From signalling to endorsement: the valorisation of fledgling digital ventures

Despite extensive research on the liability of newness of young firms and what they can do to reduce information asymmetries, relatively little is known about how young digital ventures' growth and scaling is affected by different forms of endorsement. With a focus on third-party endorsements f...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Klus, Milan Frederik 1990- (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:English
Veröffentlicht: Münster Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Institut für Organisationsökonomik März 2020
Schriftenreihe:Diskussionspapier des Instituts für Organisationsökonomik 2020,3
Schlagworte:
Online-Zugang:10419/215825
Volltext
Kostenfrei
Kostenfrei
Zusammenfassung:Despite extensive research on the liability of newness of young firms and what they can do to reduce information asymmetries, relatively little is known about how young digital ventures' growth and scaling is affected by different forms of endorsement. With a focus on third-party endorsements from industry analysts, I approach this question using a two-stage research design. First, I empirically examine the connection between awards given by industry analysts and the funding of digital ventures. I use the example of the Cool Vendor award given by the analyst firm Gartner and focus on the fintech domain. Using semi-structured interviews, I then identify and explain different forms of endorsement from a digital venture perspective, thereby differentiating between pure market signals and more sophisticated mechanisms. This differentiation is presented in a conceptual framework, which I propose as a supplement to the signalling literature. This paper promotes a better understanding of what helps fledgling digital firms to develop and prosper
Trotz umfangreicher Untersuchungen zur sogenannten Bürde der Neuheit junger Unternehmen und darüber, was sie tun können, um Informationsasymmetrien zu verringern, ist relativ wenig darüber bekannt, wie das Wachstum und die Skalierung junger digitaler Unternehmen durch verschiedene Formen der Unterstützung beeinflusst wird. Mit einem Fokus auf die Unterstützung durch Branchenanalysten gehe ich dieser Frage mit einem zweistufigen Forschungsdesign nach. Zunächst untersuche ich empirisch den Zusammenhang zwischen der Vergabe von Auszeichnungen durch Analysten und der Finanzierung junger digitaler Unternehmen. Ich benutze das Beispiel der Cool Vendor-Auszeichnung der Analystenfirma Gartner und konzentriere mich auf den Fintech-Bereich. Mit Hilfe halbstrukturierter Interviews identifiziere und erkläre ich zudem verschiedene Formen der Unterstützung aus Perspektive junger digitaler Unternehmen und unterscheide dabei zwischen reinen Marktsignalen und komplexeren Mechanismen. Diese Unterscheidung wird in einem konzeptionellen Framework dargestellt, welches ich als Ergänzung zur Signalling-Literatur vorschlage. Dieser Beitrag fördert ein besseres Verständnis davon, was junge digitale Unternehmen in ihrer Entwicklung unterstützt
Beschreibung:1 Online-Ressource (II, 38 Seiten) Diagramme