Das Originale der Kopie: Kopien als Produkte und Medien der Transformation von Antike
Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Weitere Verfasser: Bartsch, Tatjana 1972- (HerausgeberIn), Becker, Marcus (HerausgeberIn), Bredekamp, Horst 1947- (HerausgeberIn), Schreiter, Charlotte (HerausgeberIn)
Format: Elektronisch E-Book
Sprache:German
Veröffentlicht: Berlin De Gruyter 2010
Schriftenreihe:Transformationen der Antike 17
Schlagworte:
Online-Zugang:DE-20
DE-706
DE-824
Volltext
Beschreibung:Includes bibliographical references and index
Biographical note: Tatjana Bartsch, Marcus Becker, Horst Bredekamp und Charlotte Schreiter, Humboldt-Universität zu Berlin
Main description: The intention of this volume is to investigate intothe dimensions of the cultural practice of the copying of ancient art. Copies as the primary ? the original? ? that claims to be the secondary are the motor of a range of processes of cultural exchange in which highly varied content and messages were traded and communicated. As products and media of the transformation of antiquity, copies 0bring to life0 the circumstances of a seeminglysimple reception of antiquity
Main description: Ziel des vorliegenden Bandes ist es, Dimensionen der kulturellen Praktik des Kopierens antiker Kunst auszuloten. Kopien als das Primäre – das Originale? –, das sich als sekundär zu verstehen gibt, sind der Motor mannigfaltiger kultureller Austauschprozesse, in denen die verschiedensten Inhalte und Botschaften verhandelt und kommuniziert werden. Als Produkte und Medien der Transformation von Antike bringen Kopien die Verhältnisse einer scheinbar simplen Antikenrezeption zum "Tanzen0
Review text: "Le solide premesse teoriche esplicitate dai curatori fanno sì che il volume, nel suo complesso, sia ricco di interventi anche molto vari, ma sempre coerenti, pertinenti e stimolanti."Claudio Franzoni in: BMCR 2011.05.27
The intention of this volume is to investigate intothe dimensions of the cultural practice of the copying of ancient art. Copies as the primary ? the original? ? that claims to be the secondary are the motor of a range of processes of cultural exchange in which highly varied content and messages were traded and communicated. As products and media of the transformation of antiquity, copies "bring to life" the circumstances of a seeminglysimple reception of antiquity
Beschreibung:1 Online-Ressource (VIII, 349 S.)
ISBN:9783110225457
DOI:10.1515/9783110225457

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