Le style cinématographique d'Alain Resnais, de Hiroshima mon amour (1959) aux Herbes folles (2009): The film style of Alain Resnais, Hiroshima mon amour (1959) to Wild grass (2009)
Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Walker-Morrison, Deborah (VerfasserIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:French
Veröffentlicht: Lewiston Edwin Mellen Press 2012
Schlagworte:
Online-Zugang:FAW01
FAW02
Volltext
Beschreibung:Includes bibliographical references and index
This text tracks changes in French critical theory on the topic of subjectivity and analyzes how these theoretical developments apply to the films of Alain Resnais. It claims that the purpose of Resnais' oeuvre is the transition from modernist tendencies towards absolute mastery and control, to postmodern, deconstructionist movements towards a de-centered storyline and subject
Title Page; Copyright Page; Dedication Page; Sommaire; Foreword; Remerciments; Introduction; Partie I: Introduction; Chapitre 1: 1. Subjectivite: Reflexivite; PostmoderniteAlain Resnais, Vers Une Sagesse Du Postmoderne; Partie 2: Enjeux De La Forme dans On Connait La Chanson; Chapitre 2: L'Enonciation Enoncee; Chapitre 3:Sur Les Traces Du Sujet; Partie III: Mise En Ecart Et Fragmentation; Chapitre 4: De La Mise En Abyme A La Mise En Ecart; Chapitre 5: La Mise En Ecart Du Sujet; Chapitre 6: Histoire, Memoire, Imaginaire; Partie IV: Intertextualite et Reinvention
Beschreibung:1 Online-Ressource (282 pages)
ISBN:0773411380
0773426302
9780773411388
9780773426306

Es ist kein Print-Exemplar vorhanden.

Fernleihe Bestellen Achtung: Nicht im THWS-Bestand! Volltext öffnen