEDIEN ALS
ZEITGENOESSISCHE VERSIONEN DES KOLOSSEUMS. DAS INDISCHE
CYBERMOHALLA-PROJEKT BELEGT, DASS DIES NICHT DER ENDPUNKT JEGLICHEN
DEMOKRATISCHEN PROZESSES SEIN MUSS. POPULAR MEDIA HAS LONG BEEN SEEN AS
CONTEMPORARY VERSIONS OF THE ROMAN COLOSSEUM. THE INDIAN CYBERMOHAUA
PROJECT PROVES THAT THIS IS NOT WHERE THE DEMOCRATIC PROCESS RUNS INTO A
DEAD END. 402 KOYOUNG-IL ERZAEHL MAL,YOUNG-IL!ITELLME,YOUNG-IL! EINE
LAKONISCHE DEMONTAGE DER STEREOTYPEN DES POLITISCHEN AKTIVISMUS. AN
UNAPOLOGETIC DISMANTLEMENT OF THE POLITICAL ACTIVIST STEREOTYPE. 412
MASIST GUEL 420 BRUCE WIEST DIPLOMATIE: EIN INNER/PERSOENLICHER KAMPF I
DIPLOMACY: AN INNER/PERSONAL BATTLE EINE PERSOENLICHE GESCHICHTE UEBER
POLITIK, VERBUNDEN MIT EINEM KUENSTLERISCHEN BEITRAG VON THE THIRD LEG:
WILLKOMMEN IN GAYSIDE. A PERSONAL NARRATIVE ON POLITICS COMBINED WITH AN
ARTISTIC CONTRIBUTION BY THE THIRD LEG: WE/COME TO GAYSIDE. 428 ESTHER
HAMBURGER VOM FENSTER MEINES ZIMMERS | FROM THE WINDOW OF MY ROOM EINE
BETRACHTUNG UEBER DOKUMENTARISCHE PRAXEN IN DER GEGENWARTS- KUNST ANHAND
DES FILMS DA JANELA DO MEU QUARTO, 2004, DES BRASILIA- NISCHEN
FILMEMACHERS CAO GUIMARAEES. A CONTEMPLATION ON DOCUMENTARY PRACTICES IN
CONTEMPORARY ART BY MEANS OF DA JANELA DO MEU QUARTO (2004), A FILM BY
BRAZILIAN FILMMAKER CAO GUIMARAEES. 434 WANG ZI, HU YANG, SONG CHAO, POK
CHI LAU 448 ALEJANDRA RIERA 522 ERA MRIVOJEVIC 449 JACQUES RANCIERE,
CHRISTIAN HOLLER ENTSORGUNG DER DEMOKRATIE I THE ABANDONMENT OF
DEMOCRACY WORIN KOENNTE EIN AKTUELLES VERSTAENDNIS *DES POLITISCHEN"
BESTEHEN? RANCIERE VERSUCHT, DAS DEMOKRATISCHE PRINZIP MOEGLICHST
UMFASSEND ZU DEFINIEREN - EINE VERTEIDIGUNG, DEREN STOSSRICHTUNG AUCH FUER
KRITISCHE KUNST UND NEUE MODELLE POLITISCHER BILDUNG VON RELEVANZ IST.
WHAT A CONTEMPORARY UNDERSTANDING OF "THE POLITICAL" MIGHT BE ALL ABOUT,
BUT HE ALSO SETS OUT TO DEFEND THE DEMOCRATIC PRINCIPLE IN ITS MOST
COMPREHENSIVE CONCEPTION*A DEFENSE WHOSE REPERCUSSIONS ARE AS RELEVANT
FOR CRITICAL ART PRACTICES AS THEY ARE FOR NEW MODES OF POLITICAL
LEARNING. 528 FELICITY D. SCOTT ACID-VISIONEN I ACID VISIONS DIE
US-AMERIKANISCHE GEGENKULTUR DER SPAETEN 1960ER JAHRE WAR REICH AN
UNIVERSELLEN LEBENSENTWUERFEN, DIE AUF SPEZIELL ENTWICKELTEN
WAHRNEHMUNGS-, KUNST- UND ARCHITEKTURMODELLEN GRUENDETEN. DOCH INWIEFERN
NAHMEN DIESE *ACID-VISIONEN" DES WELTRAUMZEITALTERS DAS UNGEHINDERTE
FLIESSEN GLOBALER (KAPITAL-)STROEME MIT VORWEG. AMERICAN COUNTERCULTURE OF
THE LATE 1960S WAS RICH IN NEW, UNIVERSAL WAYS OF LIFE THAT WERE BASED
ON SPECIALLY DEVELOPED MODELS OF PERCEPTION, ART, AND ARCHITECTURE. THE
QUESTION REMAINS OF HOW THE "ACID VISIONS" OF THE SPACE AGE ANTICIPATED
THE FREE FLOW OF GLOBAL (CAPITAL) STREAMS. 466 DARCY LANGE 472 JULIUS
KOLLER 550 METRONOME NR. I NO. 10, OREGON 2006 EIN SURVIVAL-GUIDE FUER
ZUKUENFTIGE KUNSTAKADEMIEN MIT RATSCHLAEGEN ZUM MOBILEN WOHNEN UND LEBEN.
A SURVIVALIST GUIDE TO FUTURE ART ACADEMIES WITH TIPS ON MOBILE LIVING
AND GETTING BY WITH MINIMUM EXPENDITURE. 478 ANDREJ MONASTYRSKIJ 484
PERFORMANCE RESEARCH LEXIKON | LEXICON AUSSCHNITTE AUS EINEM LEXIKON
UEBER UMSTRITTENE SCHLUESSELBEGRIFFE UND KONZEPTE, IN DENEN SICH WICHTIGE
ASPEKTE DER DERZEIT GELAEUFIGEN VORSTEL- LUNGEN UND PRAKTIKEN VON
PERFORMANCE WIDERSPIEGELN. EXCERPTS FROM A LEXICON ON CONTESTED KEY
TERMS AND CONCEPTS THAT REFLECT ASPECTS OF THE CURRENT STATE OF IDEAS
AND PRACTICES OF PERFORMANCE. 558 GREGORY WHITEHEAD DER GRUND DES
DENKENS I THE BOTTOM OF THE MIND IN EINEM GESPRAECH MIT GREGORY
WHITEHEAD, DAS ALS HOERSTUECK ERSCHIENEN IST, ERLAEUTERT JOACHIM ENTREMER
DAS THERAPEUTISCHE VERFAHREN DES IM-KREIS-GEHENS ALS *ANFANG EINER REISE
DURCH DEN WILDEN SUMPF IN UNSEREM KOPF" UND MACHT DEUTLICH: ES GIBT
*GENUSS AUF DEM GRUND". IN AN INTERVIEW CONDUCTED BY "SCAVENGER" GREGORY
WHITEHEAD AND PUBTISHED AS A RADIOPLAY, JOACHIM ENTREMER EXPLAINS HIS
THERAPEUTIC TECHNIQUE CALLED WALKING THE CIRCLE PRESENTING IT AS "A
JOURNEY THROUGH THE WILD BOG IN OUR BRAINS." WHAT HE'S STRESSING IS:
THERE IS "PLEASURE AT: THE BOTTOM." 494 VALIE EXPORT 500 CHARLOTTE
PASENENSKE 506 "9 EVENINGS:THEATRE AND ENGINEERING", ARMORY HALL, NEW
YORK CITY, 1966 512 THEATRE PUPLLLJA FERKEVERK,"PUPILIJA, PAPA PUPILO PA
PUPILCKL", 1969 MASKA, "PUPHIJA, PAPA PUPILO PA PUPILCKI,
REKONSTRUKCIJA", 2006 566 JUS TO PASTOR MELLADO STAEDTISCHE KONFLIKTE,
INSTITUTIONELLE KAEMPFE UND DIE HOCHKONJUNKTUR DES SIEBDRUCKS IN CHILE
[URBAN BATTLES, INSTITUTIONAL STRUGGLES, AND THE SILK SCREEN MOVEMENT IN
CHILE IN DEN SPAETEN 1960ER UND FRUEHEN 1970ER JAHREN ENTWICKELTE SICH IN
LATEINAMERIKA EINE NOCH NIE DA GEWESENE ZUSAMMENARBEIT IN POLITIK UND
KULTUR, DIE VERSCHIEDENE ARTEN DER ANNAEHERUNG AN DIE UTOPISCHE
VORSTEUUNG VON RAEUMEN *VOM VOLK FUER DAS VOLK" ERPROBTE. IN THE LATE
1960S AND EARLY 1970S A UNIQUE MOMENT OF POLITICAL AND CULTURAL
COLLABORATION WAS IN THE MAKING, TRYING A FEW ENCOUNTERS WITH THE
UTOPIAN IDEA OF SPACES "BY THE PEOPLE, FOR THE PEOPLE." 570 MARCOS
KURTYCZ 622 PHILIPPE REKACEWICZ 572 RAIMOND CHAVES 578 SONIA ABIAEN ROSE
586 DAVID RIFF *ES GEHT UM DIE LEUTE." EINE SELBSTERZIEHUNG IM
POSTSOWJETISCHEN RAUM I "IT'S ALL ABOUT PEOPLE.": A SELF-EDUCATION IN
POST-SOVIET SPACE AUSGEHEND VON EINER BEMERKENSWERTEN BIERWERBUNG,
BETRACHTET DAVID RIFF DIE REALE POSTSOZIALISTISCHE STADT UND DISKUTIERT
DABEI - IN ANWENDUNG DER PSYCHOGEOGRAFISCHEN TECHNIK DES
SITUATIONISTISCHEN DAERIVE -, WIE IHRE SOZIALEN RAEUME DEFINIERT SIND.
REFLECTING ALONG A REMARKABLE BEER AD, DAVID RIFF FOCUSES ON THE REAL
POST-SOCIALIST CITY AND HOW ITS SOCIAL SPACES ARE DEFINED BY USING THE
PSYCHOGEOGRAPHICAL TECHNIQUE OF THE SITUATIONIST DERIVE. 596 ALICE
CREISCHER 602 HASSAN KHAN DIE DESILLUSIONIERTEN I THE DISENCHANTED
ARCHETYPISCHE INTELLEKTUELLE, GESCHEITERTE REVOLUTIONAERE, KITSCHIGE
MYTHOLOGIEN UND EINE AUTORIN, DIE DEN MUT HATTE, UEBER SICH SELBST ZU
REFLEKTIEREN. ARCHETYPAL INTELLECTUALS, DEVASTATED REVOLUTIONARIES,
KITSCH MYTHOLOGIES, AND A WRITER WHO DARED TO LOOK AT HERSELF. 608
FARISH A. NOOR FEUER UND SCHWEFEL. YOGJA UND SOLO, ZENTRALJAVA, 20061
FIRE AND BRIMSTONE: YOGYA AND SOLO, CENTRAL JAVA, 2006 FUER EINE
RECHERCHE UEBER DIE POLITISCHE GEOGRAFIE DER RELIGION IN ZENTRAL- UND
OSTASIEN BESUCHT NOOR IN DEN JAVANISCHEN STAEDTE SOLO UND YOGJA
MASSGEBLICHE AKTEURE DES POLITISCHEN ISLAM. UEBER SEINE GESPRAECHE MIT DEN
JEWEILIGEN VERTRETERN DER VERSCHIEDENEN GRUPPIERUNGEN BERICHTET ER
SARDONISCH WIE SARKASTISCH IN EINER REISEREPORTAGE. CHOOSING SOLO AND
YOGYA AS THE STARTING POINTS FOR HIS RESEARCH TO MAP OUT THE POLITICAL
GEOGRAPHY OF RELIGION ACROSS CENTRAL AND EAST ASIA, IN HIS TRAVEL LOG
NOOR REPORTS SARDONICALLY AND SARCASTICALLY ON HIS OBSERVATIONS AND
EXPERIENCES IN INTERVIEWING THE REPRESENTATIVES OF PRACTICALLY ALL OF
THE MAJOR PLAYERS IN THE GREAT GAME OF THE POLITICAL ISLAM WHICH CAN BE
FOUND HERE. 623 STANY GRELET EIN STEIN VOR DER HAUSTUER: WAS DIE NIMBYS
UNS UEBER GASTFREUNDSCHAFT LEHREN 1A STONE IN THE BACKYARD: WHAT NIMBYS
HAVE TO TEACH US ABOUT HOSPITALITY IST EINE POLITIK DER GASTFREUNDSCHAFT
MOEGLICH? DIE ANALYSE DER NIMBY {NOT IN MY BOC/ WIR ERREICHEN, WENN WIR
UNS ANWOHNERINNEN ENTGEGENSTELLEN, DIE SICH SCHLICHTWEG WEIGERN, MIT
UNERWUENSCHTEN BEVOELKERUNGSGRUPPEN IN EINER NACHBARSCHAFT ZU LEBEN? IS A
POLITICS OF HOSPITALITY POSSIBLE?THE ANALYSIS OF NIMBY (WOT IN MY
BACKYARD) MOVEMENTS PROVIDES AN EXCELLENT STARTING POINT TO ASK: WHAT DO
WE HOPE TO ACHIEVE BY OPPOSING LOCAL RESIDENTS WHO REFUSE POINT-BLANK TO
LIVE ALONGSIDE UNDESIRABLE SOCIAL GROUPS 9 640 MAGAZINES DOCUMENTA 12
MAGAZINES: SELBSTPORTRAETS DER BETEILIGTEN ZEITSCHRIFTEN UND MAGAZINE
SELF-PORTRAITS OF PARTICIPATING JOURNALS AND MAGAZINES 652 DOCUMENTA 12
BEIRAT I DOCUMENTA 12 ADVISORY BOARD 659 EXTRAEINLADUNG.
KUNSTVERMITTLUNG AUF DER DOCUMENTA 12 ALS KRITISCHE PRAXIS I SPECIAL
INVITATION: ART EDUCATION AT DOCUMENTA 12 AS CRITCAL PRACTICE 662
APPENDIX PPN: 266911013 TITEL: DOCUMENTA MAGAZINE NO 1 - 3, 2007, :
READER / HRSG. GEORG SCHOELLHAMMER. - KOELN : TASCHEN, 2007 ISBN:
3-8228-2530-1PB.EUR 20.00, SFR 35.00; 978-3-8228-2530-3PB.EUR 20.00, SFR
35.00 BIBLIOGRAPHISCHER DATENSATZ IM SWB-VERBUND |
any_adam_object | 1 |
any_adam_object_boolean | 1 |
author2 | Schöllhammer, Georg 1958- |
author2_role | edt |
author2_variant | g s gs |
author_GND | (DE-588)122656512 |
author_corporate | Documenta Kassel |
author_corporate_role | aut |
author_facet | Schöllhammer, Georg 1958- Documenta Kassel |
author_sort | Documenta Kassel |
building | Verbundindex |
bvnumber | BV022576283 |
callnumber-first | N - Fine Arts |
callnumber-label | N6497 |
callnumber-raw | N6497 |
callnumber-search | N6497 |
callnumber-sort | N 46497 |
callnumber-subject | N - Visual Arts |
classification_rvk | LH 44330 |
ctrlnum | (OCoLC)255464702 (DE-599)BVBBV022576283 |
dewey-full | 700 |
dewey-hundreds | 700 - The arts |
dewey-ones | 700 - The arts |
dewey-raw | 700 |
dewey-search | 700 |
dewey-sort | 3700 |
dewey-tens | 700 - The arts |
discipline | Kunstgeschichte |
discipline_str_mv | Kunstgeschichte |
format | Conference Proceeding Book |
fullrecord | <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02025nam a2200493 c 4500</leader><controlfield tag="001">BV022576283</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20070927 </controlfield><controlfield tag="007">t</controlfield><controlfield tag="008">070813s2007 gw a||| |||| 00||| ger d</controlfield><datafield tag="015" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">06,N45,0557</subfield><subfield code="2">dnb</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783822825303</subfield><subfield code="c">Pb. : EUR 20.00, sfr 35.00</subfield><subfield code="9">978-3-8228-2530-3</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="3" ind2=" "><subfield code="a">9783822825303</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)255464702</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV022576283</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rakddb</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">XA-DE-NW</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-384</subfield><subfield code="a">DE-824</subfield><subfield code="a">DE-29</subfield><subfield code="a">DE-M347</subfield><subfield code="a">DE-N32</subfield><subfield code="a">DE-154</subfield><subfield code="a">DE-Y7</subfield><subfield code="a">DE-Y2</subfield><subfield code="a">DE-B170</subfield><subfield code="a">DE-355</subfield><subfield code="a">DE-473</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">N6497</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">700</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">LH 44330</subfield><subfield code="0">(DE-625)93537:</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">700</subfield><subfield code="2">sdnb</subfield></datafield><datafield tag="111" ind1="2" ind2=" "><subfield code="a">Documenta</subfield><subfield code="n">12.</subfield><subfield code="d">2007</subfield><subfield code="c">Kassel</subfield><subfield code="j">Verfasser</subfield><subfield code="0">(DE-588)3066263-1</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader</subfield><subfield code="c">[Idee, Konzeption, Leitung: Georg Schöllhammer]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Cologne</subfield><subfield code="b">Taschen</subfield><subfield code="c">2007</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">671 S.</subfield><subfield code="b">zahlr. Ill.</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">n</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">nc</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Text dt. und engl. - Einbändige Ausgabe der Documenta magazines 1 - 3</subfield></datafield><datafield tag="610" ind1="1" ind2="4"><subfield code="a">Kassel / Documenta</subfield></datafield><datafield tag="611" ind1="2" ind2="7"><subfield code="a">Documenta</subfield><subfield code="n">12.</subfield><subfield code="d">2007</subfield><subfield code="c">Kassel</subfield><subfield code="0">(DE-588)3066263-1</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunst - Leben - Aufsatzsammlung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunst - Moderne - Aufsatzsammlung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunst - Subjektivität - Aufsatzsammlung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Ästhetische Wahrnehmung - Bildung - Aufsatzsammlung</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Art, Modern</subfield><subfield code="y">21st century</subfield></datafield><datafield tag="655" ind1=" " ind2="7"><subfield code="0">(DE-588)4143413-4</subfield><subfield code="a">Aufsatzsammlung</subfield><subfield code="2">gnd-content</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Documenta</subfield><subfield code="n">12.</subfield><subfield code="d">2007</subfield><subfield code="c">Kassel</subfield><subfield code="0">(DE-588)3066263-1</subfield><subfield code="D">f</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schöllhammer, Georg</subfield><subfield code="d">1958-</subfield><subfield code="0">(DE-588)122656512</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="m">SWB Datenaustausch</subfield><subfield code="q">application/pdf</subfield><subfield code="u">http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=015782544&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA</subfield><subfield code="3">Inhaltsverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="999" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-015782544</subfield></datafield></record></collection> |
genre | (DE-588)4143413-4 Aufsatzsammlung gnd-content |
genre_facet | Aufsatzsammlung |
id | DE-604.BV022576283 |
illustrated | Illustrated |
index_date | 2024-07-02T18:15:08Z |
indexdate | 2024-07-09T21:00:45Z |
institution | BVB |
institution_GND | (DE-588)3066263-1 |
isbn | 9783822825303 |
language | German English |
oai_aleph_id | oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-015782544 |
oclc_num | 255464702 |
open_access_boolean | |
owner | DE-384 DE-824 DE-29 DE-M347 DE-N32 DE-154 DE-Y7 DE-Y2 DE-B170 DE-355 DE-BY-UBR DE-473 DE-BY-UBG |
owner_facet | DE-384 DE-824 DE-29 DE-M347 DE-N32 DE-154 DE-Y7 DE-Y2 DE-B170 DE-355 DE-BY-UBR DE-473 DE-BY-UBG |
physical | 671 S. zahlr. Ill. |
publishDate | 2007 |
publishDateSearch | 2007 |
publishDateSort | 2007 |
publisher | Taschen |
record_format | marc |
spelling | Documenta 12. 2007 Kassel Verfasser (DE-588)3066263-1 aut Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader [Idee, Konzeption, Leitung: Georg Schöllhammer] Cologne Taschen 2007 671 S. zahlr. Ill. txt rdacontent n rdamedia nc rdacarrier Text dt. und engl. - Einbändige Ausgabe der Documenta magazines 1 - 3 Kassel / Documenta Documenta 12. 2007 Kassel (DE-588)3066263-1 gnd rswk-swf Kunst - Leben - Aufsatzsammlung Kunst - Moderne - Aufsatzsammlung Kunst - Subjektivität - Aufsatzsammlung Ästhetische Wahrnehmung - Bildung - Aufsatzsammlung Art, Modern 21st century (DE-588)4143413-4 Aufsatzsammlung gnd-content Documenta 12. 2007 Kassel (DE-588)3066263-1 f DE-604 Schöllhammer, Georg 1958- (DE-588)122656512 edt SWB Datenaustausch application/pdf http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=015782544&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA Inhaltsverzeichnis |
spellingShingle | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader Kassel / Documenta Documenta 12. 2007 Kassel (DE-588)3066263-1 gnd Kunst - Leben - Aufsatzsammlung Kunst - Moderne - Aufsatzsammlung Kunst - Subjektivität - Aufsatzsammlung Ästhetische Wahrnehmung - Bildung - Aufsatzsammlung Art, Modern 21st century |
subject_GND | (DE-588)3066263-1 (DE-588)4143413-4 |
title | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader |
title_auth | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader |
title_exact_search | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader |
title_exact_search_txtP | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader |
title_full | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader [Idee, Konzeption, Leitung: Georg Schöllhammer] |
title_fullStr | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader [Idee, Konzeption, Leitung: Georg Schöllhammer] |
title_full_unstemmed | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader [Idee, Konzeption, Leitung: Georg Schöllhammer] |
title_short | Documenta magazine no 1 - 3, 2007 - Reader |
title_sort | documenta magazine no 1 3 2007 reader |
topic | Kassel / Documenta Documenta 12. 2007 Kassel (DE-588)3066263-1 gnd Kunst - Leben - Aufsatzsammlung Kunst - Moderne - Aufsatzsammlung Kunst - Subjektivität - Aufsatzsammlung Ästhetische Wahrnehmung - Bildung - Aufsatzsammlung Art, Modern 21st century |
topic_facet | Kassel / Documenta Documenta 12. 2007 Kassel Kunst - Leben - Aufsatzsammlung Kunst - Moderne - Aufsatzsammlung Kunst - Subjektivität - Aufsatzsammlung Ästhetische Wahrnehmung - Bildung - Aufsatzsammlung Art, Modern 21st century Aufsatzsammlung |
url | http://bvbr.bib-bvb.de:8991/F?func=service&doc_library=BVB01&local_base=BVB01&doc_number=015782544&sequence=000001&line_number=0001&func_code=DB_RECORDS&service_type=MEDIA |
work_keys_str_mv | AT documentakassel documentamagazineno132007reader AT schollhammergeorg documentamagazineno132007reader |