The willigness to pay for a German win of the 2014 FIFA World Cup in Brazil:

We examine the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness-to-pay (WTP), we determine what influences the WTP for d...

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Main Authors: Bakkenbüll, Linn-Brit 1988- (Author), Dilger, Alexander 1968- (Author)
Format: Electronic eBook
Language:English
Published: Münster Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Institut für Organisationsökonomik November 2015
Series:Diskussionspapier des Instituts für Organisationsökonomik 2015,11
Subjects:
Online Access:10419/125061
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Summary:We examine the value of sporting success of the 2014 Football World Cup in Brazil by using a method that allows measuring non-market goods, the contingent valuation method (CVM). Besides the value of sporting success in form of the willingness-to-pay (WTP), we determine what influences the WTP for different rounds in the tournament. According to our survey in Germany (n=549), the WTP increased with the success of the German national football team and respondents were willing to pay €23.00 on average if Germany became the World Champion 2014. An extrapolation of the WTP of the respondents finds that the German population at large were willing to pay €1.696 billion for becoming World Champion 2014. Tobit regressions show that expectations, intangible and socio-economic factors were significant determinants of the individual WTP.
Wir untersuchen mittels der Kontingenten Bewertungsmethode für öffentliche Güter den Wert des sportlichen Erfolges der Fußball-Weltmeisterschaft im Jahr 2014 in Brasilien. Neben dem Wert des sportlichen Erfolges im Sinne der Zahlungsbereitschaft bestimmen wir Einflussfaktoren für die Zahlungsbereitschaft in unterschiedlichen Turnierrunden. Gemäß unserem Datensatz von 549 Antwortenden in Deutschland stieg die Zahlungsbereitschaft mit dem Erfolg der deutschen Nationalmannschaft. Die Umfrageteilnehmer waren im Schnitt bereit, 23,00 Euro für den deutschen Gewinn der Weltmeisterschaft zu zahlen. Eine Extrapolation der Zahlungsbereitschaften findet für die deutsche Bevölkerung insgesamt einen Wert von 1,696 Mrd. Euro für den Weltmeistertitel. Tobit-Regressionen zeigen, dass Erwartungen, immaterielle sowie soziodemographische Faktoren für die individuelle Zahlungsbereitschaft signifikant sind
Physical Description:1 Online-Ressource (II, 25 Seiten)
Format:Systemvoraussetzungen: PDF Reader

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